10 kg, wie wil het samen doen? — Dutch (Netherlands)

10 kg, wie wil het samen doen?

Opties
dgoinga
dgoinga Berichten: 9 Member
Ik ben Denise, 32 jaar en 2 kids. Die 10 kilo moeten er nu toch echt af, wie wil het samen doen?

Ik kom er ook maar niet uit hoe ik mensen toevoeg, wie kan helpen?

Groetjes!
«1

Reacties

  • SandraSabira
    SandraSabira Berichten: 11 Member
    Opties
    Ik wil wel meedoen, ga je ook dagelijks wegen en al je eten invoeren?
  • dgoinga
    dgoinga Berichten: 9 Member
    Opties
    Ja dat doe ik wel, al probeer ik niet elke dat te wegen, als dat tegenvalt dan baal ik de hele dag.. Ik probeer iedere dag rond de 1500 kcal te zitten.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Ik wil wel meedoen, ik weeg wel iedere dag. Ik zit rond de 1700/1800 calorieën per dag omdat ik intensief werk doe. Moet meer kwijt dan tien kilo, maar dit zou al heel mooi zijn. Hoop dat het topic niet stil valt zoals hier vaak gebeurt
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Welkom en succes! :)
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Hoe gaat het bij jullie? Ik ben 1,9 kilo lichter dan 1 week geleden. Ik zit lekker in de flow. Nu nog volhouden.
  • dgoinga
    dgoinga Berichten: 9 Member
    Opties
    Zo wat goed zeg! 17/1800 kcal is ook nog waardig wat, is het goed vol te houden voor je? Ik ben savonds nog flink aan het wandelen om rond de 13000 stappen te zitten. In mijn eerste week 1,2 afgevallen dus dikke prima!
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Dat is zeker prima, wat fijn. Die calorieën lijken veel, maar ik verbruik ook veel. Die 10.000 stappen tik ik ook wel aan maar hoef er niet voor te gaan wandelen. Ik vind het goed te doen zo. Jij ook?
  • dgoinga
    dgoinga Berichten: 9 Member
    Opties
    Nu ik een beetje uitgevogeld heb wat ik qua calorieën kan doen en savonds altijd 200 ruimte overhoud voor iets lekkers als ik wil wel. Ik ontbijt met een bak fruit, dan heb ik nog voldoende calorieën over voor de rest van de dag zonder teveel gedoe.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Klinkt goed bij jou. Bij mij gaat het even niet zo lekker. Ben weer omhoog met mijn gewicht. Dus ik ga de draad weer oppakken en kijken wat ik in oktober kan bereiken.
  • peetje37
    peetje37 Berichten: 7 Member
    Opties
    Veel succes en wie me toe wil voegen, graag :)
    Wil ook 10 kilo kwijt .....b
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Ik plaats gewoon hier de updates. Ben niet perse op zoek naar een lange lijst vrienden. No offense
  • dgoinga
    dgoinga Berichten: 9 Member
    Opties
    Jammer sandraatje, kan je jezelf herpakken nu? Even oktober en november knallen voor de lastige maand er aan komt!!
  • amatinss
    amatinss Berichten: 27 Member
    Opties
    Ik doe graag mee😁
  • marietvanmaanen
    marietvanmaanen Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik doe ook mee!! ben vandaag weer begonnen en wil echt van 78 naar 70 voor de feestdagen!
  • karinkyara
    karinkyara Berichten: 3 Member
    Opties
    ik wil ook wel meedoen, kan motivatie gebruiken.
    Moet ik dan iets toevoegen?
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    > @dgoinga zei:
    > Jammer sandraatje, kan je jezelf herpakken nu? Even oktober en november knallen voor de lastige maand er aan komt!!


    Tot nu toe nog niet echt, vandaag opnieuw een poging. Tot nu toe gaat het goed. Ben wel stabiel momenteel, maar dat is het doel niet 😂
  • hesterlau
    hesterlau Berichten: 2 Member
    Opties
    Hey!
    Lijkt me leuk om aan te sluiten, dus als iemand vrienden wilt worden gezellig.
    10 kilo zou voor mij helemaal fantastisch zijn heb voor nu het streven op 7 maar met 10 ben ik helemaal te vreden.
    Ik vind het maar een grote uitdaging. Gaat vaak eerst goed en dan verval ik toch weer in oude patronen, dus lijkt me fijn de rit met iemand of meerdere te delen.

    Ik hoor het wel!
  • dgoinga
    dgoinga Berichten: 9 Member
    Opties
    Hoe gaat het bij jullie? Ik heb mezelf een uitdaging gegeven. Heel november 1600 kcal door de week en 1900 in het weekend. Heel de maand november ook niet wegen want een slecht resultaat kan mijn motivatie in een keer wegvagen. Ik loop nu al twee weken vast en ga amper naar beneden en wil voor de feestdagen toch echt nog wel 4 a 5 kilo er af!
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    Hier moeten er 25 vanaf. Voeg me maar toe :)
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @dgoinga zei:
    > Hoe gaat het bij jullie? Ik heb mezelf een uitdaging gegeven. Heel november 1600 kcal door de week en 1900 in het weekend. Heel de maand november ook niet wegen want een slecht resultaat kan mijn motivatie in een keer wegvagen. Ik loop nu al twee weken vast en ga amper naar beneden en wil voor de feestdagen toch echt nog wel 4 a 5 kilo er af!

    🤔 Doe je elke hap en slok afwegen en invoeren?? 1600 calorieën is niet teveel lijkt mij. Misschien eet je toch meer dan je denkt.
    Aan uitdagingen en motivatie heb je niet zoveel......misschien voor 1 dag, 1 week met geluk 1 maand en dan ben je het kwijt, begint de hele cyclus weer opnieuw.
    Wil je echt iets bereiken wat blijvend werkt dan zal je je leefstijl moeten aanpassen. Kies voor veranderingen die bij je passen en waar je je goed bij voelt......helpt je verder dan motivatie.

    Succes 💪👊👊
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Hoe gaat het bij jullie? Ik heb mezelf een uitdaging gegeven. Heel november 1600 kcal door de week en 1900 in het weekend. Heel de maand november ook niet wegen want een slecht resultaat kan mijn motivatie in een keer wegvagen. Ik loop nu al twee weken vast en ga amper naar beneden en wil voor de feestdagen toch echt nog wel 4 a 5 kilo er af!

    Ik weet niet precies wat je gegevens zijn en of die 1600 weinig is (lijkt me in eerste instantie wel, maar zonder context en gegevens kan ik daar niets over zeggen), maar wanneer 1600 een tekort is voor jou als persoon en je niet meer afvalt, dan eet je niet in een tekort. Neem je inname eens even heel goed onder loep; registreer je wel alles correct en neem je alles mee (bakboter, calorische drankjes etc.)? Als je meer eet in het weekeind, kan dit er ook voor zorgen dat je tekort teniet wordt gedaan. Dat zijn namelijk 600 kcal meer dan je andere dagen.

    Daarnaast; motivatie bestaat niet echt, want motivatie is een tijdelijk iets; een moment. Probeer je te focussen op duurzame consistentie; een routine. Een drijfveer om iets te doen kan helpen, maar is heel vaak excentriek (een externe stimulans). Routine is iets wat je uiteindelijk beweegt om iets continue te doen, soms ook wel 'habits' of gewoontes genoemd. Een habit heeft altijd een soort van beloningselement in zich, waardoor je het blijft doen (bijna alles wat je doet doe je onbewust hoor), omdat het je iets oplevert. Dan terug naar jouw opmerking over je uitdaging; vaak zijn die gedoemd te mislukken, omdat ze teveel afwijken van wat je altijd doet, zoekende vaak ook naar een quick fix. Zoals Manga al aangeeft; het beste is om je leefstijl aan te passen, zodat je niet het idee hebt dat je 'ff' een maand moet bikkelen om bij je resultaat te komen. Dit kan wel en zal je best halen, alleen wat is na november? Geeft december je, na het halen van je doel, een vrijbrief om dan weer terug te gaan naar hoe altijd deed, met wellicht tot gevolg dat al je harde werken verloren gaat?

    Het is absoluut geen aanval, want ik snap je volkomen. Succes!
  • dgoinga
    dgoinga Berichten: 9 Member
    Opties
    Bedankt voor jullie reacties, waardeer ik enorm! Uiteraard is het ultieme doel mijn levensstijl dusdanig aanpassen dat overgewicht geen issue meer is. Ik eet plantaardig, maar snoep er gewoon echt veel bij. Die gewoonte moet ik doorbreken en ik kan me zo ergeren aan een weegschaal die niet doet wat ik dan verwacht. Ik wil de focus van de weegschaal halen en op de voeding leggen. Ik sport verder niet bijzonder, naast veel wandelen. Die 1600 en 1900 kcal is prima voor mij. Ik moet echt kcal tracker, dan zie ik precies wat een snack doet met het aantal kcal.

    Voor mij werkt calorieën bijhouden, omdat ik anders toch gewoon teveel eet en niet in een tekort zit.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    @dgoinga Je zegt dat je plantaardig eet en veel snoept.......zie je hier een relatie in ?
    Het is misschien maar een ideetje maar kan het zo zijn dat je niet verzadigd genoeg ben van je hoofdmaaltijden ?
    Ik heb zelf een tijdje vegan gegeten en had erg veel moeite om gezond aan mijn calorieën te komen en om verzadigd te blijven. Plantaardig gezond eten vergt best veel creativiteit en tijd is mijn ervaring.
  • dgoinga
    dgoinga Berichten: 9 Member
    Opties
    Goede vraag! Ik denk het niet, ik eet echt zat en ervaar geen honger gevoel, toch snoep ik. Altijd al gedaan. Ik kan wel meer gezonde dingen eten ipv een gedeelte van de kcal die ik snoep. Vandaag wilde ik onder de 2000 kcal blijven en dan snoep ik er toch zo 500 kcal. Inderdaad zonde, die zou ik eigenlijk moeten eten dmv voedende calorieën. Maar het klinkt zo makkelijk en voor ik het weet zitten er dan weer 5 dropjes in mijn mond. Het is vooral, hoe kom ik van die hardnekkige gewoonte af en waarom kan ik het niet laten..
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dan zul je je de vraag moeten stellen wat het is dat je toch die snoepjes eet. Is het verveling? Wat gaat eraan vooraf dat je besluit naar die kast te lopen. Dat is habit loop. Je krijgt een trigger (kan een reclame zijn, iets wat je leest of ervaart etc.) wat jouw habit ingang zet en je uiteindelijk de beloning geeft.

    Wat ik ook begrijp is dat je jezelf die 1600 hebt gesteld maar stelselmatig teveel eet doordat je snoept. Dan heb je dus je antwoord waarom je niet afvalt; je eet teveel. Je bent in feite je eigen saboteur. Plus; wanneer je probeert af te vallen kun je prima wat lekkers eten, plan het in je dag-budget.