Thuis zittend — Dutch (Netherlands)

Thuis zittend

Opties
hhhhw123
hhhhw123 Berichten: 71 Member
Hallo allemaal,

Hier maar weer eens een berichtje van mij! Al die tijd nog elke dag actief gebruiker van MFP maar heb mij laatste tijd niet meer lateb horen. Ik was nog steeds lekker bezig met afvallen en sporten en ik haalde nog steeds resultaten, ging lekker dus!

Ik zit momenteel veel thuis te werken met alle hectiek die speelt, opzich lekker! Toch ook erg druk als ICT'er om iedereen te ondersteunen op tijdelijke plekken en thuis werkende. Systemen worden goed belast dus naast al het support ook nog alles monitoren en draaiend te houden. Gelukkig hoef ik mij niet te vervelen!

Wat sporten betreft, die is dicht.. balen! Dat merk ik ook aan mijzelf maar als tegen prestatie loop ik elke dag 6 km. Eten, dat is momenteel het probleem. Nu ik thuis zit heb ik continue zin in in lekker eten en tussendoortjes, alles is makkelijk te pakken. Ook al is alles wat "geveraarlijk" eten is niet in huis, dan gaan de gezonden dingen er op de vereerde momenten aan. Hebben jullie daar ook last van? Hier maar een belans in proberen te zoeken. Ik heb mij TDEE ook even opnieuw berekend met mijn huidige activiteiten. Stukken lager dus.

En, hoe gaat het er bij jullie momenteel aan toe in de huidige wereld?

Reacties

  • ilseverhees
    ilseverhees Berichten: 39 Member
    Opties
    Same here.. balen en proberen niet te vervelen...Werk als opticien en dan is 1,5 meter afstand geen optie. Dus zit ook thuis. Probeer zo gezond mogelijk te eten en iedere dag aan m’n beweging te komen middels lopen en een half uurtje krachttraining.. maar tis echt lastig hoor!
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Hier ook lastig om gemotiveerd te blijven qua gezond eten.....nog wel naar het werk maar weinig te doen. Werk in een tandartspraktijk dus we mogen geen patiënten behandelen ivm de aerosolen die vrijkomen en je kan geen afstand houden.
    Veel wandelen met de hond, beetje krachttraining thuis en buiten sporten om in beweging te blijven.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Wel veel thuis, maar heb geen last van de verleidingen.
    Sport nu veel meer. Omdat ik meer tijd heb.
    Veel hardlopen en fitnessen thuis.
    Mag ook iets meer eten..
    Het afvallen gaat nu erg snel.
    Buikspieren worden nu ineens zichtbaar
    Geen klachten hier dus
  • hhhhw123
    hhhhw123 Berichten: 71 Member
    Opties
    Ach, gelukkig heeft iedereen er last van inderdaad! Het motiveert weer.

    Vervelen is bij mij nog niet aan de orde, ik werk nog en heb genoeg andere hobby's. :smile:
    Gelukkig heb ik mensen om mij heen die vaak mee willen lopen, al vind ik het alleen ook niet erg! Vooral in de vroegte is het heerlijk, lekker door de natuur en luisterend naar de vogels terwijl je kijk naar de opkomende zon. :blush:

    Van "verkeerd" eten afblijven is nog wel een dingetje. Elke dag zit er wel even een "snoep" momentje in.

    De weegschaal blijft aardig gelijk, wel merk ik dat ik wat kracht kwijt raak en dat ik mij wat voller/dikker voel. Misschien is het maar verbeelding. We blijven maar gewoon lekker doorgaan! Stoppen is nog meer achteruitgang!

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Gewoon doorgaan!!!!
    Ben nu begonnen met hiit training.
    Burpees enz.
    20 minuten knallen.
    Goed voor je metabolisme
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ondanks dat HIIT een prima manier is om een snelle workout te doen, doet het niets (extra's) voor je metabolisme.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Dacht dat je verbranding nog even doorging na een hiit training.
    Maar dat verandert idd niets aan je metabolisme
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je verbranding gaat heel iets door, maar niet noemenswaardig. Maar dit staat los van je metabolisme 😬
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Het is lastig in deze tijd ja. Gelukkig kom je thuis nog een eind maar zeker anders dan in de sportschool.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Vandaag 11km hard gelopen, het kan best hoor. Krachttraining is wel wat lastiger.
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    corneaarts schreef: »
    Vandaag 11km hard gelopen, het kan best hoor. Krachttraining is wel wat lastiger.

    11km lekker.
    Afgelopen vrijdag voor het eerst sinds lange tijd in de buitenlucht 5km hardgelopen.
    Dat viel even tegen om het zo maar even samen te vatten.

  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    Ik merk wel, als ik sport in de ochtend, ben ik beter om het te weerstaan
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Bij mij wisselt het ook hoor.
    Doseer de afstanden en neem ook voldoende rust. Er is volop te vinden over hardlopen en opbouwen.