Hulp caloriebehoefte berekenen
odiiilee
Hi! Mijn naam is Odile en ik ben 25 jaar oud. In de afgelopen jaren ben ik van 78 kg naar 62 kg afgevallen. Uiteraard ben ik heel trots daarop! Maar ik ben nog niet tevreden als ik in de spiegel kijk en wil graag nog wat meer vet verliezen. Ik heb ook het idee dat er nog veel meer uit te halen valt, dus ik ben gemotiveerd om door te gaan!
Nu ben ik 2 maanden weer actief bezig met tracken en bewegen/sporten. In juli resulteerde dit in -2,5 kg, maar in augustus -0,4 kg.
Ik heb altijd erg moeite gehad om te bepalen wat ik aan calorieën moet eten op een dag. Al helemaal om in te schatten wat mijn activiteitsniveau is. Zou iemand anders wellicht zijn/haar blik hierop willen werpen?
Mijn gegevens:
- vrouw
- 25 jaar
- 163 cm
- 62 kg
- Ik werk 5 dagen, 40 uur, in de week, voornamelijk zittend, waar ik met de auto naar toe rijd
- Elke lunchpauze wandel ik zo’n 20 min
- Ik probeer 4x in de week een 45 min home workout te doen (Katie Austin en Sydney Cummings)
- Ik probeer 1 a 2 keer in de week 30-60 min te wandelen thuis
- In de weekenden wandel of fiets ik naar de winkels en vrienden, maar dit zijn kleine afstanden
- In principe wil ik 500 kcal onder mijn caloriebehoefte voor onderhoud eten
Graag hoor ik jullie meningen/adviezen!
Wellicht dat dit mij weer verder kan helpen
Thanks alvast!
Nu ben ik 2 maanden weer actief bezig met tracken en bewegen/sporten. In juli resulteerde dit in -2,5 kg, maar in augustus -0,4 kg.
Ik heb altijd erg moeite gehad om te bepalen wat ik aan calorieën moet eten op een dag. Al helemaal om in te schatten wat mijn activiteitsniveau is. Zou iemand anders wellicht zijn/haar blik hierop willen werpen?
Mijn gegevens:
- vrouw
- 25 jaar
- 163 cm
- 62 kg
- Ik werk 5 dagen, 40 uur, in de week, voornamelijk zittend, waar ik met de auto naar toe rijd
- Elke lunchpauze wandel ik zo’n 20 min
- Ik probeer 4x in de week een 45 min home workout te doen (Katie Austin en Sydney Cummings)
- Ik probeer 1 a 2 keer in de week 30-60 min te wandelen thuis
- In de weekenden wandel of fiets ik naar de winkels en vrienden, maar dit zijn kleine afstanden
- In principe wil ik 500 kcal onder mijn caloriebehoefte voor onderhoud eten
Graag hoor ik jullie meningen/adviezen!
Wellicht dat dit mij weer verder kan helpen
Thanks alvast!
0
Reacties
-
Hier is vrij eenvoudig achter te komen eigenlijk. Met deze gegevens kun je namelijk prima je BMR & TDEE uitrekenen en bepalen hoeveel kcal je 'nodig' hebt. -500 is wel direct behoorlijk veel, ik zou persoonlijk starten met -200 van je TDEE. De uitkomst van je TDEE blijft uiteraard een startpunt, kan zijn dat je het gaandeweg dient bij te stellen. Sowieso wijzigt je behoefte naar gelang je ook afvalt; wanneer je minder weegt, heb je ook minder nodig.2
-
Hoi Odile, welkom en succes.2
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten