Voorstellen — Dutch (Netherlands)

Voorstellen

Opties
ErwinJ70
ErwinJ70 Berichten: 53 Member
Bedacht me dat ik me nog helemaal niet voorgesteld had.. Ik ben Erwin, woonachtig in gem. Gooisemeren. Nadat ik ongelooflijk veel was aangekomen in de afgelopen jaren, besloot ik in maart 2018 het roer om te gooien. Veel gelezen op internet en boeken uit de bieb. Het sporten weer opgepakt en op mijn voeding gaan letten. 6 maanden geleden was ik 45 kg afgevallen. De laatste 6 maanden vooral gezorgd voor stabiliteit in mijn huidige gewicht. En dat gaat erg goed, ook zonder mezelf al teveel restricties op te leggen. Wat sporten betreft wissel ik krachttraining af met HIIT en reguliere cardio en daarnaast judo ik 2 keer in de week. :)
Doel voor de komende maanden: mijn vet % van (nu) +/- 16 naar 12% zien te krijgen. Dus druk met het uitvogelen van een voedings- en trainingsschema voor mezelf. En hoewel mijn ervaring is dat je vooral zelf moet onderzoeken naar wat werkt voor jezelf, tips & tricks zijn altijd welkom! Omgekeerd zal ik jou ook een helpende hand toereiken, indien je daar prijs op stelt.

Reacties

  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    Mooi verhaal. Ben nu 3kilo eraf, nog 25 te gaan... We gaan er voor!
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Je bent heel goed bezig Erwin. Mooi voorbeeld. zit nu op 8kg gewichtsverlies. Dus nog wel even te gaan.
  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Opties
    > @vallieveropdanaf zei:
    > Mooi verhaal. Ben nu 3kilo eraf, nog 25 te gaan... We gaan er voor!

    Ik volg je verrichtingen zo'n beetje dagelijks.. :) Goed om te zien dat je steady going bent, ondanks de beperkingen waar we mee geconfronteerd worden. Blijf m opzetten! O ja, je had het over de kasten leeg eten... herkenbaar deze dagen. Kom ik nog ff op terug bij je morgen ofzo.
  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Opties
    > @vvroegop zei:
    > Je bent heel goed bezig Erwin. Mooi voorbeeld. zit nu op 8kg gewichtsverlies. Dus nog wel even te gaan.

    Dank Vincent! Maar jij ook lekker bezig zeg!! 8 kg! Dat is een kledingmaat... :) Hoeveel wil je nog kwijt? En lig je op je eigen schema?
    Ik bevriend je even, als je dat oké vindt.
  • ruudsint
    ruudsint Berichten: 26 Member
    Opties
    Hallo, ik ben Ruud, geboren in 1947 en woon in Amsterdam. 's Zomers ben ik actief bezig met lopen en fietsen, soms zwemmen maar zodra het kouder wordt is dit een probleem tot dit jaar. SNAPfitness opende een filiaal bij mij in de buurt en daar ga ik nu dagelijks trainen. Ik weeg 90 kg en heb een vetpercentage van 26% en daar wil ik wat aan gaan doen. Het doel is 80 kg zodat ik tevens ook af ben van mijn hoge bloeddruk. Was 144 / 95 en is nu gemiddeld 133 / 88. Mijn hartslag in rust is ook sterk verbeterd, was 68 en nu 56. We gaan dus echt de goeie kant op en wil dat zeker vast houden. In januari 2020 begonnen en ik voel mij nu al stukke beter. Zodra het weer mee zit gaan we ook weer buiten fietsen en lopen....krachttraining blijf ik binnen doen, cardio verplaats ik dan naar buiten..
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Erwin en Ruud, beiden welkom en succes gewenst. Mooi dat er al de eerste resultaten zijn!
  • ruudsint
    ruudsint Berichten: 26 Member
    Opties
    Bedankt Laurens, moeilijke tijd nu met dichte sportscholen maar alternatieven genoeg....we gaan er voor.
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    ErwinJ70 schreef: »
    > @vvroegop zei:
    > Je bent heel goed bezig Erwin. Mooi voorbeeld. zit nu op 8kg gewichtsverlies. Dus nog wel even te gaan.

    Dank Vincent! Maar jij ook lekker bezig zeg!! 8 kg! Dat is een kledingmaat... :) Hoeveel wil je nog kwijt? En lig je op je eigen schema?
    Ik bevriend je even, als je dat oké vindt.

    Is prima. Ik wil naar de 95 kg. Zit nu wel in een dip qua eten, zit meer thuis door minder werk.
    Probeer nu wat meer te fietsen buiten en toch weer wat strakker op het eten letten.
  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Opties
    vvroegop schreef: »
    > @vvroegop zei:

    Is prima. Ik wil naar de 95 kg. Zit nu wel in een dip qua eten, zit meer thuis door minder werk.
    Probeer nu wat meer te fietsen buiten en toch weer wat strakker op het eten letten.

    Dat van die dip qua eten en meer thuis herken ik maar al te goed!
    Ik weet natuurlijk niet precies hoe jij MFP gebruikt. Maar ik vul 's avonds in wat ik de dag erna ga eten (of in ieder geval in grote lijnen). Mijn ontbijt is ongeveer 650 calorien. Omdat ik nu toch veel thuis ben, verdeel ik mijn ontbijt in twee delen van 325 cal. 1e deel neem ik dan om 08.00 en 2e deel om uur of 10. Zo doe ik dat ook met lunch. Dus alleen mijn aantal eet-momenten neemt toe.... Maar zorgt er wel voor dat ik minder snack-trek krijg.
    Ander ding dat ik heb gedaan (naast het zo min mogelijk in huis hebben van verleidelijke snackjes); ik heb pannenkoekjes gemaakt; met een beetje havermout en banaan / appel / kaneel. De pannenkoekjes heb ik verdeeld in ongeveer gelijke porties en als maaltijd opgeslagen in MFP. In mijn geval kom ik dan op 120 cal. per pannenkoekje. Ik moest mezelf alleen even aanleren om een pannenkoekje te pakken ipv een gevulde koek :D Maar dat lukt aardig goed en omdat ik de samenstelling van de pannenkoek ken, weet ik exact wat er in zit... Misschien kun je daar ook wat mee?

  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    Ik enorm veel kwark nu, om verzadigd te blijven...
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik veel skyr... als ontbijt 250 gram met wat honing. Iets van 150 calorieën bij elkaar. Cappuccino en in de loop van de ochtend worteltjes snoeptomaten en walnoten
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    ErwinJ70 schreef: »
    vvroegop schreef: »
    > @vvroegop zei:

    Is prima. Ik wil naar de 95 kg. Zit nu wel in een dip qua eten, zit meer thuis door minder werk.
    Probeer nu wat meer te fietsen buiten en toch weer wat strakker op het eten letten.

    Dat van die dip qua eten en meer thuis herken ik maar al te goed!
    Ik weet natuurlijk niet precies hoe jij MFP gebruikt. Maar ik vul 's avonds in wat ik de dag erna ga eten (of in ieder geval in grote lijnen). Mijn ontbijt is ongeveer 650 calorien. Omdat ik nu toch veel thuis ben, verdeel ik mijn ontbijt in twee delen van 325 cal. 1e deel neem ik dan om 08.00 en 2e deel om uur of 10. Zo doe ik dat ook met lunch. Dus alleen mijn aantal eet-momenten neemt toe.... Maar zorgt er wel voor dat ik minder snack-trek krijg.
    Ander ding dat ik heb gedaan (naast het zo min mogelijk in huis hebben van verleidelijke snackjes); ik heb pannenkoekjes gemaakt; met een beetje havermout en banaan / appel / kaneel. De pannenkoekjes heb ik verdeeld in ongeveer gelijke porties en als maaltijd opgeslagen in MFP. In mijn geval kom ik dan op 120 cal. per pannenkoekje. Ik moest mezelf alleen even aanleren om een pannenkoekje te pakken ipv een gevulde koek :D Maar dat lukt aardig goed en omdat ik de samenstelling van de pannenkoek ken, weet ik exact wat er in zit... Misschien kun je daar ook wat mee?

    Dank voor je reactie Erwin. Ik zat eigenlijk lekker in een ritme. Van 20:00 tot 12:00 niet eten. Werkdag van 8:00 tot 17:00 uur, dus was prima te combineren. Dan om 12:00 standaard Alpro met speltvlokken/havermout en 4 sneetjes bruin brood met kaas verdeeld tot 15:00. Tussendoor nog wat fruit en noten Thuis avondeten en vroeg naar bed.
    Nu gewoon sterk blijven.