Lunch onder 350 calorieën
Hebben jullie recepten voor een lekkere gezonde lunch die snel te maken is en onder de 350 calorieën zit?
Ik heb meestal het probleem dat ik niet vol genoeg zit na het eten van bepaalde dingen. Ik eet nu 2 boterhammen met kaas elke dag, maar daar word ik ook een beetje moe van.
Ik heb meestal het probleem dat ik niet vol genoeg zit na het eten van bepaalde dingen. Ik eet nu 2 boterhammen met kaas elke dag, maar daar word ik ook een beetje moe van.
1
Reacties
-
Boterhammen met ander beleg? Je kunt er bijvoorbeeld cottage cheese, sla, tomaat, komkommer oid op doen. Lekker, gezond, snel gemaakt en niet al te prijzig (wat ik zelf altijd wel prettig vind).
Mocht je het echt gehad hebben met boterhammen, zou je dit evt ook op volkoren wraps kunnen doen, maar volgens mij hebben een paar boterhammen minder kcal.1 -
Hi Isabel, herkenbaar wat je daar schetst. Voor een meer 'verzadigd' gevoel zou je je vezel inname met de lunch wellicht wat omhoog kunnen brengen. Vezels zorgen sneller voor een 'vol' gevoel.
2 Lunches die ik zelf regelmatig maak:
- Omelet met pompoenpitten; eieren klutsen en paar lepels havermout (lees: vezels) toevoegen. Omelet van bakken. Lekker met beetje parmezaanse kaas, pompoenpitten en veldsla!
- Courgette-"tosti" ; courgette in dikke plakken snijden en in tosti ijzer doen (of even in grill-pan), als er mooie grill-strepen op zitten kun je de plakken a.h.w. als boterham zien. Zelf beleg ik ze graag met kaas, humus en tomaatjes...3 -
> @xchantal92 zei:
> Boterhammen met ander beleg? Je kunt er bijvoorbeeld cottage cheese, sla, tomaat, komkommer oid op doen. Lekker, gezond, snel gemaakt en niet al te prijzig (wat ik zelf altijd wel prettig vind).
>
> Mocht je het echt gehad hebben met boterhammen, zou je dit evt ook op volkoren wraps kunnen doen, maar volgens mij hebben een paar boterhammen minder kcal.0 -
Hoi Chantal, dank voor je bericht. Groetjes.1
-
Bedankt voor alle antwoorden! Ik apprecieer de uitgebreide tips enorm1
-
Linzenwafels vind ik zelf erg lekker er af en toe bij!! Knapperiger dan rijstwafels.0
-
Ik maak mijn lunch voor 2 dagen:
Salade van
-1 zakje quinoa
- 2 sneetjes ham
-paprika
-tomaat
-1/4 komkommer
-wortel
-2 eieren
-1 klein blikje maïs1
Categorieën