Help! — Dutch (Netherlands)

Help!

Opties
jeffodv1
jeffodv1 Berichten: 1 Member
Mijn naam is Jeffrey en wil graag afvallen!

Op dit moment weeg ik 108,6 kg en ben ik 187 cm nu probeer ik door middel van deze app af te vallen. Nu heb ik aangegeven dat ik 25 kg wil afvallen in 25 weken. Nu is hier 1600 kcal uitgekomen nu lees ik op internet dat dit veelste weinig is. Voor de rest ga ik 4x perr week naar de sportschool. Ik hoop dat jullie mij hier uit kunnen helpen ;)

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik zou zeggen, blader dit forum eens door, want er zijn vele met jou die exact hetzelfde doel hebben. Lees je in in termen als BMR en TDEE om je caloriebehoefte te bepalen, MFP rekent vaak te weinig en is niet accuraat. Als laatste; gewicht verliezen gaat nooit lineair en een doel als 1 kilo per week is mooi, maar veel te hoog gegrepen als je het mij vraagt. In het begin zul je vocht verliezen en gaat het gewicht vaak snel omlaag.

    Je aanpassingen voor dit doel zijn in mijn ogen verre van duurzaam, realistisch en vraagt waarschijnlijk teveel drastische omslagen. Neem de tijd om gewicht te verliezen, slow en steady wins the race en niet de marathon.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hi Jeffrey, welkom en succes!
    25kg in 25 weken is wel enorm zwaar. Let op; dit is een marathon en geen wedstrijd. Je moet je levensstijl aanpassen voor de rest van je leven. Niet even een dieet of half jaartje werken en je bent klaar.
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Welkom Jeffrey. Moest aan het begin ook even wennen. Maar je inlezen in de TDEE en BMR waren voor mij ook heel behulpzaam.

    groet,

    Vincent
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    Welkom!
    Ik kom hier ook net kijken 😊 wat de heren zeggen klopt wel. Heeft mij ook geholpen om betere inzichten te krijgen in hoeveel calorieën ik per dag kan innemen om blijvend af te vallen. Kennis is de beste start tot succes (kan zo op een tegeltje 😂😂) succes! Groetjes, Margriet