Hoi! — Dutch (Netherlands)

Hoi!

Opties
Hallo allemaal,

Ik ben Ruth en sinds 2 december weer het afvallen opgepakt :-)
Ik ben nu 4.7 kilo kwijt in een maand, maar wil er nog 15 af. Het lijkt me leuk om ook met andere mensen te delen over het afvallen!
Ik sport sinds een jaar 2x in de week en sinds de zomervakantie 3x. Ik vond sporten altijd vreselijk en afgelopen jaar heb ik dus door t vol te houden wel wat overwonnen. Ben alleen niet afgevallen van het sporten, haha. Speelde gewoon quitte met sporten en intake, dan blijf je dus gewoon keurig op een te hoog gewicht...
Nu het roer dus om en samen met het sporten en letten op wat en hoeveel ik in mijn mond stop. Doel is van de 84.8 naar de 65 kilo toe. Hopelijk kan ik hier wat mensen volgen en jullie mij, zodat we elkaar kunnen motiveren. Ik ben benieuwd :-)

Groetjes, Ruth

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je valt ook niet af door het sporten. Afvallen doe je middels voeding. Sporten verhoogd het energieverbruik en kan je daardoor dus helpen met het creëren van een tekort.
  • rongoos
    rongoos Berichten: 3 Member
    Opties
    welkom Ruth, ik ben hier ook pas sinds kort beland en ben nu aan het uitvogelen hoe ik dus mijn voeding moet aanpassen. s'morgens crackers ipv brood. mager beleg en s'avonds gewoon een maaltijd. ik mag 2300 calorieen volgens deze site maar ik denk dat ik nog niet eens aan 3/4 kom. kortom genoeg uit te vogelen. Succes en ik hoop dat je doel gaat halen
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hi Ruth! Welkom en veel succes.
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Welkom Ruth. 4,7 kilo kwijt is al een goed begin! ga lekker door.
  • Ruthvijlbrief
    Ruthvijlbrief Berichten: 5 Member
    Opties
    Ha, bedankt voor het welkom allemaal!
    Kan je elkaar ook volgen hier, zodat je een beetje steun hebt?
  • Ruthvijlbrief
    Ruthvijlbrief Berichten: 5 Member
    Opties
    > @rongoos zei:
    > welkom Ruth, ik ben hier ook pas sinds kort beland en ben nu aan het uitvogelen hoe ik dus mijn voeding moet aanpassen. s'morgens crackers ipv brood. mager beleg en s'avonds gewoon een maaltijd. ik mag 2300 calorieen volgens deze site maar ik denk dat ik nog niet eens aan 3/4 kom. kortom genoeg uit te vogelen. Succes en ik hoop dat je doel gaat halen

    Wat goed van je!! Jij ook succes. Wat is jouw doel?
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    Hallo Ruth,
    Lekker bezig!
    Leuk om te lezen, succes 💪
    Ik ben ook net begonnen sinds 2/1/2020.
    Wil graag 10 kilo kwijt. Vooral eten volgens schijf van vijf en minder. En vooral doorgaan zodat het een leefstijl wordt. Ik ben sinds twee dagen begonnen met een groep met een challenge. 1 mile a day wandelen, minimaal dan 😉 elke dag posten we in een besloten fb groep. Tevens doen we dit voor kika. Win win dus 😉 ik vind dit een super challenge voor mezelf om dagelijks te bewegen. Misschien een tip voor iemand die net als ik niet echt fan ben vd sportschool 😊 Groetjes, Margriet
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    > @Ruthvijlbrief zei:
    > Ha, bedankt voor het welkom allemaal!
    > Kan je elkaar ook volgen hier, zodat je een beetje steun hebt?

    Ben ik ook wel benieuwd naar, ook nog niet echt wegwijs geworden
  • Ruthvijlbrief
    Ruthvijlbrief Berichten: 5 Member
    Opties
    > @vlinder1979 zei:
    > Hallo Ruth,
    > Lekker bezig!
    > Leuk om te lezen, succes 💪
    > Ik ben ook net begonnen sinds 2/1/2020.
    > Wil graag 10 kilo kwijt. Vooral eten volgens schijf van vijf en minder. En vooral doorgaan zodat het een leefstijl wordt. Ik ben sinds twee dagen begonnen met een groep met een challenge. 1 mile a day wandelen, minimaal dan 😉 elke dag posten we in een besloten fb groep. Tevens doen we dit voor kika. Win win dus 😉 ik vind dit een super challenge voor mezelf om dagelijks te bewegen. Misschien een tip voor iemand die net als ik niet echt fan ben vd sportschool 😊 Groetjes, Margriet

    Wauw!! Wat goed van je, lekker bezig dus zo te horen :-) Leuk zo'n challenge, motiveert wel om met anderen te doen idd. Ik ben gaan sporten vanaf nov 2018 en nu na een jaar begin er pas wat meer zin in te krijgen... dat duurt dus best lang. Dus lekker volhouden hoor!!
    Ik heb in november een sporthorloge gekregen die mijn sportprestaties, hartslag, calorieën, stappen, slaap etc bijhoudt. En ik moet zeggen dat t superhandig is: als ik een dag niet veel inspanning heb, dan compenseer ik dat direct met mijn eten zodat ik toch nog afval. Of ik ga juist extra bewegen, omdat ik al wat meer heb gegeten. Werkt erg goed voor mij moet ik zeggen.
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    Respect, wat goed dat je toch blijft sporten terwijl je 't nu pas wat leuker gaat vinden.
    Goede tip ook een sporthorloge. Inzicht is toch stap tot verandering. Hoor van een vriendin ook alleen maar positieve verhalen. Toch maar eens over nadenken!
    Hoe ga jij om met je eten? Opletten, dieet, methode of..? Verzin 't maar, zoveel mogelijk tegenwoordig 😂🙈
    Ik hou deze app bij en eet volgens schijf van vijf (geen snoep /koek /chips etc) als je zo leest, simpel 😉😋
  • Ruthvijlbrief
    Ruthvijlbrief Berichten: 5 Member
    Opties
    Dank je :) Ik hoorde mijn vriendin zeggen dat ze t steeds leuker begon te vinden naarmate ze langer bezig was. Dus toen dacht ik bij mijzelf: hmm... Mssn moet ik dan net even iets langer doorzetten dan, haha.
    De app is heel fijn om bij te houden en het geeft je ook inzicht in wat je eet. Knap dat je alle lekkere dingen laat staan. Eet je dan helemaal niets daarvan of bijv 1 klein bakje chips in het weekend?
    Ik heb MFP een paar weken ingevuld om weer even te kijken wat de hoeveelheden zijn. Verder snoep ik wel elke dag, maar dan een klein beetje en echt alleen wat ik echt lekker vind. Ik probeer wat meer eiwitten te eten zoals 2 gekookte eieren. Van Melkunie hebben ze proteïne yoghurt in van die knijpzakjes. Daar zit 20gr eiwit in per zakje en dat is best veel. Dus die nuttig ik nog weleens na t sporten: is gelijk goed voor de wederopbouw. Ik volg een beetje t regime van Skinnyminds, je mag alles eten maar je neemt alleen het allerlekkerste. Ik heb mijn avondeten portie kleiner gemaakt en ik merk dat dat voldoende is. Als we iets van hartige taart eten dan laat ik 80% vh deeg liggen, ik eet er een beetje van. Vh weekend pizza gemaakt voor mijn man en kids (heb 3 zonen van 13, 10 en 7). Ik eet dan een heel klein randje mee, gewoon voor het lekkere, maar heb dan voor mijzelf een salade gekocht van max 500cal. En dat gaat goed.
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    > @Ruthvijlbrief zei:
    > Dank je :) Ik hoorde mijn vriendin zeggen dat ze t steeds leuker begon te vinden naarmate ze langer bezig was. Dus toen dacht ik bij mijzelf: hmm... Mssn moet ik dan net even iets langer doorzetten dan, haha.
    > De app is heel fijn om bij te houden en het geeft je ook inzicht in wat je eet. Knap dat je alle lekkere dingen laat staan. Eet je dan helemaal niets daarvan of bijv 1 klein bakje chips in het weekend?
    > Ik heb MFP een paar weken ingevuld om weer even te kijken wat de hoeveelheden zijn. Verder snoep ik wel elke dag, maar dan een klein beetje en echt alleen wat ik echt lekker vind. Ik probeer wat meer eiwitten te eten zoals 2 gekookte eieren. Van Melkunie hebben ze proteïne yoghurt in van die knijpzakjes. Daar zit 20gr eiwit in per zakje en dat is best veel. Dus die nuttig ik nog weleens na t sporten: is gelijk goed voor de wederopbouw. Ik volg een beetje t regime van Skinnyminds, je mag alles eten maar je neemt alleen het allerlekkerste. Ik heb mijn avondeten portie kleiner gemaakt en ik merk dat dat voldoende is. Als we iets van hartige taart eten dan laat ik 80% vh deeg liggen, ik eet er een beetje van. Vh weekend pizza gemaakt voor mijn man en kids (heb 3 zonen van 13, 10 en 7). Ik eet dan een heel klein randje mee, gewoon voor het lekkere, maar heb dan voor mijzelf een salade gekocht van max 500cal. En dat gaat goed.
    >

    Mooie, bewuste manier van leven.
    Ik ben nog maar net begonnen dus ben nu wel alert in even niet snoepen. Maar moet eerlijk zeggen, ga van het weekend uit eten en dan eet ik geen salade.. Maar neem 1 gang ipv twee. Kiezen wat echt lekker is, is idd mooie manier! Moet nog ff balans vinden 😊 skinny minds Ken ik niet, ga eens ff googlen. Leuk!