Fake users — Dutch (Netherlands)

Fake users

Ik en meerdere leden hebben de laatste tijd last van fake users die vriendschapsverzoeken sturen. Het zou heel fijn zijn als we dat op een makkelijke manier kunnen rapporteren met een button in de app.
Het is namelijk geen incident. Het zijn profielfotos van dames in lingerie of geen foto en als je ze dan accepteerd krijg je een link gestuurd naar een sex website.
Ik heb al een mail gestuurd en MFP is bezig om te kijken wat ze hiermee kunnen.
Bij deze dus nogmaals graag aktie en een waarschuwing voor de rest van de community.

Reacties

• LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,479 MFP Moderator
    Hey Manga, thanks voor je bericht. Dat is zeker op z'n plaats, en wat uitleg vanuit onze kant voor nodig. Zelf ondervond ik hier ook last van.

Het team is op de hoogte en ermee bezig. De vertaalde uitleg: We werden erop geattendeerd dat sommige leden vriendschapsverzoeken ontvingen van accounts met ongepaste foto's, of dat leden vrienden op hun profiel zagen verschijnen zonder dat ze vriendschapsverzoeken hadden verzonden. We hebben dit onmiddellijk doorgegeven aan ons interne beveiligingsteam, dat een onderzoek heeft ingesteld. We hebben actie ondernomen om de betrokken accounts te beperken zodat ze geen nieuwe vriendverzoeken meer kunnen versturen.

Je kunt de account nog altijd rapporteren en dan zal er ook naar gekeken worden. Ik hoop dat dit snel opgelost wordt.