Gewicht/spiermassa aankomen
Sandervk11
Hey allemaal! Ik heb vanavond premium gekocht en wil er optimaal gebruik van gaan maken, vandaar ook dat ik meteen verschijn op dit forum.
Ik sport nu ruim 1,5 jaar heel fanatiek en ga erg lekker. Ik ben 18 jaar, 191 cm lang en weeg 74,5kg. Mijn BMI is nagenoeg perfect, maar ik wil wat voller worden in m’n lichaam. Met sporten ben ik voor mijn gevoel redelijk sterk, om een voorbeeld te geven; mijn PR met bankdrukken is nu 80kg 1x of 2x, ligt er net aan hoe ik me voel etc.
Het ‘probleem’ dat ik nu heb is dat ik blijf hangen op PR’s en gewicht/spiermassa. Toen ik begon met sporten was ik een satéprikker en dat is nu al een stuk voller, maar ik wil graag wat voller zijn. Ik was op het begin van mijn ‘sportavontuur’ ongeveer 66kg en 185cm. Ik ben nu dus iets langer en het gewicht wat ik erbij heb gekregen is ongeveer 8 kilo spiermassa. (Heb ik laten meten in mijn sportschool)
Al met al; toen ik begon ging het heel erg snel en maakte ik enorme sprongen. Ik snap dat het nu moeilijker is, omdat mijn lichaam er nu een beetje aan gewend is geraakt en ik moet nu gewoon meer calorieën eten.
Mijn vraag: willen jullie mij helpen met voedingsmiddelen die ik zou moeten eten om aan te komen? Ik ben een moeilijke eter, lust weinig groente(tot mijn grote spijt) en ben in voeding totaal niet dedicated 😫
Kunnen jullie mij tips geven hoeveel en wat ik precies moet eten om mijn doelen te bereiken? Waar zit bijv veel calorieën in en is ook lekker om te eten?
Alvast bedankt en ik hoor graag van jullie!
Groetjes,
Sander
Ik sport nu ruim 1,5 jaar heel fanatiek en ga erg lekker. Ik ben 18 jaar, 191 cm lang en weeg 74,5kg. Mijn BMI is nagenoeg perfect, maar ik wil wat voller worden in m’n lichaam. Met sporten ben ik voor mijn gevoel redelijk sterk, om een voorbeeld te geven; mijn PR met bankdrukken is nu 80kg 1x of 2x, ligt er net aan hoe ik me voel etc.
Het ‘probleem’ dat ik nu heb is dat ik blijf hangen op PR’s en gewicht/spiermassa. Toen ik begon met sporten was ik een satéprikker en dat is nu al een stuk voller, maar ik wil graag wat voller zijn. Ik was op het begin van mijn ‘sportavontuur’ ongeveer 66kg en 185cm. Ik ben nu dus iets langer en het gewicht wat ik erbij heb gekregen is ongeveer 8 kilo spiermassa. (Heb ik laten meten in mijn sportschool)
Al met al; toen ik begon ging het heel erg snel en maakte ik enorme sprongen. Ik snap dat het nu moeilijker is, omdat mijn lichaam er nu een beetje aan gewend is geraakt en ik moet nu gewoon meer calorieën eten.
Mijn vraag: willen jullie mij helpen met voedingsmiddelen die ik zou moeten eten om aan te komen? Ik ben een moeilijke eter, lust weinig groente(tot mijn grote spijt) en ben in voeding totaal niet dedicated 😫
Kunnen jullie mij tips geven hoeveel en wat ik precies moet eten om mijn doelen te bereiken? Waar zit bijv veel calorieën in en is ook lekker om te eten?
Alvast bedankt en ik hoor graag van jullie!
Groetjes,
Sander
0
Reacties
-
Heb je je TDEE uitgerekend en weet je dus aan hoeveel calorieën je minimaal moet komen voor een bulk ??
Je macro's verdelen en zien dat je aan je target komt met zoveel mogelijk gezonde voeding. Max 2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht.....20 tot 30 % van je calorieën uit vetten en de rest koolhydraten grofweg.
Groente is gezond maar daar ga je niet hard op qua calorieën.
Kwark
Havermout
Zalm
Kip
Volkoren brood met pindakaas 😉
Eieren
Volkoren pasta
Noodles (lekker voor tussendoor)
Zilvervliesrijst
Spinazie 👊
Aardappels
Koolhydraten, koolhydraten, koolhydraten 👍
Ik ben gek op pasta met kip en groenten......of rijst.....eet ik dus vaak en veel. Soms ook als lunch.Ben geen brood eter maar los dat weer op met een eiwitshake met havermout in de ochtend. Vaak kwark, meestal voor het slapen gaan.0 -
Hmmm, een groentje 😏 18 jaartjes... Er vallen me al wel direct wat contradicties op; wel willen groeien en beter worden, maar niet dedicated zijn met voeding. Willen groeien, maar nog niet iets van voeding weten. Dat is helemaal niet erg want je bent pas begonnen, maar mijn tip zou wel zijn om je daar eerst in te verdiepen. Probeer eerst wat kennis te vergaren, want nu hoor je alleen wat een ander zegt en weet je alsnog niets.
Goeie tips van Manga; reken eerst je huidige tdee uit en als je niet weet wat dat is kun je hier zoeken op het forum. Tevens zijn er aardig wat artikelen gepost hier, door anderen maar ook door mijzelf. Kunst is ook om fabels van de feiten aangaande training en voeding te scheiden want daar zwerven er ook heel veel van rond.
Kijk eens op de website van Bell coaching, daar staan enorm veel artikelen die voor jou interessant zijn.0 -
Welkom Sander, veel succes met het halen van jouw doelen. Zo te zien zijn de bovenstaande reacties al een goed begin!0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 474 MyFitnessPal-Fora