Onderbroken vasten en sporten — Dutch (Netherlands)

Onderbroken vasten en sporten

Opties
Omdat afvallen nog steeds niet lukt. Moet ik denk minder eten(meer bewegen lukt niet helaas). Maar dat lukt mij haast niet in 3 maaltijden. Dus ben van plan om 1 maaltijd te skippen. Namelijk het ontbijt.
Alleen het probleem is, ik sport om 6uur, dan ga ik douchen en dan eten= kwak met muesli. Maar... Kan dat, later op de dag de eiwitten tot mij nemen. Omdat je hoort dat je altijd de eiwitten na het sporten moet doen?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Op een lege maag sporten is niet aan te raden, omdat je in een katabole staat bent (afbraak) in de ochtend. Neem daarom iig een bron van eiwitten of iets, wat de leucine drempel overstijgt (tussen de 20-25gr afhankelijk van je lichaamscompositie.

    Plus; eiwitten "doe" je over de hele dag, niet alleen na het sporten 😉. Je hebt een eiwitbudget en dat verdeel je over de gehele dag. Tevens het liefst 40gr+ eiwit voor het slapen gaan, gezien je door het slapen een langere periode niet eet (en dus eigenlijk ook "vast").

    Ik vraag me dan oprecht af wat je dan allemaal eet waardoor het nóg minder eten geen optie is. Wat eet je op een dag?
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    Ontbijt: Kwark met muesli
    Lunch: 4 boterhammen met kipfilet
    Dinner: variërend maar rond de 700kcal
    Avond: 2 stuks fruit.

    Verhouding is 40%khd 30%eiwit 30% vet. En rond de 1750kcal in totaal
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @vallieveropdanaf zei:
    > Ontbijt: Kwark met muesli
    > Lunch: 4 boterhammen met kipfilet
    > Dinner: variërend maar rond de 700kcal
    > Avond: 2 stuks fruit.
    >
    > Verhouding is 40%khd 30%eiwit 30% vet. En rond de 1750kcal in totaal

    Waar gaat het fout ? Dit is een heel keurig schema....kan me bijna niet voorstellen dat je hiermee niet afvalt
    Met dit schema is vasten echt totaal niet nodig......sowieso is vasten niet nodig in mijn ogen 🤔🥴
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Verhouding is 40%khd 30%eiwit 30% vet. En rond de 1750kcal in totaal
    Net als wat Manga aangeeft, is hier weinig op aan te merken en zou je m.i. mee moeten afvallen. Als je aangeeft dit daadwerkelijk per dag te eten, dan is het wellicht heel hard om te horen, maar dan eet je geen 1750 kcal op een dag. Eet je wellicht in het weekeind meer? Of snack te toch tussendoor?

    Wees eens heel eerlijk als het gaat om je registraties; registreer je wel alles tot de kruimel? Weeg je alles af, of gok je?

    Plus; ik ben ook van mening; vasten is onnodig en in jouw geval los je jouw probleem hiermee niet op. Je bent alleen een symptoom aan het bestrijden, in plaats van het bij de bron te zoeken. Soms kan het ontbijt uitstellen helpen in de zin dat het je de mogelijkheid geeft om meer te eten per maaltijd, maar dat is niet voor iedereen optimaal of weggelegd.
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    Ja dit is echt wat ik eet, en tenzij mijn weegschaal niet klopt.. dus tja, je snapt wel dat ik ten einde raad ben. Andere optie is een shake dieet met 600kcal...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik wil je heel graag geloven, maar dit is fysiologisch bijna niet mogelijk. Echt niet. Ik val met die inname zelfs af en ben 1.78 en 69-70 kilo. Ik train dan wel 5x per week, maar met een inname van 2200 val ik af.

    Wat zou je TDEE met sedentair qua beweging zijn? Heb je een schildklier aandoening waar je geen medicatie voor slikt?

    Die 600kcal shake is natuurlijk niet de optie, want dat is zo extreem dat dit verre van gezond is. Plus is het totaal niet duurzaam, leert het je niets over voeding en waar je verstandige keuzes in kan maken en als je daarmee bent afgevallen wat ga je daarna dan doen? Rebound is wat er om de hoek komt kijken.

    Het niet kunnen afvallen ligt 99% aan het onbewust meer calorieën binnen krijgen dan men denkt. Dat gaat vaak niet bewust en ik vermoed dat je meer binnen krijgt dan je denkt.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 702 Member
    Opties
    Ik kan me herinneren dat bij het programma obese ook 1 persoon maar niet meer af wou vallen. Ondanks het dieet.
    Mss is er iets anders aan de hand?
    Schildklier of iets anders...

    Ik noem maar wat.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Of dat inderdaad. Kun je enkel uitsluiten middels bloedonderzoek. Hopelijk kom je er achter!
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    In het nieuwe jaar zal ik het maar eens oppakken met de huisarts
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Toch is er iets van erfelijke aanleg die soms om de hoek komt kijken. Er is een studie naar gedaan die daar naar wijst met tweelingen.
    Iedereen kent toch wel een eeneiige tweeling waarvan de een zwaarder is dan de ander!!
    Je moet nog steeds meer eten dan je verbruikt om aan te komen dat is een feit. Maar als je erfelijk belast bent dan is het risico op overgewicht als je bloot wordt gesteld aan verleidingen groter.
    Dus erfelijk belast betekent dat je meer moeite moet doen dan iemand die niet erfelijk belast is.
    Ze zeggen dus dat de erfelijke aanleg voor overgewicht groter is in een dikmakende omgeving.
    Ik heb die aanleg duidelijk niet......mijn vader had dat ook niet en mijn oudste zoon ook niet....mijn jongste daarintegen wordt niet anders opgevoed dan de.oudste maar is met 4 jaar jonger al groter en zwaarder dan zijn broer. Die heeft duidelijk de genen van schoonfamilie
    Dus kan gewoon zo zijn dat je echt meer moeite moet doen. Alles eerlijk registreren wat je eet en genoeg bewegen.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 702 Member
    Opties
    Ik ken ook iemand die alles eet wat los en vast zit zonder een gram aan te komen.
    Anderen hieven enkel maar naar eten te kijken.

    Dus ja ik geloof best wel dat het voor iedereen anders is. Met uitschieters naar boven en beneden.

    De meeste dingen worden ook bepaald voor de grootste groep. Uitzonderingen vergen een andere aanpak.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik haak nog wel even aan op dat sommige alles lijken te eten en niet lijken aan te komen. Zonder een schildklier aandoening die met medicatie wordt behandeld, geld nog immer de energiebalans. Ook de persoon die alles eet wat los en vast zit kan aankomen. Het kan prima zo zijn dat zo iemand veel meer verbruik heeft wat wij niet zien, waarbij de ander die bijvoorbeeld alleen naar eten hoeft te kijken en aankomt, dat helemaal niet heeft en veel sedentair is. Niemand heeft een hogere verbranding dan de ander of een snel of langzaam metabolisme.

    Ik ben zelf een eeneiige tweeling en mijn zus is voller dan ik. Echter; zij is veel minder met sport bezig, beweegt veel minder en eet vaker de "verkeerde" dingen. Dus ja, die is iets zwaarder. Plus, ondanks dat we wellicht 2 kilo of iets verschillen is mijn lichaamscompositie vele malen anders. Ze heeft niet die interesse zoals ik qua sport en voeding.

    Maar eens; je omgeving/milieu en hoe je groot bent gebracht spelen zeker mee of men gevoeliger is voor gewichtstoename.
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Ik heb bij aanvang van het 16-8 vasten goede resultaten bereikt. Stopte om 20:00 uur in de avond met eten tot de volgende dag 12 uur. Daarbij sportte ik ook regelmatig in de ochtend en had daar weinig tot geen last van. Wel water/thee/koffie blijven nemen.
    Wat is de reden dat je niet meer kan bewegen?


    Omdat afvallen nog steeds niet lukt. Moet ik denk minder eten(meer bewegen lukt niet helaas). Maar dat lukt mij haast niet in 3 maaltijden. Dus ben van plan om 1 maaltijd te skippen. Namelijk het ontbijt.
    Alleen het probleem is, ik sport om 6 uur, dan ga ik douchen en dan eten= kwak met muesli. Maar... Kan dat, later op de dag de eiwitten tot mij nemen. Omdat je hoort dat je altijd de eiwitten na het sporten moet doen?

  • flash37nl
    flash37nl Berichten: 1 Member
    Opties
    Misschien een beetje insulineresistentie ,meer gezonde vetten eten bijv noten enz ,meer dan 30% en juist minder % koolhydraten en elke dag aan je eiwitbehoefte en gewenste kcall komen. Vasten kan helpen bijv de intermitted fasting maar dan moet je in je eating window alsnog genoeg kcall binnen krijgen ,en ik zou dat niet elke dag van de week gaan doen.En verder om de week goed weegschaal in de gaten houden of je niet te snel afvalt en veel spiermassa verliest ,en bij sturen als het nodig is.