Gezond zijn is niet vanzelfsprekend.Elke dag is een geschenk! — Dutch (Netherlands)

Gezond zijn is niet vanzelfsprekend.Elke dag is een geschenk!

Opties
carineantheunis
carineantheunis Berichten: 19 Member
Mijn naam is Carine,57 jaar en dankbaar dat ik mijn dochter van bijna 31 jaar nog steeds kan zien,horen en knuffelen.In 2015 was het mij gelukt om op 9 maand tijd 17 kg te vermageren.Door bewuster te gaan eten,en de suikers te vermijden.Op 16 maart 2016 kreeg ik te horen dat mijn dochter van 27 jaar darmkanker met uitzaaiingen op de lever had.Mijn wereld stortte in.En ik liet me volledig gaan.Wat had het voor zin, om nog langer energie te steken in mijn gewicht en wat deed mijn eigen gezondheid er nog toe?Mijn kind moest vechten voor haar leven.Na 10 verschrikkelijke maanden vol verdriet en angst,met twee zware operatie's en twaalf zeer zware chemo's hebben we toch het goede nieuws gekregen dat de kanker verslagen was.We kunnen voorlopig terug ademhalen.Om de vijf maand moet ze onder controle,om te kijken of "Het Verschrikkelijke Beest" niet terug keert.Telkens opnieuw die angst voor het verdict,telkens opnieuw het "Zwaard van Damocles" boven haar hoofd.En telkens opnieuw opgelucht als we horen dat de kanker niet teruggekeerd is.Ik ben bijna 5 jaar buschauffeur,waardoor er heel wat gewicht bijgekomen is.Verleden jaar in 2019 ben ik geopereerd.Baarmoeder en eierstokken eruitgehaald,want anders zou het kanker geworden zijn.Dit heeft ervoor gezorgd dat er nog eens 5 kilo op één jaar bijgekomen is.Op vier jaar tijd is er 20 kilo bijgekomen,en ik voel dat dit mijn gezondheid niet ten goede komt.Ik krijg het gevoel dat ik mezelf een harnas aangedaan heb, om te strijden tegen het verdriet en de angst die ons sinds maart 2016 in ons nekvel gegrepen heeft.Maar ik besef nu,dat ik dit niet nodig heb om sterk te zijn.Mijn dochter eet gezond,gaat naar de fitness en staat zo sterk in het leven.Zij is een voorbeeld voor mij.Hopelijk kan ik het harnas van me afwerpen en terug mezelf zijn.
Eén ding zou ik iedereen willen meegeven:Elke dag is een geschenk.Gezond zijn is niet vanzelfsprekend.Blijf dit beseffen.
Carine.

Reacties

  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Hoi Carine,

    Wat een heftig verhaal. Hopelijk kan je, met als voorbeeld je dochter, weer richting je doel.

    groet,

    Vincent
  • Kat_IH
    Kat_IH Berichten: 19 Member
    Opties
    Dag Carine

    Je dochter klinkt als een erg moedige vrouw en jij hebt overschot van gelijk als je zegt dat gezondheid een geschenk is.
    Ik wens je heel veel succes bij het afvallen!

    Groetjes
    Kat
  • Barbara5037
    Barbara5037 Berichten: 38 Member
    Opties
    Wauw zeer heftig! Veel succes!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hi Carine, welkom. Je valt wel even binnen met dat verhaal. Elke dag is zeker een geschenk. Heb je zelf ook doelen gesteld?