Voel me moe. Moet ik hier even doorheen?
kimvntp
Sinds twee weken ben ik dagelijks aan het sporten en heb mijn eten aangepast. Ik mag totaal 1200 kcal eten en dat gaat erg goed. Ik merk wel dat ik veel vermoeider ben dan eerst en mijn concentratievermogen achteruit aan het gaan is. Is dit iets waar ik even doorheen moet?
3
Reacties
-
PS: de foto is hoe ik rond mijn 30e was. Wil daar graag naar terug. Weeg nu 84 kg.1
-
Ik weet niet wat je calorie behoefte is en of je inname daarmee in lijn is? Maar 1200 klinkt als wat weinig.0
-
Hi Kim. Die 1200 calorieën... heb je die in MFP uitgerekend? In dat geval zou ik je aanraden om op internet op bijv. 3 sites eens je BMR en TDEE uit te rekenen, daarvan het gemiddelde nemen en dan over een week of 2 eens kijken of en hoe je verschil merkt. Dat was ooit bij mij zelf het probleem. Te weinig eten, in de verkeerde verhoudingen i.c.m. relatief veel bewegen/ sporten.0
-
🙈 hoe kom je op 1200 calorieën?? Ik vind het erg weinig......dus inderdaad je TDEE uitrekenen
https://tdeecalculator.net/
Reken uit en ga er 500 calorieën onder zitten om af te vallen.
Ik val om bij 1200 calorieën.....zelfs nu ik veel minder kan sporten ga ik niet zo laag.
Vermoeidheid en concentratieproblemen klinkt niet als iets wat hoort bij een gezonde manier van afvallen. Niet accepteren dus. Wees lief voor je lijf....
Succes 👍1 -
Sinds twee weken ben ik dagelijks aan het sporten en heb mijn eten aangepast. Ik mag totaal 1200 kcal eten en dat gaat erg goed
Daarnaast, net als de rest graag wil weten, hoe ben je aan je 1200 kcal gekomen. Op basis van wat is dat opgesteld?0 -
Via deze site. Ik heb het doel '1 kilo per week' ingesteld en kom dan uit op 1200 kcal. Alleen in de praktijk eet ik vaak meer omdat ik erbij sport. Vandaag ging het een stuk beter0
-
1200 is idd heel weinig.
Zijn je macro's in orde??
Ik was en wordt moe als ik te weinig vetten eet.0 -
> @kimvntp zei:
> Via deze site. Ik heb het doel '1 kilo per week' ingesteld en kom dan uit op 1200 kcal. Alleen in de praktijk eet ik vaak meer omdat ik erbij sport. Vandaag ging het een stuk beter
1 kg per week afvallen is wel hoog.gegrepen. stel als doel eerder 300 tot 500 gram per week. Gaat misschien niet zo snel als je wilt maar is wel beter voor je lijf
Minder dan 1500 calorieën eten per dag lijkt me niet gezond. Je komt macro's, vitamines, vezels tekort op een gegeven moment........bovendien ben je straks zo slap als een vaatdoek......bey bye spiermassa0 -
Hoeveel wil je afvallen eigenlijk? Wat is je doel? 1 kilo per weel vind ik wel erg veel en zie ik als een "straf" voor jezelf waardoor je het niet vol hou. Misschien een iets langer doel pakken, meer calorrieen en dan vooral ook genieten?1
-
> @kimvntp zei:
> Via deze site. Ik heb het doel '1 kilo per week' ingesteld en kom dan uit op 1200 kcal. Alleen in de praktijk eet ik vaak meer omdat ik erbij sport. Vandaag ging het een stuk beter
Wat ging er dan beter??
1200 kcal of de vermoeidheid?
Als je en weinig eet en veel gaat sporten, gaat je lichaam ook wel wat protesteren in het begin.
Met het starten van duur lopen had ik daar ook last van. Pezen en spieren moesten wennen aan de afstanden.
Naast een goede voeding is rust en dus herstel periode ook belangrijk.
Te enthousiast beginnen kan weleens averechts werken.
Beetje zoeken naar balans!0 -
1200 kcal is voor iemand van 84 kilo + veel trainen simpelweg te weinig. Gewicht verliezen gaat niet lineair en ik word er echt simpel van dat men dat ik deze app nog steeds in kan vullen dat men bijvoorbeeld één kilo per week wil afvallen. MFP houdt geen rekening met lichaamscompositie of wat je levensstijl is. In bijna ALLE gevallen komt er 1200 uit... Besef je even dat dit 99,9% van de gevallen ónder iemands BMR is.0
-
Als je aan het sporten bent verbrandt je weer wat calorieën dus mag je iets meer eten. Dus handig om te meten hoeveel calorieën je verbrandt. En dat van je calorie inname af te halen en eten tot ie op 1200 weer komt0
-
Dus handig om te meten hoeveel calorieën je verbrandt1
-
Hoi, hier 87 kg. Weekje bezig, en 1kg lichter. Maar heb zelfde probleem, voel me ook moe. Hier 1300 kcal.0
-
Heb je je TDEE uitgerekend? Voor iemand van 87kg is 1300 ontzettend weinig. Ik weet niet precies hoe lang je bent, maar alleen je gewicht gezien is je inname aan de lage kant.0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 855 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 473 MyFitnessPal-Fora