Tja, kan niet zo doorgaan — Dutch (Netherlands)

Tja, kan niet zo doorgaan

Opties
rongoos
rongoos Berichten: 3 Member
Hoi allemaal,
Mijn naam is Ron en ben 52 jaar oud. al jaren kijk ik naar beneden en denk hmm dit gaat niet goed.Ieder jaar weer een groter maatje nodig qua kleding. Besloten om er dit jaar maar eens een maatje af te halen.
Mijn probleem is eigenlijk dat alles wat gezond is vind ik niet lekker en alles wat ongezond is ben ik dol op. Dus nu heel erg op zoek naar dingen die ik en lekker vind en die verantwoord te eten zijn. alle hulp hierin is welkom. Ik ben nu 2 mtr 1 en 129 kg zwaar en mijn doel is naar 110 kg te gaan. Wat ook niet meehelpt is dat ik een zittend beroep heb en daarbuiten niet of nauwelijks sport. Ik biljart 3 keer in de week (zonder alcohol op serieus niveau) maar dat mag je ook niet als echte sport beschouwen. Dus ik moet aan de bak. Verder ben ik bijna altijd moe en voel me uitgeblust. Dus werk aan de winkel

Reacties

  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Hoi Ron welkom goede keuze om toch er iets aan te willen doen. Mag je bij je werk ook niet even 15 minuten een rondje wandelen(pauze)? Eten is lastig als je veel dingen niet lust. Zou gewoon een paar dingen proberen. Minderen hielp bij bij ook al wat. Kleinere porties+bewegen.
  • rongoos
    rongoos Berichten: 3 Member
    Opties
    bedankt voor je reaktie. ja hoor ik kan wel een stukje gaan wandelen en dat doe ik ook regelmatig. vanaf nu dus iets meer :) ik ben me nog aan het orienteren wat ik voor bewegings activiteiten wil gaan doen. het liefst zou ik op zolder een hometrainer plaatsen om daar te kunnen fietsen wanneer het mij uitkomt.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hi Ron, welkom en veel succes. Hier ben je aan het juiste adres, maar je moet het zelf wel doen natuurlijk! Ik loop voor mijn lunch ook 30 minuten buiten, in flink tempo. Of je kunt kijken naar een stabureau? Alle beetjes helpen. Maar het meeste val je af door op je voeding te letten.
  • anoniempje22
    anoniempje22 Berichten: 1 Member
    Opties
    Wat ik zelf zo fijn vind aan deze app is dat het niet allemaal zo gezond hoeft te zijn. In al mijn vorige diëten ging ik hardcore, maar op een bepaald moment gaat het daardoor mis.. Hier kan je gewoon scannen en als het niet zo gezond is dan kun je de rest van de dag met mate eten, waardoor ik het super fijn om er een controle op te kunnen hebben. Ik heb laatst zelf pizza gemaakt, ik vond het heerlijk, met veel groenten erop. Ik ben zeker geen professional hierin maar je hoeft zeker en vast niet constant sla te eten! Zelf eet ik ook nog gewoon chocolade enzovoort, zolang ik mijn dag goed plan heb ik soms echt ruimte om ongezond te doen! Ik weet niet in hoeverre jij fan bent van wok, maar dat eet ik zooo vaak tegenwoordig. Lekker scampitjes met wokgroenten erbij en een sausje. Wel vaak tomatensaus want dat is het gezondst. Maar daar ben ik gek op.. Ik las laatst ook iets over courgette spaghetti, maar dat heb ik momenteel nog niet getest. Ik ben een super grote fan van pasta en mis het echt.. Daarom probeer ik ook wat lekkere alternatieven te vinden. Ik wed dat jij zeker en vast ook wat lekkers kan maken als je vertrekt uit jouw favoriete maaltijden! Ik weet niet of anderen het hier ook zo doen, maar ik ben momenteel 17 kg kwijt op 5 maanden. Natuurlijk moet je er wel echt veel tijd in investeren om je maaltijden te plannen soms.. Ik heb trouwens ook nog niet gesport.. Ik wil dat graag wat meer gaan doen, maar ik haat het echt enorm. Ik weet dat sport helpt in het afvallen en het dan sneller gaat, maar eten is toch het belangrijkst. Ik hoop alvast dat deze app ook voor jou werkt zoals het voor mij werkt, veel succes!
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    > @anoniempje22 zei:
    > Wat ik zelf zo fijn vind aan deze app is dat het niet allemaal zo gezond hoeft te zijn. In al mijn vorige diëten ging ik hardcore, maar op een bepaald moment gaat het daardoor mis.. Hier kan je gewoon scannen en als het niet zo gezond is dan kun je de rest van de dag met mate eten, waardoor ik het super fijn om er een controle op te kunnen hebben. Ik heb laatst zelf pizza gemaakt, ik vond het heerlijk, met veel groenten erop. Ik ben zeker geen professional hierin maar je hoeft zeker en vast niet constant sla te eten! Zelf eet ik ook nog gewoon chocolade enzovoort, zolang ik mijn dag goed plan heb ik soms echt ruimte om ongezond te doen! Ik weet niet in hoeverre jij fan bent van wok, maar dat eet ik zooo vaak tegenwoordig. Lekker scampitjes met wokgroenten erbij en een sausje. Wel vaak tomatensaus want dat is het gezondst. Maar daar ben ik gek op.. Ik las laatst ook iets over courgette spaghetti, maar dat heb ik momenteel nog niet getest. Ik ben een super grote fan van pasta en mis het echt.. Daarom probeer ik ook wat lekkere alternatieven te vinden. Ik wed dat jij zeker en vast ook wat lekkers kan maken als je vertrekt uit jouw favoriete maaltijden! Ik weet niet of anderen het hier ook zo doen, maar ik ben momenteel 17 kg kwijt op 5 maanden. Natuurlijk moet je er wel echt veel tijd in investeren om je maaltijden te plannen soms.. Ik heb trouwens ook nog niet gesport.. Ik wil dat graag wat meer gaan doen, maar ik haat het echt enorm. Ik weet dat sport helpt in het afvallen en het dan sneller gaat, maar eten is toch het belangrijkst. Ik hoop alvast dat deze app ook voor jou werkt zoals het voor mij werkt, veel succes!

    Zo herkenbaar : heerlijk zelf bepalen binnen de gestelde doelen wat je eet. Wordt het een stuk leuker van en heb je 't gevoel dat je 't "vol moet houden" niet of nauwelijks. 't is dan een bewuste keuze, eten wat je lekker vindt. Knap al zoveel kilo kwijt! Ik ben net begonnen, sinds 2/1 maar gaat lekker! Voel me al stuk beter door meer bewegen en gezonder en minder te eten. Succes!
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    > @rongoos zei:
    > Hoi allemaal,
    > Mijn naam is Ron en ben 52 jaar oud. al jaren kijk ik naar beneden en denk hmm dit gaat niet goed.Ieder jaar weer een groter maatje nodig qua kleding. Besloten om er dit jaar maar eens een maatje af te halen.
    > Mijn probleem is eigenlijk dat alles wat gezond is vind ik niet lekker en alles wat ongezond is ben ik dol op. Dus nu heel erg op zoek naar dingen die ik en lekker vind en die verantwoord te eten zijn. alle hulp hierin is welkom. Ik ben nu 2 mtr 1 en 129 kg zwaar en mijn doel is naar 110 kg te gaan. Wat ook niet meehelpt is dat ik een zittend beroep heb en daarbuiten niet of nauwelijks sport. Ik biljart 3 keer in de week (zonder alcohol op serieus niveau) maar dat mag je ook niet als echte sport beschouwen. Dus ik moet aan de bak. Verder ben ik bijna altijd moe en voel me uitgeblust. Dus werk aan de winkel

    Welkom! 't begin is er, bewustwording en de wil om te veranderen. Lastig als je niet veel lekker vindt. Wat lust je wel graag, aan gezonde voeding? Misschien dat je met die etenswaren hier de vraag kan stellen of er mensen lekkere recepten hebben? Geen idee hoor, probeer gewoon mee te denken 😊 lopen of fietsen naar je werk of biljart een idee of misschien doe je dat alwel. Alle kleine beetjes helpen. Als je intrinsiek gemotiveerd bent gaat het je zeker lukken!
  • SandraSabira
    SandraSabira Berichten: 11 Member
    Opties
    Hoi Ron,

    Ik wil niet vervelend zijn, maar... (haha ik ga toch even wat zeggen wat je liever niet hoort)
    Je zegt dat je gezonde dingen niet lekker vindt en ongezonde juist wel.
    Als jij op een gezonde manier blijvend wil afvallen zul je van gezonde en betere keuzes moeten gaan houden.
    Een dieet zal niet werken. Iedereen kan 6, 8 of 12 weken een 'plan' volgen en 10 kg afvallen. Maar als je daarna gaat eten en drinken zoals je deed zal dat niet blijvend zijn.
    Voer in de app eens 1 week lang EERLIJK ALLES in wat je eet en drinkt. En echt afwegen. In het begin is dat veel werk.
    Kijk dan naar wat je kunt veranderen. Bijv: je skipt die tussendoortjes die je ongemerkt onder je neus wegduwt; stuk taart van je jarige collega, die plak kaas die je eet terwijl je staat te koken en al trek hebt, die nootjes s avonds bij de tv.
    Of drinken: kijk eens hoeveel kcal je drinkt op een dag. Hoeveel daarvan kun je vervangen voor 0kcal (water of crystal clear of cola zero?)
    En zo ga je stapje voor stapje gezondere keuzes maken. Zodra jij merkt wat dat doet met je lichaam (en zeer zeker je energie) ga je vanzelf van die 3 boterhammen per dag minder houden en dat fruit tussendoor.
    En kun je nog lekker genieten op de verjaardag van de buurman? Jazeker. Maar wees je bewust van wat er in je eten en drinken zit en die ene verjaardag per maand maakt het niet uit. Maar die minder goede keuzes of hoeveelheden de rest van de tijd maken het verschil.

    Succes!