Progesive overload — Dutch (Netherlands)

Progesive overload

Opties
Tips voor het halen van progesive overload, mij lukt het namelijk vaak niet omdat ik dan de oefening verkeerd ga uitvoeren

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @brittmeulepas04 zei:
    > Tips voor het halen van progesive overload, mij lukt het namelijk vaak niet omdat ik dan de oefening verkeerd ga uitvoeren

    Wat zie jij als progressive overload??? Het is niet wat de meesten denken alleen maar gewicht toevoegen!!
    Je kan ook hetzelfde gewicht behouden als zwaarder niet lukt en dan meer reps of meer sets maken.
    Je kan kortere pauzes nemen.....de oefening langzamer uitvoeren.
    Het is altijd mogelijk om stappen te maken en dat hoeft niet altijd dmv elke keer gewicht toe te voegen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Exact wat Manga aangeeft; wat zie jij als progressieve overload? PO is niet alleen gewicht toevoegen bij elke sessie er daarmee hetzelfde aantal reps halen.

    Werk je met microplates? Om je een voorbeeld te geven; mijn lifts gaan soms per week maar 0,25kg omhoog en unilateraal soms zelfs met de helft daarvan; 0,125kg. Als je oefening verkeerd gaat uitvoeren, dan is je techniek niet hoe het hoort te zijn. Plus; over welke oefeningen hebben we het hier?
  • brittmeulepas04
    brittmeulepas04 Berichten: 3 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Exact wat Manga aangeeft; wat zie jij als progressieve overload? PO is niet alleen gewicht toevoegen bij elke sessie er daarmee hetzelfde aantal reps halen.
    >
    > Werk je met microplates? Om je een voorbeeld te geven; mijn lifts gaan soms per week maar 0,25kg omhoog en unilateraal soms zelfs met de helft daarvan; 0,125kg. Als je oefening verkeerd gaat uitvoeren, dan is je techniek niet hoe het hoort te zijn. Plus; over welke oefeningen hebben we het hier?

    Ik heb in mijn sportschool alleen gewichten van 1,25 kg, lichtere gewichten zijn er niet.
    Ik heb het over bijvoorbeeld sumo deadlift en hiptrust
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je kunt de microplates ook zelf aanschaffen, echt...ze zullen zeker van pas komen. Want 1,25 betekent dat elke training 2,5 kilo omhoog moet, dat wordt op den duur te veel.

    Maar ik heb nog niet helemaal helder wat jij verstaat onder progressieve overload? Je noemt 2 voorbeelden, maar dat zijn alleen bepaalde oefeningen... Dus ik begrijp het niet helemaal. Je gaf aan dat je de oefening verkeerd gaat uitvoeren als je progressieve overload gaat toepassen...hebben we het hier over gewicht erbij en dat je dan de oefening(en) niet goed meer kunt uitvoeren? Als dat zo is dan is je techniek niet goed. Plus, wat ik zei; dan wordt 2,5kg erbij elke training veel te veel.