IJzer — Dutch (Netherlands)

IJzer

Ik zie in de app dat ik steeds een grote ijzer tekort heb, terwijl ik daar extra veel op let. Ik heb dezelfde voeding van vandaag in Mijn Eetmeter van het voedingscentrum gezet en daar stond daar ik voldoende ijzer had gegeten. Iemand anders dit meegemaakt?

Reacties

• corneaarts
    corneaarts Berichten: 721 Member
    Nee.. maar ik let er ook niet op.
    Ik vind MFP daar ook niet geschikt voor.
    Veel voedingsstoffen kloppen niet van een product.
    Dus niet betrouwbaar.
  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Blogan8872 schreef: »
    Ik zie in de app dat ik steeds een grote ijzer tekort heb, .... dezelfde voeding van vandaag in Mijn Eetmeter van het voedingscentrum gezet en daar stond daar ik voldoende ijzer had gegeten.

Hoi Blogan, dat daar een verschil in zit, klopt.
    Volgens mij is het zo dat de database van MFP met name 'gevoed' wordt door gebruikers. Veelal zullen die niet tot in detail niveau de voedingswaarden invullen. Na koolhydraten, vet en eiwit zal het meestal wel zo'n beetje ophouden; aan deze 3 hebben de meeste gebruikers voldoende houvast.
    Ook is het zo dat in behoorlijk veel gevallen de details niet op het etiket staan, dus worden ze ook bij scannen niet meegenomen in MFP.

Bij Eetmeter werkt het zo dat gebruik wordt gemaakt van een centrale levensmiddelen database. Eetmeter is meer gericht op detail niveau (mineralen, vitaminen etc).
    Als je binnen Eetmeter iets scant en er is niet voldoende detail niveau (in jouw geval dus IJzer) voorhanden, dan worden daar in Eetmeter algemene (!) voedingswaarden aan gekoppeld om jou op die manier in ieder geval enigszins inzicht te geven.