Nieuwe start — Dutch (Netherlands)

Nieuwe start

Opties
kaizevering
kaizevering Berichten: 10 Member
Hallo allemaal, voor de 2e keer een poging doen om af te vallen. Van 119 naar 90-92 . Ik hoop dat het lukt en vooral dat de sportscholen weer volledig opengaan! Succes allemaal :)

Reacties

  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Welkom en succes! Heb je al een plan van aanpak?
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Welkom. Doe je dat dan met veel beweging of ook minder calorieën?
  • kaizevering
    kaizevering Berichten: 10 Member
    Opties
    > @Sandraatje123 zei:
    > Welkom en succes! Heb je al een plan van aanpak?

    Hi Sandra, dankjewel ! Ja ik doe het koolhydraat arm traject. Ik zorg dat ik onder de 25 koolhydraten blijf en onder de 1950 calorieen. Daarbij wil ik vanaf volgende week weer sporten en mede dankzij mij KHA arm dieet, eet ik veel eiwitten hierdoor behoud ik mijn spieren. ( hoop ik ) :smiley:
  • kaizevering
    kaizevering Berichten: 10 Member
    Opties
    > @vvroegop zei:
    > Welkom. Doe je dat dan met veel beweging of ook minder calorieën?

    Hi vvroegop, ik doe het koolhydraatarm dieet en daarbij onder de 1950 calorieen. Met dit dieet neem ik veel eiwitten tot mij, hierdoor behoud ik mijn spieren met sporten maar val ik wel veel af.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    juni 2020 aangepast
    Opties
    Ja ik doe het koolhydraat arm traject. Ik zorg dat ik onder de 25 koolhydraten blijf en onder de 1950 calorieën
    Puur uit nieuwsgierigheid; wat is de reden dat je kiest voor KHA? 25gr koolhydraten is behoorlijk weinig. Heb je je TDEE uitgerekend qua caloriebehoefte? Of heeft iemand anders die 1950kcal bepaald?
    Met dit dieet neem ik veel eiwitten tot mij, hierdoor behoud ik mijn spieren met sporten maar val ik wel veel af.
    Je valt af door een kcal tekort te hanteren, niet door een speciaal dieet te volgen. Tevens maakt het daarbij niet uit waaruit dit 'dieet' bestaat. Handig is wel een goede balans te vinden in je macroverdeling, maar in feite is het voor afvallen ondergeschikt en niet van belang.
  • kaizevering
    kaizevering Berichten: 10 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > (Quote)
    > Puur uit nieuwsgierigheid; wat is de reden dat je kiest voor KHA? 25gr koolhydraten is behoorlijk weinig. Heb je je TDEE uitgerekend qua caloriebehoefte? Of heeft iemand anders die 1950kcal bepaald?
    > (Quote)
    > Je valt af door een kcal tekort te hanteren, niet door een speciaal dieet te volgen. Tevens maakt het daarbij niet uit waaruit dit 'dieet' bestaat. Handig is wel een goede balans te vinden in je macroverdeling, maar in feite is het voor afvallen ondergeschikt en niet van belang.
    ‐-----------------

    He Hanne, neehoor ik vind het alleen maar goed als mensen kritisch zijn of vragen stellen. Ik ben niet ervaren in dit onderwerp, maar ik heb meerdere dieeten gevolgd met een negatieve uitkomst aan het einde. Ik heb me ingelezen in dit dieet en een vriend van mij heeft dit traject gevolgd. Vandaar dat ik het KHA arm dieet ben gaan volgen omdat teveel koolhydraten leid tot lichaamsvet. Tevens weet ik dat als je KHA arm eet maar wel een hoge calorie iname hebt, dat je dan ook niet afvalt. Ook heb ik op internet een site van KHA arm dieet al mijn gegevens ingevuld. Van beroep tot lengte / gewicht / leeftijd en daaruit kwam dat als ik een middelzwaar dieet wil volgen, en veel wil afvallen ik onder de 25 KHA moet blijven en 1950 calorieen moet nemen. Dit kwam uit de test. Op basis van deze uitslag besloot ik een poging te proberen in combinatie met sport. Een dieet rijk aan eiwitten en ik mag ook vlees en vis eten. Voor mij een reden om het dit keer wel vol te houden en langzaam een nieuw eetpatroon te ontwikkelen. Uiteraard wel met een hogere KHA inname. Maar voor nu nog even niet.

    Fijne avond :smiley:
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Goed dat je je hebt ingelezen! Echter, koolhydraten leiden niet tot lichaamsvet, maar een teveel aan calorieën doet dit. Koolhydraten staan daar los van. Het is jammer dat er nog steeds verkondigd wordt dat koolhydraten de boosdoener zijn. Ik kan je vertellen; ik eet bijna altijd rond de 300gr koolhydraten per dag en ik heb toch echt niet teveel lichaamsvet 😏. De reden dat het bij je vriend werkt of heeft gewerkt is doordat hij minder calorieën tot zich heeft genomen, niet omdat hij minder koolhydraten heeft gegeten. Wat er namelijk wel gebeurd, waardoor mensen denken dat koolhydraten "slecht" zijn, is dat wanneer ze ineens koolhydraten links laten liggen dit vaak leidt tot een mindering van honderden kcal. Dat scheelt nogal. De conclusie wordt vervolgens getrokken dat het door de koolhydraten komt, wat begrijpelijk is, maar het komt uiteindelijk doordat ineens een stuk minder eet. Minder calorieën = afvallen.

    Lang verhaal kort; het is niet nodig koolhydraten te schrappen om af te vallen. Het is zelfs uiterst onverstandig, omdat het niet duurzaam is. Wat in alle gevallen bij elk dieet is; men houdt het niet vol omdat er teveel restricties zijn.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Wat @itzhanne82 zegt......gewoon je TDEE uitrekenen.
    Je valt enkel en alleen af door een tekort te creëren. Al zou je elke dag patat en hamburgers eten zolang je in een tekort zit val je af.
    Van diëten wordt vaak iets ingewikkelds gemaakt en dat is het absoluut niet.
    Eet gewoon lekker waar je je goed bij voelt binnen je marges.......succes 👍👍
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Welkom terug en succes :)