Verlies geen gewicht — Dutch (Netherlands)

Verlies geen gewicht

Opties
eviemien
eviemien Berichten: 5 Member
Waarom gaat er niks af 😔😔😔. Ik ken er niet veel van om wat kilootjes verliezen, maar ik hou me aan het schema wat ik heb gekregen van 1390 , en dan staat er in vooruitgang dat je over 4-5 weken bijna 5 kg kwijt bent als je zo verder doet, en er gaat geen kg af 😔😔

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Eviemien, welkom en veel succes.
    Hoe heb je die 1390 berekend? Gebruik hiervoor een TDEE calculator en vul die zo waar mogelijk in. 1kg per week is heel veel, dan moet je echt heel laag gaan zitten dan dat is niet vol te houden lijkt mij.
    Je moet echt alles op de gram na wegen om een correct inname te gebruiken, ook bv als je met olijfolie kookt, moet je dat ook erbij doen.
  • eviemien
    eviemien Berichten: 5 Member
    Opties
    Heb dat bij aanmelding helemaal in gegeven, gewicht, lengte, beroep, hobby's enz. Daarna door gekregen 1390 calorieën per dag. Ik zit daar elke dag onder en vermager niks 🤔
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    MyFitnessPal heeft helaas dat stuk niet op orde vaak. 1kg per week afvallen is veel te snel; het is geen sprint maar een marathon.
    Google naar een TDEE calculator en voer daar je gegevens in. Dan kan je plaatsen wat eruit komt en daar moet je dan iets onder zitten, begin met 200kcal eronder en kijk of daarna in twee weken tijd afvalt.

    Wat heb je ingevuld voor je activiteit?

    Als je alles goed bijhoud zou je met die kcal wel moeten afvallen sowieso omdat het veels te weinig is. Misschien voer je niet alles juist in.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wanneer je na 2 weken met een bepaalde inname niet afvalt, eet je teveel. Ik weet je gegevens niet en kan daarbij, net als Laurens aangeeft, ook niet veel zeggen over of het correct is.

    9 van de 10 keer nemen mensen toch onbewust meer calorieën tot zich dan ze zich werkelijk denken. Wat Laurens aangeeft; weeg je alles tot de gram af, neem je je bakboter mee, noteer je je tussendoor snabbeltjes, heb je cheat days, noteer je je dranken etc. In principe is het simpel; niet afvallen = geen energietekort.