Verkeerde synchronisatie met garmin?? Hulp gezocht — Dutch (Netherlands)

Verkeerde synchronisatie met garmin?? Hulp gezocht

Goedemiddag

Graag zou ik mfp gebruiken icm met mijn garmin venu die ik dag en nacht om heb.

Helaas matchen de 2 apps niet met elkaar qua het aantal actieve calorien dat mijn horloge zegt dat ik gebruik.

Grappig voorbeeld is bijvoorbeeld als ik ga lopen en het aanzet als lopen op mijn horloge krijg ik 415 actieve calorien. Loop ik hetzelfde rondje van 8 km en zet ik het niet aan als activiteit krijg ik van mfp maar 89 calorien.

Loop ik per dag 12000 of 20.000 stappen... maakt volgens mfp niet uit???

Ontkoppelen en opnieuw aansluiten heb ik al geprobeerd.. iemand anders ervaring en of tips hiermee?

Groetjes Nienke

Reacties

• Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Moet eerlijk zeggen dat het echt wel gezond is om te wandelen en aan flink wat stappen te komen......ik maak er met de hond ook heel wat op een dag.
    Leuk dat een activiteitentracker er een calorieverbruik aan koppelt maar neem het alsjeblieft met een korreltje zout.......gelukkig dat MFP deze calorieën niet berekend.....zit al verwerkt in de berekening die ze voor je maken als je je doelen gaat invullen. Dan wordt er gevraagd hoe actief je bent.
    Conclusie.......niks mee doen 😁
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,479 MFP Moderator
    Meestal overschatten die tracking apparaten hoeveel je echt verbruikt, ik zou dat niet als leidend gebruiken voor afvallen; eerder je voedingsiname.
  • 23jl64
    23jl64 Berichten: 1 Member
    Ik heb ook een Garmin horloge, de Garmin Move HR. Deze is gekoppeld met MFP en inderdaad zit er een verschil in. Ik let eigenlijk meer op de hoeveelheid stappen die ik zet ,dan de berekende hoeveelheid calorieën die de app eraf haalt en tel de calorieën met de MFP. Voor het wegen heb ik een weegschaal van Garmin. Die koppelt de gegevens ook weer in MFP. Hiermee is de cirkel rond. Het geheel bevalt mij prima. Ik heb door het registreren veel meer inzicht gekregen.