Voel me niet mooier — Dutch (Netherlands)

Voel me niet mooier

Opties
Hoi hoi mede fanatiekelingen!

In een kleine 3 maanden ben ik van 78 naar 69 kg gegaan en I'm still going strong. Naast dat ik natuurlijk trots ben op hoe ver ik al ben gekomen, zie ik ook echt de positieve lichamelijke veranderingen; dunnere armen/benen, de "rollen" op m'n rug zijn zo goed als verdwenen en ik ben smaller in m'n gezicht. Ook ben ik van kledingmaat 42 naar 38/40 gegaan. Je zou denken dat ik dan blij zou worden van wat ik in de spiegel zie, dat ik zelfverzekerder zou worden, me mooier zou voelen. Dat is dus niet zo 😅 Ik voel nog steeds dezelfde (mate van) ontevredenheid over m'n "probleempunten" als voorheen. Het begint er op te lijken dat ik pas tevreden ben met wat ik zie op het moment dat ik m'n einddoel bereikt heb. En dat werkt niet bepaald motiverend.. Een beetje beangstigend zelfs: wat als dat "sexy" gevoel helemaal niet komt?

Hebben jullie dit ook (wel eens gehad)? Alle motiverende woorden en tips zijn zeeer welkom 😁 Liefs en hou vol!!

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    😁 Ohwwee ja hoor herkenbaar maar meestal is dat gevoel.van korte duur. Het perfecte plaatje bestaat namelijk niet.
    We zijn denk ik een beetje vertroebeld door de gepolijste plaatjes op insta 🤪
    Zit ik in een bulk dan ben ik trots op mijn gespierde armen maar dan is er geen buikspier te zien......zie je de buikspieren dan vind ik mijn kont te klein......dan weer niet zongebruind genoeg....een rimpeltje of putje hier en daar......Het zit toch echt tussen je oren.
    Kijk in de spiegel en zie jezelf als leuk mens.....misschien heb je hele sexy ogen of leuke lach. Echt niemand interesseert het een biet of ik abs heb of niet of jij een rolletje hier of daar.......love yourself 😘
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Veel motivatie uit het feit halen dat je goed bezig bent.
    Je denkt om je lichaam en geest dat is al heel erg goed en zoals je zelf al zegt iets om trots op te zijn.
    Met de punten die je op noemt ben je al goed stuk op weg.
    Ik haal mijn motivatie ook uit de dingen die wel goed gaan. Natuurlijk wil ik snel naar mijn einddoel, maar het kost veel tijd en dan ook weer discipline om op dat doel te blijven.
    Ik haal veel motivatie uit het feit dat ik lekker met mijn gezondheid bezig ben en probeer ook andere mensen hier in te ondersteunen.

  • rddd8
    rddd8 Berichten: 35 Member
    Opties
    Ik herken echt wat @Manga23 zegt en sluit me daar volledig bij aan!

    Vooral door social media ben ik van mening dat er een onrealistische beeld ontstaat, waardoor de meeste mensen te hoge eisen aan zichzelf stellen.

    Daarnaast denk ik dat sporten en werken naar een bepaald fysiek ook sterke mentaliteit vereist. Je kunt bij wijze van spreken de meest prachtige lichaam en koppie hebben, maar je toch onzeker voelen.

    Mijn advies, probeer te genieten van het proces en complimenteer jezelf hoe ver je al bent gekomen. Zoveel mensen die ontevreden zijn en niks doen. Jij bent die uitdaging aangegaan en dat alleen is al super knap!

    Net zoals dat we werken aan onze gezondheid, uiterlijk en voeding zouden we ook moeten werken aan onze mindset.
    Bewustwording is de eerste stap, dus je bent al op de goede weg!

    Heel veel succes en wees lief voor jezelf :)
  • Ard_Schaap
    Ard_Schaap Berichten: 22 Member
    Opties
    Ook al ben je nog niet bij je ideale plaatje (Als je het al haalt) dan nog moet je wel tevreden zijn.
    Uiteindelijk zal je nu mooier zijn dan je was.
    Hoe kijk je naar jezelf is zo belangrijk. Wil je het onmogelijke halen? En wat als het dan niet zo is als gewenst?
    Wees blij met elke winst die je haalt. Dat telt..