Bang voor loshangend vel — Dutch (Netherlands)

Bang voor loshangend vel

Opties
amatinss
amatinss Berichten: 27 Member
Hallo mensen,

Ik ben nu van 126 kilo naar 112 kilo gegaan, met een gemiddelde van ongeveer 0,8 kg per week afvallen.

Nou ben ik nog lang niet waar ik wil zijn, maar ik zal een flink aantal kilo nog moeten verliezen. Nu merk ik dat mijn borsten al wat gaan hangen (altijd al een beetje gehad) en mijn armen maar ik ben bang dat ik er echt zo uit ga zien met zo'n buikschort en borsten als theezakjes.. Nou val ik natuurlijk af voor mijn gezondheid maar ik ben 21 en dan ben ik nog niet echt klaar voor hangborsten en een buik tot mn knieën..

Helpt meer krachtsporten denken jullie of is het ook een deel geluk hebben..

Groetjes Amarins

Reacties

  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Opties
    Hi. Allereerst: puike prestatie die je hebt neergezet tot nu toe!
    Dan over je vraag:
    - ik denk dat krachttraining hoe dan ook een goede aanvulling op je training is. Spieren verbruiken energie. Dit zal je dus uiteindelijk helpen bij het op gewicht blijven.
    - gezien jouw leeftijd (21) is het zo dat jouw huid/vel relatief veel collageen en elastiek bevatten. Er is dan ook een behoorlijke kans dat de huid zich na verloop van tijd hersteld.

    Vooralsnog zou ik me om dat soort dingen, hoezeer ik dat ook begrijp, niet al te druk maken. Zo lang jij gebalanceerd blijft eten en voldoende in beweging blijft (zorgt voor goede bloedsomloop en daarmee bijdraagt aan het herstellend vermogen van je lichaam) komt het echt wel goed.

    Als ik uit mijn eigen ervaring put: ik ben twee keer zo oud als jij. Ik ben ruim 45 kg afgevallen in ruim een jaar tijd. Ik heb geen problemen met huid/vel... het is net als voor ik overgewicht begon te ontwikkelen. (Ik ben ongeveer 8 jaar zo zwaar geweest).

    Hoop dat je hier wat mee kunt. Zet m op! Nogmaals: petje af voor je prestatie tot nu! 💪👍
  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Opties
    Oh. Waar ik zei: elastiek moest dat zijn: elastine.

    Auto-correctie... 😐