Wel of niet overstappen naar een Garmin ? — Dutch (Netherlands)

Wel of niet overstappen naar een Garmin ?

Manga23
Manga23 Berichten: 395 Member
Ik heb tot nu toe altijd een Samsung smartwatch gedragen. Nu twijfel ik om over te stappen naar een Garmin.
Ik heb met mijn huidige Samsung de laatste tijd steeds vaker tijdens zware trainingen dat hij niet de juiste hartslag weergeeft......Hij geeft een lagere hartslag weer dan werkelijk en schiet dan ineens omhoog. Synchronisatie met apps loopt ook niet altijd lekker en met wielrennen buiten pakt hij ook vaak de GPS niet op.
Nu heb ik niks met Apple dus was de volgende optie Garmin.
Mijn oog is gevallen op een Garmin Fenix 6 pro.
Iemand ervaring misschien met deze serie?

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 697 Member
    Ik heb een feniks 3.
    Ik ben bijzonder tevreden over de garmin als sportwatch.
    De samsung is meer een smart watch.

    Ook de garmin mist weleens hartslag bij bijvoorbeeld op de hometrainer.

    Als je echt nauwkeurig meten wilt, moet je denk ik een hartslag gordel op de borst aanschaffen.
    Die kan je combineren met je garmin.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Ik ben van Garmin overgestapt naar de Huawei GT2, maar ook omdat ik het design mooier vond. Zonder geconnecte hartslag band is mijn horloge ook verre van accuraat. Na bijv. 10 back squats, geeft ie vaak hartslag 80 aan bijvoorbeeld, waar geen donder van klopt. Mijn ervaring met Polar, Garmin of welke andere watch dan ook is dat wanneer je teveel beweegt of je pols in een 'gehoekte' positie zet, hij niet goed kan aflezen. Wanneer je hartslag via een band wordt gemonitord heb je dit euvel niet. Wanneer ik zou wandelen, fietsen of hardlopen en je pols blijft steady (dus niet geknakt of veel bewegingen) geeft ie het wel accuraat aan.

    Denk dat het ook deels licht aan hoe je pols is. Het horloge 'hoort' geloof ik achter je botje te zitten, maar als ik dat doe dan verschuift ie steeds en wanneer ik 'em wel een eindje achter het botje vastzet, verbetert het niet.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    > @itzhanne82 zei:

    > Denk dat het ook deels licht aan hoe je pols is. Het horloge 'hoort' geloof ik achter je botje te zitten, maar als ik dat doe dan verschuift ie steeds en wanneer ik 'em wel een eindje achter het botje vastzet, verbetert het niet.

    Ik draag hem inderdaad achter het botje. Ik heb wel dunne polsjes 😂 dus misschien is dat het probleem.
    De reden dat ik nu richting Garmin neig is dat het inderdaad meer een sporthorloge is maar ook zeker een sterke smartwatch. De Fenix serie is zeer uitgebreid, heeft veel mogelijkheden en is qua design 👌 maar wel prijzig dus vandaar even oriënteren.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 697 Member
    Ik draag hem ook achter het botje en merk ook dat het niet altijd juist is.
    Bij cardio op hometrainer zakt hij naar 60... als ik dan mijn hand op mijn bovenbeen leg... pakt hij het weer op..

    Garmin is idd ook een sterke smartwatch. Afhankelijk van je budget.

    Succes met je keuze!
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Ik heb nog een Samsung active watch 2. Maar de volgende keer wordt het toch weer een Fitbit. Ik hoef niet zoveel te tracken en de standalone muziek functie werkt niet op de Samsung. (En natuurlijk alle issues met koppelen en beloofde functies die niet komen) Dus erg jammer dat ik hem gekocht had.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 697 Member
    Gelukkig is er keuze volop!!!
  • Rene_Sport
    Rene_Sport Berichten: 19 Member
    Ik heb de Fenix 3. Tijdens de conditietesten op de sportschool heb ik een band om mijn borst. Als ik deze gelijktijdig vergelijk is de hartslag nagenoeg gelijk. Het is wel een vrij groot horloge. Ik moest er wel aan wennen tijdens het hardlopen ivm schudden van het horloge. Ik ben er wel tevreden over.
  • benjo001
    benjo001 Berichten: 2 Member
    Ik heb een garmin venu ben ik zeer tevreden over :)
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Het is uiteindelijk de Garmin fenix 6 pro geworden. Tot nu toe heel tevreden.....ik draag hem dag en nacht en gaat wekelijks maar 1x aan de lader.
    GPS en tracking van alle activiteiten is werkelijk top.
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Manga23 schreef: »
    Het is uiteindelijk de Garmin fenix 6 pro geworden. Tot nu toe heel tevreden.....ik draag hem dag en nacht en gaat wekelijks maar 1x aan de lader.
    GPS en tracking van alle activiteiten is werkelijk top.

    Zit ik ook aan te denken. Lijkt me zo'n geweldig horloge. Alleen heb ik nu al een Samsung die nog prima werkt en dan is het wel een prijzige aanschaf.