Veel waardes missen en veel middelen staan er erg vaak in — Dutch (Netherlands)

Veel waardes missen en veel middelen staan er erg vaak in

Opties
Hallo,

Ik gebruik de betaalde versie van de app maar waar ik een beetje in teleurgesteld ben is het volgende;

Op het gebied van calorieën en macro's werkt de app prima. Maar dat doen veel gratis apps ook.

Wat ik naast deze waarden minstens zo interessant vindt om te weten zijn de overige voedingswaarden zoals natrium, vitamine c, etc.

Vaak zijn deze niet ingevuld en moet ik voor bijvoorbeeld het invullen van een manderijn langs een enorme lijst scrollen en steeds vergelijken waar deze waarden wel zijn ingevuld.

Voor die €10,- per maand verwacht ik eerlijk gezegd dat de database overzichtelijk wordt gemaakt en dat er bij pure producten zoals een manderijn, een banaan, 100 gram brocoli, etc, gewoon alle waardes kloppen. En ik niet hoef te kiezen tussen bijvoorbeeld de brocoli van de jumbo en die van de Albert Heijn. Dat maakt namelijk niks uit. Brocoli is immers brocoli. Daarnaast wordt er vaak onderscheid gemaakt in de porties. Waarom niet gewoon alles in grammen aangeven. Wel zo duidelijk.

Vaak heb ik zogenaamd aan het einde van de dag mijn portie vitamine c niet gehaald volgens de app, terwijl ik 4 stuks fruit heb gehad. Wat blijkt, hij telt ze niet mee...

Is dit iets wat in de toekomst mogelijk beter wordt?

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi powermarcel10,
    Welkom op de community!

    Misschien weet je het niet, maar de database wordt aangemaakt door mensen die zelf hun voedingsmiddelen invoeren en de daarbij horende waarden; hierdoor kunnen fouten gemaakt worden. Er worden zelf producten toegevoegd en die hebben een groen labeltje; maar MyFitnessPal is groter in Amerika, dus zijn er niet heel veel gevalideerde NL producten.

    Per merk kan een product heel erg verschillen qua voedingswaarde. Dat zal misschien niet zo zijn bij een (rauwe) groente, maar met andere producten kan dat wel het geval zijn. Vandaar dat het merk belangrijk is.

    Omdat mensen zelf de producten aanmaken, kunnen ze ook zelf een hoeveelheid kiezen. Soms kun je dit veranderen naar grammen, maar sommige voedingsmiddelen gebruiken andere maten.

    Je kunt dit verzoek mailen door contact op te nemen met de ontwikkelaars (beneden bij Contact met ons opnemen).

    Succes verder!