Te weinig als voorgeschreven — Dutch (Netherlands)

Te weinig als voorgeschreven

Hoi, als ik nu lees dat het vetverlies hoofdzakelijk komt door langdurig calorie tekort wat maakt het dan uit als je in het begin niet precies aan je calorieën komt ,dat zou dan toch alleen maar meehelpen ? Of zie ik het helemaal verkeerd.

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    > @hansscholten64 zei:
    > Hoi, als ik nu lees dat het vetverlies hoofdzakelijk komt door langdurig calorie tekort wat maakt het dan uit als je in het begin niet precies aan je calorieën komt ,dat zou dan toch alleen maar meehelpen ? Of zie ik het helemaal verkeerd.

    Ja je ziet nog niet helemaal juist......je lichaam moet wel aan de nodige voedingsstoffen komen. En bij een te groot tekort heb je eerder kans dat je gaat terugvallen in een schranspartij......je houd het niet lang vol.
    Mocht je ook nog lekker fanatiek sporten dan zit je niet te wachten op spierverlies.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Heb je al uitgerekend hoeveel calorieën je "mag" voor jouw leefstijl en gegevens? Start nooit met een heel groot tekort, omdat het over een langere periode weinig overlaat om aanpassingen te doen.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Als je niet aan je calorieën komt omdat Mfp er heel wat bij telt vanwege verbruikte calorieën dan zou ik er niet te veel waarde aan hechten. Dat word vaak overschat.