Nieuw — Dutch (Netherlands)

Nieuw

Opties
Friedaxxxxx
Friedaxxxxx Berichten: 43 Member
februari 2020 aangepast in Stel jezelf voor
Ben al een poosje aan het afvallen en 5 kilo er af maar de laatste tijd zit ik n beetje op n plateau. Daarom maar eens kijken naar de eiwitten en op deze app kan ik ze in de gaten houden. Wat is een goede verdeling van de macro’s om af te vallen? Ik fitness 2x per week en wandel veel.

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Een eiwittentekort of overschot staat los van afvallen, omdat afvallen gaat om een energietekort. Wanneer je niet afvalt, eet je in feite teveel voor je lichaamssamenstelling. Je zult je calorieën naar beneden moeten bijstellen, of meer bewegen wil je je weer in een tekort bevinden. Mensen vergeten vaak dat wanneer je af bent gevallen, je niet meer hetzelfde aantal calorieën kan blijven eten, omdat je simpelweg minder nodig hebt omdat je minder weegt.

    Qua macroverhouding is dit persoonsgebonden en is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur. De 'vuistregels' om dit op te stellen is voor eiwitten 1.2gr-2gr per kilo lichaamsgewicht, voor vet 1gr per kilo lichaamsgewicht en de rest vul je op met koolhydraten.

    Zoek ook even op het forum, jouw vraag is al vaker gesteld :smile:
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Welkom Frietski