Garmin stappenteller — Dutch (Netherlands)

Garmin stappenteller

Opties
platvisje
platvisje Berichten: 2 Member
Goede avond allen,

Vraagje, als ik mijn stappenteller koppel met mfp en zoals vandaag heb ik ruim 8k stappen gedaan dan geeft hij aan dat ik 2500 kc daarmee heb verbrand. Nou daar klopt natuurlijk helemaal niets van (was het maar zo).
Iemand die dit ook heeft gehad? En wat kan ik hier aan doen?

Reacties

  • jarnotjetje
    jarnotjetje Berichten: 4 Member
    Opties
    Hoi platvis,

    Ik heb mijn garmin forerunner 235 gekoppeld.
    Maar ik deel jou ervaring niet, zelf als ik ben gaan joggen of een andere activiteit heb gedaan krijg ik dat aantal er niet bij.

    Maar hoe dat de kcal worden opgebouwd durf ik niet te zeggen want ik kan bijvoorbeeld 3 dagen rond hetzelfde aantal stappen zitten maar dan toch redelijk wat verschil in kcal hebben wat ik erbij krijg in die 3 dagen. Misschien dat het te maken heeft met de stappencadans of zoiets dergelijks.

    Groet,
    Jarno
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Helaas moet ik delen dat er vaak problemen zijn met deze producten koppelen en niet accuraat kan vaak gaan, omdat je twee verschillende dingen samenvoegt. Succes.
  • platvisje
    platvisje Berichten: 2 Member
    Opties
    Hoi Jarno,

    Joggen en fietsen registreert hij goed. Het gaat bij mij alleen mis met de stappen. M.i. iets te veel calorieën die hij er vanaf trekt. Maakt verder niet uit, ik hou me aan me calorieën en val iets extra af 😁

    Dank voor je reactie!

    Gr
  • annemiekjehh
    annemiekjehh Berichten: 1 Member
    Opties
    Volgens mij wordt het aantal stappen van een dag gekoppeld aan de hartslag van die dag (een stap hardlopen tegen hoge hartslag verbruikt immers meer dan een stap wandelen tegen lage hartslag). Als ik bijv intervaltrainingen loop en alleen m'n 'sprintjes' klok in de activiteiten van het horloge, zie ik dat ik veel meer calorieën verbrand met de stappen die ik die dag gezet heb dan andere dagen. M'n stappen buiten de activiteiten (rust tussen de sprintjes en dus eigenlijk ook tijdens inspanning) worden dan bij m'n dagelijkse stappen geteld.
    Toch blijft 2500 wel veel, maar misschien heb je die dag wel iets aan krachttraining gedaan? Geen stappen maar wel een hoge hartslag die het horloge aan je stappen koppelt?

    (ik hoop dat m'n uitleg wat duidelijk is..)
  • ruudsint
    ruudsint Berichten: 26 Member
    mei 2020 aangepast
    Opties
    @platvisje

    Ik heb mijn Garmin Fenix 6 Sapphire gekoppeld aan MFP via Garmin Connect en dat geeft geen enkel probleem. Stappen worden goed geteld en zoals @annemiekjehh hierboven al opperde is bij mij de oefening Cardio, of Kracht, gekoppeld aan oa de hartslag en de GPS. Zo maakt de Fenix zelfs onderscheid tussen lopen op de loopband of lopen buiten en door die GPS toevoeging geeft hij ook een weergave van verbrandde calorieën. Meer stappen met een hogere snelheid geeft meer hartslag en dus meer verbrandde calorieën. Of hij het juiste aantal weergeeft betwijfel ik ook maar de verschillen zijn niet zo groot als jij weergeeft, laat ik het zetten onder "aanvaardbaar".