Hallo šŸ˜€ ā€” Dutch (Netherlands)

Hallo šŸ˜€

Opties
vlinder1979
vlinder1979 Berichten: 26 Member
Hallo šŸ˜€
Ik ben Margriet, 40 jaar oud en de trotse moeder van twee kinderen. Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen : ik ben al jaren bezig met jojoƫn.. Ik volgde vaak diƫten, ging intensief sporten en dan was ik zo 10 kilo kwijt. Maar... Dan... Het kwam er net zo hard aan zodra ik het touw liet vieren. Zo voelde dat ook!

Alleen ben ik het nu zat! Ik wil een verandering in leefstijl, niet in tijdelijke dieet vorm maar een mindset.
Ik wil van :" ik ben op dieet en ik mag dit niet meer/ga het volhouden" naar " ik mag alles maar kies er bewust voor om keuzes te maken waar ik blij van wordt!"

Ik ben sinds 2 januari.. Tja.. šŸ˜‚ šŸ™ˆ
Begonnen met het bijhouden van deze app en eten volgens de schijf van vijf. Daarnaast heb ik een wandel challenge, 30 dagen minstens 1 Mile lopen. Gezellig met anderen of alleen, mooie start. Ben niet zo van de sportschool šŸ˜Š meer van buiten wandelen of fietsen.

Ik hoop hier mensen te vinden die zich hierin herkennen en dat we elkaar kunnen steunen op deze manier..

Oh ja...woog 98.9 en nu 96.1
Zou in totaal heel graag minstens10 kilo blijvend! willen verliezen (1.76 mtr)

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Margriet, welkom en succes.
    Heb je je BMR & TDEE berekend? De berekening van de app kan soms wat raar lopen, dus is het handig die via internet te berekenen. Bekijk op het forum voor meer informatie.
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    > @LaurensE1 zei:
    > Hoi Margriet, welkom en succes.
    > Heb je je BMR & TDEE berekend? De berekening van de app kan soms wat raar lopen, dus is het handig die via internet te berekenen. Bekijk op het forum voor meer informatie.

    Hallo Laurens,
    Nog niet gedaan, eerst maar eens uitzoeken wat je daarmee bedoeld šŸ™ˆzal eens kijken, lees 't idd meer hier. Net nieuw # leuk nieuwe manieren van omgaan met bekijken / uitproberen. Bedankt!
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    @LaurensE1 , kun je me vertellen welke site ik dan kan gebruiken? Heb nu precies hetzelfde ingevuld in twee verschillende sites, was gewoon ff benieuwd en er kwamen verschillende antwoorden uit..
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    Bij de laatse site kon ik laten berekenen hoeveel calorieƫn ik dan per dag kan nuttigen om af te vallen. Stond niet bij hoeveel afvallen.. Was ruim 1895 en fitnesspal geeft aan 1650. Iemand advies hierin in?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    januari 2020 aangepast
    Opties
    In feite maakt het vrij weinig uit welke site je gebruikt, maar ik gebruik altijd https://tdeecalculator.net/
    Het kan hier en daar soms wat verschillen, maar in grote lijn moet er overal een beetje hetzelfde uitkomen. MFP moet je niet aanhouden voor je calorieƫn, omdat deze geen rekening houdt met je lichaamscompositie en het Ɣltijd te laag inschat. Het houdt tevens geen rekening met het soort sport of training je doet etc. Zwaar afwijkend in dat geval.

    Als je je TDEE weet, dien je daar (om af te vallen) te starten met een -200 kcal. Stel gedurende de tijd verstrijkt bij hierin, want zodra je afvalt is je BMR en TDEE niet meer hetzelfde zoals je het in het begin hebt uitgerekend. Wanneer er 2/3 weken niets op de weegschaal of qua omtrekken veranderd en je hebt je absoluut aan je inname gehouden, dan kun je weer bijstellen naar beneden.
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > In feite maakt het vrij weinig uit welke site je gebruikt, maar ik gebruik altijd https://tdeecalculator.net/
    > Het kan hier en daar soms wat verschillen, maar in grote lijn moet er overal een beetje hetzelfde uitkomen. MFP moet je niet aanhouden voor je calorieƫn, omdat deze geen rekening houdt met je lichaamscompositie en het Ɣltijd te laag inschat. Het houdt tevens geen rekening met het soort sport of training je doet etc. Zwaar afwijkend in dat geval.
    >
    > Als je je TDEE weet, dien je daar (om af te vallen) te starten met een -200 kcal. Stel gedurende de tijd verstrijkt bij hierin, want zodra je afvalt is je BMR en TDEE niet meer hetzelfde zoals je het in het begin hebt uitgerekend. Wanneer er 2/3 weken niets op de weegschaal of qua omtrekken veranderd en je hebt je absoluut aan je inname gehouden, dan kun je weer bijstellen naar beneden.

    Goedemorgen,

    onwijs bedankt, hier heb ik tenminste wat aan. Ik hou me nu idd aan MFP, geeft 1650 calorieƫn per dag aan. Ik heb mijn strava eraan gekoppeld dus calorieƫn worden dan meer. Maar ik hou elke dag nog veel over, heb ook geen zin in eten dan, omdat het "kan" . Was vanaf 2/1/20 3.4 kilo afgevallen. Gaat heel snel, misschien te snel.. Maar ik heb echt geen enkele moeite met dit doen. Wellicht dat elke dag eind wandelen ook mijn verbranding verbeterd? Geen idee.. Maar als ik een andere berekening aanhou kom ik op 1895 uit ipv op MFP 1650.Scheelt best veel.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je op basis van je TDEE eet, dan dien je niets bij te eten. Houd je aan die TDEE calorieƫn. Je calorieƫn die op basis van TDEE zijn berekend hebben al rekening gehouden met je mate van sport.
    Was vanaf 2/1/20 3.4 kilo afgevallen. Gaat heel snel, misschien te snel.. Maar ik heb echt geen enkele moeite met dit doen.
    Dit hoor ik super vaak, maar zegt totaal niks. Je verliest sowieso eerst vocht. Vaak gaan mensen veel te drastisch te werk, met veel te lage calorieƫn... Gevolg; snel (vocht) afvallen... enkele weken maar kunnen volhouden en voila... heet jojo effect komt om de hoek kijken. Tussen 0,25-0,50kg per week is prima... maar gewicht is nooit lineair en zal met ups en downs zijn. Als op lange termijn de lijn maar naar beneden gaat.
    Wellicht dat elke dag eind wandelen ook mijn verbranding verbeterd? Geen idee.. Maar als ik een andere berekening aanhou kom ik op 1895 uit ipv op MFP 1650.Scheelt best veel.
    Je verbranding ' verbetert' niet... je verbranding = je verbranding. Hij is niet langzaam of snel. Nogmaals; Ga NIET uit van MFP voor het berekenen van je calorieƫn, maar doe dit aan de hand van de door mij aangegeven link. Op hoeveel kom je daar uit? Ga daar eerst 200 onder zitten en houd dit een tijdje aan.
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    Helder! Dank jewel šŸ‘Œ ga 't berekenen
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Nogmaals succes, ik zie dat Hanne je al aardig geholpen heeft :)
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Welkom en goed bezig. Ik zit ook nog een beetje met het dagelijkse caloriedoel in de knoop, maar veel lezen dan kom je er vaak wel.
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    > @vvroegop zei:
    > Welkom en goed bezig. Ik zit ook nog een beetje met het dagelijkse caloriedoel in de knoop, maar veel lezen dan kom je er vaak wel.

    Dank jewel! Merk idd dat vragen en lezen al een boel informatie oplevert, heel zinvol. Jij ook succes!