Verhogen van vet en eiwitten
karinadeloijer
Hoi allemaal. Ik ben nu bezig om wat af te vallen en behaal mijn kcal doel per dag. Alleen als ik dan verder kijk, zijn meestal de koolhydraten te hoog en eiwit en vet gehalte te laag. Hoe kan ik eevoor zorgen dat die laatste 2 omhoog gaan in me voeding en koolhydraten omlaag? Heb er nl geen verstand van en vond t al knap dat ik de kcal doel behaal..
Op sportdagen (2x per week) is het verstandig om dan meer te eten, evt gekookt eitje ofzo na je sporten?.
Op sportdagen (2x per week) is het verstandig om dan meer te eten, evt gekookt eitje ofzo na je sporten?.
0
Reacties
-
Mijn eerste vraag is, als je er geen verstand van hebt, dat je aangeeft dat je koolhydraten "te hoog" zijn en je eiwitten en vetten "te laag"? Wat is te hoog en wat is te laag? Of wat vind je te hoog en/ of te laag?
Je hebt als het goed is bepaald wat je caloriebehoefte is en die kun je zelf indelen als je wilt. Je kunt kiezen om iets meer te eten op een trainingsdag en iets minder op een rustdag, waarbij je nog wel op weekbasis je TDEE binnen krijgt. Maar ik weet niets van je sport-regime af en kan daar niets over zeggen. Een gekookt eitje na je sportdag doet vrij weinig in isolatie. Ik weet niet wanneer je sport, maar eet je diner na je sport. Dat is het meest voor de hand liggend.1 -
Als je weet wat je doelen zijn...
Kan je voeding gaan kiezen waarin meer of minder eiwitten inzitten..
Of koolhydraten.. wat je wilt.
Bijvoorbeeld skyr of kwark tijdens je ontbijt ipv brood. Dan heb je veel meer eiwitten dan koolhydraten.
Zo zijn er legio mogelijkheden. En voedingsmiddelen.
Dus zoals itzhanne zegt: eerst bepalen wat je nodig hebt.
Succes!!!0 -
Itzhanne: Bij Fitnesspal staat de % eiwitten etc voor je doel. Daaraan bepaal ik dus of ik te weinig of teveel binnen krijg... Ik ga af op die berekening. Zelf sport ik laat thuis (uurtje cardio fitness), vaak pas rond 9 uur en dinertime is tussen 17.00/18.00 uur.
Corneaarts: Ik ga zeker eens verdiepen in de eiwit,vet, koolhydraten grammen verdiepen per product. Zeker slim om in de ochtend geen brood te eten maar kwark ofzo..
Dank je voor de tips.0 -
Gebruik een TDEE calculator voor je energiebehoefte, mfp is daar niet echt de app voor. MFP is eigenlijk niets meer dan een registratie app. Globale regels zijn 1,5-2gr per kg lichaamsgewicht, 1gr per kg lichaamsgewicht voor vet en de rest vul je op met koolhydraten.0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 474 MyFitnessPal-Fora