Rabarber Yoghurt ijs — Dutch (Netherlands)

Rabarber Yoghurt ijs

Opties
ruudsint
ruudsint Berichten: 26 Member
Ik kook veelal zelf en vooral koolhydraatarm en haal zo weinig mogelijk in de Supermarkt. Dat maakt tevens dat ik precies weet wat er in mijn voeding zit en ik voeg al jaren geen zout of suiker meer toe. Juist MFP laat je zien dat je dat ook zonder toevoegen meer dan genoeg binnen krijgt maar ik schiet mijn doel voorbij dus begin ik maar meteen bij een heerlijk recept.

voor 6 personen

300 gr yoghurt
200 gr mascarpone
350 gr rabarber in stukjes
2 el honing
3 stukjes stemgember, fijngehakt

voedingswaarde per portie 84 kcal
eiwitten 5 gr
vetten 3.9 gr
verzadigde vetten 2.5 gr
koolhydraten 7.7 gr
voedingsvezels 0.2 gr
calcium 159 mg

Meng de yoghurt en mascarpone in een kom. Schenk het mengsel in een ondiepe plastic bak en zet het ca 1 uur in de vriezer.
Doe de rabarber en honing in een grote pan en voeg 3 el water toe. Verhit af en toe roerende 15 min. op zeeerrrr laag vuur tot de rabarber zacht is. Nee de pan van het vuur en laat afkoelen. Pureer het afgekoelde fruit en een keukenmachine of blender.
Nee het halfbevroren yoghurtmengsel uit de vriezer en spatel de rabarberpuree er door. Klop stevig zodat de ijskristallen breken. Meng de gember erdoor.
Zet het rabarberyoghurtijs nog 2 uur in de vriezer. Neem uit de vriezer en klop weer. Zet opnieuw in de vriezer tot het ijs stevig is. Schep nu het rabarberyoghurtijs in 6 schaaltjes en serveer.

eet smakelijk