Aankomen — Dutch (Netherlands)

Aankomen

Opties
Flix2040
Flix2040 Berichten: 6 Member
Ik probeer aan te komen over mijn hele lichaam, ik ben nu op een anderhalf maand 7 kilo bijgekomen, maar ik zie het enkel in mijn buik. Wanneer gaat het zich verspreiden over mijn hele lichaam?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik ga je direct uit de droom helpen dat het zich niet gaat 'verspreiden' over je hele lichaam. Je lichaam bepaald zelf waar het vet op zal slaan, of vet gaat verliezen.

    7 kilo in 1,5 maand is behoorlijk veel (zonder context), wat is de reden dat je aan wilt komen?
  • Flix2040
    Flix2040 Berichten: 6 Member
    Opties
    Ik vind mezelf veel te mager, ik wil een wat voller gezicht en dikkere armen en benen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Oké, helder, maar je hebt helaas niet de keuze waar het vet wordt opgeslagen. Daarnaast zou ik persoonlijk niet de voorkeur hebben om vet aan te komen, maar liever een combinatie van spier- en vetmassa.

    7 kilo is enorm veel in zo'n korte tijd, heb je je BMR & TDEE al eens uitgerekend om de toename wat meer uit te spreiden? En krijg je hulp om aan te komen, of ben je simpelweg (veel) meer gaan eten?
  • Flix2040
    Flix2040 Berichten: 6 Member
    Opties
    Ik ben gewoon veel meer gaan eten, ik hoef geen spieren aan te komen. Ik heb niks van vet, ik wil er gewoon uitzien zoals iedereen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je gaat eruit zien of je ziet eruit als jezelf. Iedereen is anders. Maar je vraag is in feite beantwoord; je vet gaat niet verspreiden, omdat je lichaam zelf bepaald waar het vet verliest of opslaat.
  • Flix2040
    Flix2040 Berichten: 6 Member
    Opties
    Dus ik kan niet dikker worden, wil je zeggen?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dus ik kan niet dikker worden, wil je zeggen?
    Nee, dat zeg ik niet.

    Jouw vraag was wanneer het vet op je buik zich gaat verspreiden over je lichaam en mijn antwoord is dat dit niet zal gebeuren omdat je niet kunt bepalen waar je je vet op zal slaan. Plus, het lichaam werkt niet zo dat het zich eerst ergens ophoopt en zich vervolgens gaat verspreiden. Het kan overigens maar zo zijn dat het gewicht dat je bij zult komt op plekken komt waar je dit liever niet hebt.
  • Flix2040
    Flix2040 Berichten: 6 Member
    Opties
    Duurt het lang voor ik zie dat ik dikker wordt, ik zie dit wel in mijn buik, maar nog nergens anders.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @Flix2040 zei:
    > Duurt het lang voor ik zie dat ik dikker wordt, ik zie dit wel in mijn buik, maar nog nergens anders.

    Oh jeetje dat gaat je niet lukken zonder krachttraining. Ik ben ook van nature heel slank. Als puber wilde ik ook vollere billen, een bollere toet, stevigere benen ipv stokjes en borsten 😁. De huisarts raadde mij een vol vet dieet aan en volgens mijn moeder zou het goed komen als ik ouder werd of na het baren van kinderen..........ik bleef altijd slank.
    Nu lach ik erom want ik ben ontzettend trots op mijn slanke lijf......Ik adviseer je toch echt krachttraining. Je wordt er niet bulky van als je gewoon normaal traint. Je spieren maken juist je lijf wat meer gewelfd en gevormd.
    Dat in combinatie met meer eten is krachtiger dan alleen jezelf vol stoppen. Het enige effect wat ik dan krijg is een bol buikje net als jij. Verspreid nergens naar.
  • Flix2040
    Flix2040 Berichten: 6 Member
    Opties
    Maar het is ook de bedoeling om een voller gezicht te krijgen en een iets dikkere nek. En duurt het lang voor je resultaat gaat zien?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    "verspreid nergens naar" 😂😂

    Nog een voorbeeld van genen; ik train me helemaal suf voor een goede bilpartij maar ik zal nooit mooie ronde billen krijgen. Helaas .. het is wel een en al spier, dus geen vet en ze zijn ook sterk, alleen "zie" je dat er niet vanaf.

    Maar dat allemaal ter zijde. Vet verspreid zich dus helaas niet.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > "verspreid nergens naar" 😂😂
    >
    > Nog een voorbeeld van genen; ik train me helemaal suf voor een goede bilpartij maar ik zal nooit mooie ronde billen krijgen. Helaas .. het is wel een en al spier, dus geen vet en ze zijn ook sterk, alleen "zie" je dat er niet vanaf.
    >
    > Maar dat allemaal ter zijde. Vet verspreid zich dus helaas niet.

    Je weet het hé.....op Instagram is het allemaal echt dankzij de squat challenges en de booty bands 😝😂😂 Dus iets harder trainen

    Helaas genen kan je niks aan veranderen. Ik heb 2 puber zonen. De oudste is slank en shredded model fitness.....de jongste is steviger gebouwd model bodybuilding.
    Al zouden ze hetzelfde eten en trainen blijven ze verschillend qua bouw. De oudste heeft een sneller metabolisme is super lenig...de jongste sterker, van nature zwaardere bovenbenen, meer billen en logger in bewegen 😂
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Bij iedereen is het metabolisme gelijk, gelijk in het opzicht van lichaamscompositie (meer spiermassa, hoger metabolisme). Er bestaat dus niet iets zoals een 'snel' of 'sneller' metabolisme onder het mom van "zij/hij kan alles eten en komt niet aan".
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    juni 2020 aangepast
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Bij iedereen is het metabolisme gelijk, gelijk in het opzicht van lichaamscompositie (meer spiermassa, hoger metabolisme). Er bestaat dus niet iets zoals een 'snel' of 'sneller' metabolisme onder het mom van "zij/hij kan alles eten en komt niet aan".

    Ik weet het .....mag geen metabolisme heten.....zijn NEAT is hoger. Gewoon een beweeglijker persoon. Dat ben ik zelf ook. Ik heb weinig rust en zit bijna nooit stil. Er beweegt altijd iets 😂😂