Calorieen over — Dutch (Netherlands)

Calorieen over

HI, een vraagje ,Ik hou bijna dagelijks calorieen over omdat ik geen trek heb, is dit slecht voor de lichaam of niet?ben afgevallen van 77 naar 70 daar ben ik natuurlijk happy mee. Ik doe geen dieet, maar bem bewust gaan eten.

Reacties

• itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Hierbij mist ontzettend veel informatie en aan de hand van je post is helaas niets nuttigs te zeggen. Over hoeveel calorieën hebben we het, wat zijn jouw gegevens, wat is je BMR & TDEE etc.

Maar een algemene reactie; structureel veel te weinig eten is niet gezond; je bent je lichaam langzaam aan het uithongeren. Dat is wat diëten in feite is.
  • Elvan44
    Elvan44 Berichten: 3 Member
    Uithongeren? Ik heb geen trek,honger noem maar op. TDEE 1800 calorieen( toen was ik 77 kilo). Volgens de app mag ik 1200,maar ik eet altijd rond 1400. Ik volg geen dieet,zodra ik trek krijg eet ik sowieso.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Uithongeren? Ik heb geen trek,honger noem maar op
    Dat is geen maatstaaf helaas (uiteindelijk wel). Afvallen = energietekort... met de nadruk op 'tekort'. Met afvallen honger je jezelf uit. Klinkt heel dramatisch, wat het over het grote geheel niet zo is bedoeld, maar dat is wel wat je aan het doen bent (en daarbij het gros van NL). Je eet minder dan dat je lichaam nodig heeft, waardoor je lichaam reserves aanspreekt.

MFP is niet de juiste calculator om je calorie-inname te laten bepalen, gezien het een registratie app is. MFP houdt geen rekening met je leefstijl, dat soort dingen. Je hebt al je inname bepaald zie ik, dus je kunt beter op basis van die gegevens eten. Is 1800 niet je BMR? 1800 klinkt erg laag als TDEE. Of je beweegt nauwelijks en bent erg klein?
  • Elvan44
    Elvan44 Berichten: 3 Member
    Volgens mij was het Tdee.kan me niet goed herrineren.ik kwam dus uit op 1800.. ben 160 klein inderdaad. Ik sport 3 keer in de week. Ik weet het ook niet, ben wel afgevallen door minder calorieen in te nemen. Nog 4 te gaan.