Berekening activiteitscalorieën MyFitnessPal-app — Dutch (Netherlands)

Berekening activiteitscalorieën MyFitnessPal-app

marvv5063
marvv5063 Berichten: 1 Member
De MyFitnessPal-app biedt onder "Stappen" de mogelijkheid om de ingebouwde bewegingsprocessor van je iPhone te gebruiken om het aantal calorieën dat je aan activiteit hebt verbrandt te bepalen. Zo heb ik gisteren bijvoorbeeld 12.179 stappen gezet en hier geeft MyFitnessPal mij 177 calorieën aan activiteit voor. De stappenteller op mijn telefoon geeft mij voor diezelfde 12.179 stappen echter 493 calorieën. Kan iemand mij uitleggen hoe MyFitnessPal aan de 177 calorieën voor 12.179 stappen komt? Ik vind het nogal opmerkelijk dat het verschil zo groot is met de stappenteller op mijn telefoon (177 calorieën versus 493 calorieën).

NB. Ik denk dat de conservatievere berekening van de MyFitnessPal van 177 calorieën realistischer is dan de wel erg liberale berekening van 493 calorieën van mijn stappenteller. Maar ik ben niettemin toch wel erg benieuwd hoe MyFitnessPal aan die 177 calorieën komt! Ik hoop dat iemand dit voor mij kan beantwoorden.

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Wat verbruik je met wandelen?

    Ga je wandelen en is dat een activiteit die niet valt binnen je dagelijkse activiteiten, maar een extra activiteit, dan is de volgende stap om je MET-waarde (Metabolic Equivalent of Task) te berekenen. Deze waarde geeft aan hoeveel energie een bepaalde activiteit kost in vergelijking met jouw PAL-waarde. Hoe zwaarder een inspanning, hoe hoger de MET-waarde. De MET-waarde is de hoeveelheid calorieën per kilo lichaamsgewicht per aantal uur. Voor wandelen is deze bepaald op:
    3-5 km/uur - 3,5
    5-6 km/uur - 4,3
    6-7 km/uur - 5

    Om te bepalen hoeveel calorieën je verbrandt tijdens een wandeling pas je ook een formule toe. Stel: je wandelt 1 uur op 5 km per uur en weegt 75 kilo, dan verbrand je 1 x 4,3 x 75 = 322,5 calorieën.

    Ik heb even dit voor je geknipt en geplakt voor een duidelijke uitleg

    Blijft een indicatie want duur, snelheid, weersinvloeden, je lichamelijke/geestelijke conditie hebben ook invloed.