thuis sporten — Dutch (Netherlands)

thuis sporten

Opties
mariskakokstaps
mariskakokstaps Berichten: 116 Member
De sportscholen doen hun best om trainingen online te zetten.
Thuis sporten??
Op het moment word tik afgeleid door 1001 en andere dingen.
Daarom is naar een sportschool gaan en thuis weg zijn voor mij eigenlijk beter.
Even de knop omzetten!!
Echt moeilijk.

En hoe is jullie ervaring?

Reacties

  • ilseverhees
    ilseverhees Berichten: 39 Member
    Opties
    Ik probeer veel te wandelen..
    Maar wat ik ook doe... Stream naar de tv een lesje bodypump van less mils en doet dat meestal ergens in de ochtend. Daarbij hebben wij allerlei dumbells en halters beneden liggen nu en probeer dat dat ook tussendoor een min of 10 te doen.
    Werkt voor mij...
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik probeer zoveel mogelijk te doen.
    Enkel mijn rugspieren vind ik thuis wat lastig
  • hhhhw123
    hhhhw123 Berichten: 71 Member
    Opties
    Thuis sporten voor mij lukt me niet.. en geen materiaal en ik krijg mezelf niet gemotiveerd voor rek en strek oefeningen etc. Ik wandel nu elke dag en redelijk tempo, kracht training doe ik wel weer zodra de sportschool ooit weer eens open gaat.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik heb materiaal gekocht (banden en DB set) en kan in de tuin trainen van een vriendin. Dit wel samen met een andere vriendin, want alleen daarbij vind ik lastiger. Met zijn drietjes hebben we behoorlijk wat materiaal. Chin-up bar, meerdere kettlebells, DB set, banden, 10kg schijf etc. Plus heb ik kaatsu banden waar je ook heel ver mee komt als je geen zware gewichten hebt. Nieuwe gewoontes of routines creëren is in deze periode heel belangrijk.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Alle banden etc etc zijn uitverkocht..
    Helaas...
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Kaatsu banden heb ik niet naar gekeken, is ook nieuw voor mij
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    maart 2020 aangepast
    Opties
    Ik heb direct toen de lockdown op zondagavond werd aangekondigd de banden en DB set besteld. Dat is wellicht mijn geluk geweest. Kaatsu wil je niet 'zomaar' toepassen. Je moet weten HOE je het toepast, waarop je het toepast en met welke reden je het toepast. Ook is de uitvoering ervan niet geheel onbelangrijk.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik zag het. Nog even niets voor mij!
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    😁😁 ook banden aangeschaft, dumbells en halters had ik liggen......nu nog de motivatie
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    > @Manga23 zei:
    > 😁😁 ook banden aangeschaft, dumbells en halters had ik liggen......nu nog de motivatie

    Motivatie lag op Die lege schap in de supermarkt
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    Ik vind het ook lastiger thuis te sporten... Maar heb banden en vandaag een app gedownload...
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > > @Manga23 zei:
    > > 😁😁 ook banden aangeschaft, dumbells en halters had ik liggen......nu nog de motivatie
    >
    > Motivatie lag op Die lege schap in de supermarkt

    Heb jij die allemaal gehamsterd? 😆😆 Ik grijp al 2 weken mis
  • rddd8
    rddd8 Berichten: 35 Member
    Opties
    Check dit kanaal op youtube, hele handige filmpjes! https://www.youtube.com/channel/UCbsSn7lTw6Mg-LnNp6kQDhQ
    In principe kun je ook buiten in een speeltuin b.v. trainen.
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    > @Manga23 zei:
    > > @corneaarts zei:
    > > > @Manga23 zei:
    > > >.nu nog de motivatie
    > >
    > > Motivatie lag op Die lege schap in de supermarkt
    >
    > Heb jij die allemaal gehamsterd? 😆😆 Ik grijp al 2 weken mis

    Haha!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Check dit kanaal op youtube, hele handige filmpjes! https://www.youtube.com/channel/UCbsSn7lTw6Mg-LnNp6kQDhQ
    In principe kun je ook buiten in een speeltuin b.v. trainen.
    Bell Coaching... B) Al 4 jaar mijn coach :smile:
  • rddd8
    rddd8 Berichten: 35 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > (Quote)
    > Bell Coaching... B) Al 4 jaar mijn coach :smile:

    Ken het ook dankzij jou! Haha super handig wel.
  • IkbenIris1989
    IkbenIris1989 Berichten: 5 Member
    Opties
    Voor mij is variatie het woord.

    Als ik thuis de hele tijd hetzelfde zou moeten doen van mezelf, dan zou ik mijn motivatie verliezen. Ik heb een lijstje gemaakt met allerlei dingen die ik kan doen en bekijk per keer waar ik zin in heb: Youtube sportlesje, dansen, yoga, boksen/muay thai, buiten wandelen, buiten skaten, buiten (als het rustig genoeg is) in het park een rondje joggen met oefeningen.

    Wat extra motiverend werkt is samen sporten: ik heb die mogelijkheid soms met mijn vriend, maar kan ook al dan niet via beeldbellen synchroonsporten met een vriend of vriendin die ook thuis zit; best wel grappig ;)
  • rddd8
    rddd8 Berichten: 35 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > Alle banden etc etc zijn uitverkocht..
    > Helaas...

    Wellicht valt er wat te regelen met je sportschool? Ik kan b.v. wat lenen. Enige wat ik hoef te doen is een ‘uitleenformulier’ invullen en een borg betalen.
    Wel handig, want ik weet dat ik na deze periode niet meer thuis zal sporten. En anders zit je ook maar opgescheept met allerlei gewichten en banden 😅
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als ik thuis de hele tijd hetzelfde zou moeten doen van mezelf, dan zou ik mijn motivatie verliezen.
    Motivatie is ook een wassen neus en niet de driver voor consistentie. Dit zou routine moeten zijn, het creëren van gewoonten. Vraag jezelf eens af waarom je wilt blijven bewegen, wil afvallen of een beter lichaam wil krijgen.
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Had gelukkig al een setje DB thuis. Kan ik toch nog wat oefeningen doen. Probeer er een gewoonte van de maken.
  • destryckersandra
    destryckersandra Berichten: 5 Member
    Opties
    > @mariskakokstaps zei:
    > De sportscholen doen hun best om trainingen online te zetten.
    > Thuis sporten??
    > Op het moment word tik afgeleid door 1001 en andere dingen.
    > Daarom is naar een sportschool gaan en thuis weg zijn voor mij eigenlijk beter.
    > Even de knop omzetten!!
    > Echt moeilijk.
    >
    > En hoe is jullie ervaring?

    Ik train thuis...vind het het geweldig! Goed muziekje op en gaan je kan je beter concentreren...Word niet afgeleid...en geen gestoor tussen je rust momentjes 😉
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Hier hetzelfde.
    Ipv voor de tv hangen... ga ik nog ff een uurtje sporten.
    Kettlebel, dumbels, ab roller, mat.
    Jerry cans van 5 liter gevuld met water.

    Beetje behelpen soms, maar dat maakt je creatief en dat maakt het leuk
  • henksjourney
    henksjourney Berichten: 8 Member
    Opties
    Hier is de motivatie soms moeilijk. Maar dat had ik ook af en toe voor die hele corona geneuzel. Gelukkig had ik al wat dumbles liggen en heb een roeitrainer staan. Dus ik kan op zich wel redelijk aan de gang. Muziekje erbij en een programma draaien. Darebee gebruik ik geregeld. Heb de printjes op een tafeltje liggen.
    En wandelen. Want met dit mooie weer (nu regent het :wink: ) is dat wel lekker. En ook goed voor.
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    Helemaal blij met thuis te trainen. Aparte kamer boven met een televisie. Matje gewichtjes en elastiek heb ik ook in huis, Via chromecast kan ik mooi de filmpjes van basic fit thuis bekijken. Shouldercare is een fijn filmpje voor mij. Op het moment ben ik meer buiten aan het wandelen met de app Ommetje. Buitenlucht, groen ,zon werken bij mij heel erg stress verlagend.
    Ik kan ook de hometrainer gebruiken en ondertussen Netflixen. Vind ikzelf heel grappig.