Nieuw - hoofdpijn — Dutch (Netherlands)

Nieuw - hoofdpijn

Opties
Hallo, mijn naam is Sven en ik kom uit Antwerpen. Ik ben 34 jaar en weeg momenteel 85,1kg. Mijn doel is om 0,5kg per week af te vallen en mijn streefgewicht is 78kg.

Ik ben op 04/01 gestart met mijn dieet op 86,4kg en ben nu na 9 dagen 1,3kg kwijt.

Ik heb wel één probleem, ik heb heel vaak last van hoofdpijn. Als ik mijn voeding overloop zie ik dat ik bij sommige voedingsstoffen amper iets binnen heb, zoals ijzer, kalium, calcium, enz..

Ligt mijn hoofdpijn daaraan?

Reacties

  • anoniem08
    anoniem08 Berichten: 1 Member
    Opties
    Kan ook ontwenningsverschijnselen zijn. Jou lichaam moet gaan wennen aan je nieuwe leefstijl. Je bent aan het afkicken van suiker etc. Dat is net een verslaving. Probeer veel water te drinken en volhouden. De eerste 2 weken zijn het moeilijkst, omdat je dus nog moet wennen. Succes!

    Ps. Vitamines tekort? Eet gevarieerd, ijzer haal je bijv. uit linzen,spinazie etc.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Kan ook ontwenningsverschijnselen zijn. Jou lichaam moet gaan wennen aan je nieuwe leefstijl. Je bent aan het afkicken van suiker etc. Dat is net een verslaving. Probeer veel water te drinken en volhouden. De eerste 2 weken zijn het moeilijkst, omdat je dus nog moet wennen
    Er bestaat niet zoiets als een suikerverslaving, enkel dat je een voorkeur hebt voor een bepaalde smaak.

    Dat gezegd hebbende; je geeft te weinig informatie om hier iets zinnigs over te zeggen. Ik lees niets terug hoeveel kcal je eet en met welke voedingsmiddelen je dit 'vult'. Daarnaast; komen deze calorieën enigszins overeen met je uitgerekende BMR & TDEE? Laat je bijvoorbeeld plots koffie staan, of drink je ineens minder? Is de hoofdpijn constant, op hetzelfde moment aanwezig, of heel sporadisch?

    En als laatste; het kan ook een griepje/ verkoudheid zijn. Kortom; het is heel lastig om hier echt een gedegen uitspraak over te doen, omdat het 101 dingen kunnen zijn.
  • SvenVandenBruel
    SvenVandenBruel Berichten: 4 Member
    Opties
    Hieronder mijn eten van gisteren. Ik zit altijd tegen de calorieëngrens die ik doorgekregen heb via de app. Wat is BMR en TDEE? De hoofdpijn was er in het begin fel een twee dagen, daarna wat minder. Komt ook steeds terug na een inspanning (lopen of voetbal)
  • SvenVandenBruel
    SvenVandenBruel Berichten: 4 Member
    Opties
    BMR = 12,419
    TDEE = 2456
    BMI = 27,473
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Welkom Sven. Hoop dat je er snel achterkomt waar je hoofdpijn vandaan komt. Kan heel vervelend zijn.
    Door je voedsel te "loggen" zou je wel eens kunnen proberen om te kijken of er ingrediënten zijn waar je minder goed tegen kan. Of eens langs de huisarts wat natuurlijk ook altijd een goed idee is.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Sven, welkom en veel succes.

    Ik wil je benadrukken dat we hier geen medische professionals zijn. De route daarvoor is via de huisarts. Daarnaast, adviezen zijn goed bedoelt en kunnen soms helpen. Misschien heb je een verkoudheid / griepje te pakken? Dat kan rond deze tijd zo best zijn opeens. Als je er echt lang & zwaar last van hebt, zou ik zeker naar de huisarts gaan.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat is BMR en TDEE?
    Ik raad je aan dit op te zoeken op het forum, hier is al veel over gepost.

    Daarnaast eens met Laurens; we zijn geen medische professionals, dus om uitspraak te doen aangaande je hoofdpijn is niet iets wat leidend is. Het kunnen tips zijn.

    Ik mis tevens je macro-verhoudingen. Plus; wijkt je huidig eetpatroon af van wat je daarvoor at? Wat doe je anders nu, dan voorheen? Drink je genoeg, etc. Dat zijn eigenlijk je beginpunten, maar het blijft gissen. Om zeker te zijn kan een bezoek aan de huisarts geen kwaad.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Rigoreuze veranderingen kunnen een effect hebben op je lichaam. Omdat je lichaam moet wennen aan de veranderde omstandigheden.
    Echter... bezoek de huisarts zoals al eerder gemeld.

    Nadat ik destijds gestopt was met roken, had ik 2 weken hoofdpijn.
    Mijn lichaam was gewend aan bijvoorbeeld nicotine, wat het opeens niet meer kreeg.
  • ingridintgroen66
    ingridintgroen66 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik krijg zelf hoofdpijn als ik niet voldoende drink. Kom je aan voldoende water per dag?
  • SvenVandenBruel
    SvenVandenBruel Berichten: 4 Member
    Opties
    Aan het water zal het normaal niet liggen, ik probeer dagelijks aan 2 liter te komen.

    Ik zit inderdaad ook wel met een verkoudheid, misschien in combinatie met een ander eetpatroon. Ik wacht nog even af, tot ik de twee weken gepasseerd ben 😊