Koolhydraatarm eten door verzuurde spieren.
thisisbibi
Hallo!
Mijn huisarts raadde mij aan om op mijn koolhydraten te letten ( minder aardappelen, rijst, brood, koeken,...). Omdat ik veel lastheb van verkrampte spieren en ik geen sporter ben. Ik ben wat gaan snuisteren op internet, maar ik kom er niet uit. Ik heb vooral het gevoel dat ik niet veel meer kan eten. Ik weet van mezelf dat ik een moeilijke eter ben. Bij het bekijken van wat er nog allemaal mag gegeten worden, zie ik vooral groeten en fuit. Iemand die wat meer tips kan geven. Zoals het ontbijt bv ? Meestal eet ik 2 sneeden brood met choco of speculoospasta en een koffie. Yoghurt enzo eet ik niet . Als er mensen zijn die mij willen helpen, dan hoor ik het graag.
Mijn huisarts raadde mij aan om op mijn koolhydraten te letten ( minder aardappelen, rijst, brood, koeken,...). Omdat ik veel lastheb van verkrampte spieren en ik geen sporter ben. Ik ben wat gaan snuisteren op internet, maar ik kom er niet uit. Ik heb vooral het gevoel dat ik niet veel meer kan eten. Ik weet van mezelf dat ik een moeilijke eter ben. Bij het bekijken van wat er nog allemaal mag gegeten worden, zie ik vooral groeten en fuit. Iemand die wat meer tips kan geven. Zoals het ontbijt bv ? Meestal eet ik 2 sneeden brood met choco of speculoospasta en een koffie. Yoghurt enzo eet ik niet . Als er mensen zijn die mij willen helpen, dan hoor ik het graag.
0
Reacties
-
Dit is een hele mooie, maar kan je huisarts ook onderbouwen wat verkrampte spieren en geen sporter zijn te maken heeft met koolhydraten? Dit is de grootste onzin die ik heb gehoord. Huisartsen zijn geen voedingsdeskundige en ik hoor regelmatig dat ze grijpen naar koolhydraatarm of koolhydraatbeperkt.
Als je geen of weinig koolhydraten eet dan komt het vaak wel neer op groenten, zuivel en vlees vis of kip.1 -
Mijn rugspieren kunnen niet meer ontspannen. We hebben al vanalles geprobeert. Warmte, spierontspanners, massage,... . Aangezien ik orderpicker ben en dagelijks tussen de 12 en 25 kilo moet heffen, vindt ik het belangrijk dat mijn rug inorde is. Blijkbaar zou het gaan om verzuurde spieren. Ik weet dat mijn bmi ook hoog ligt, mss wil ze gewoon dat ik wat aan mijn gewicht doe. Ik ben al begonnen mt genoeg water te drinken, want dat deed ik ook niet.0
-
Ik kan je iig vertellen dat de relatie tussen koolhydraten en verzuurde spieren heel onwaarschijnlijk is. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit een hele vreemde conclusie of verklaring vind van een dokter.
Als het om afvallen gaat, kiezen heel veel huisartsen gelijk voor koolhydraatarm of beperkt zonder daar überhaupt een onderbouwing voor te hebben. Voor afvallen is een energietekort nodig; koolhydraten zijn hierin niet de boosdoener. Het gaat om je inname qua calorieën. Als ik je beroep zo hoor lijkt me dat intensief waarbij je ook nog aardig wat beweegt op de werkvloer. Koolhydraten zou dan juist NIET iets zijn die ik dan zou verlagen of wegnemen. Je hebt ze nodig, meer dan iemand die enkel op kantoor zit de hele dag.
Even los van het feit dat ik geen arts of professional ben, snap ik dat je rug vermoeid is van al dat tillen continue. Dit zal ook niet altijd met even goede vorm gebeuren. Verzuurde spieren zijn enkel spieren waar al het glycogeen weg is, of waar melkzuur is opgebouwd door het werk dat ze moeten verrichten. Net als tijdens het liften van gewichten. Het kan ook dat je gewoon teveel tilt. "Verzuurde spieren" is in mijn ogen geen aandoening. Heeft je huisarts je die diagnose gegeven?
Enfin, ik weet nu even niet waarvoor je exact bij de huisarts bent geweest; afvallen of je rug. In mijn ogen staat een dieet echt totaal los van je rug issue en hebben echt niks met elkaar te maken. M.a.w. je rug zal niet ineens beter worden doordat koolhydraatarm gaat eten. Ik zou voor je rug naar een professional gaan, zoals een fysio of manueel therapeut, niet de huisarts. Maar wellicht heb ik niet het complete plaatje.0 -
Wel even een nuance; koolhydraten geven je energie, dus stel jij loopt veel hard of traint conditioneel heel heftig dan hebben koolhydraten wel degelijk een rol in hoe je presteert. Als je qua koolhydraten alles hebt verbruikt in je lichaam kun je je wel slap voelen of heb je van die spaghetti benen.0
-
Ik ben bij de huisarts langs gegaan voor een corona test . Heb haar ook gezegd dat ik last had vn mijn rugspieren. Ze heeft gezien dat ik scheef liep ( mijn bovenlichaam stond getorst), dan ben ik doorgestuurd naar een chiropractor. Na de behandeling zei hij of ik veel last had aan mijn rugspieren en of ik verzuurde spieren zou hebben. Bij thuiskomst gebeld naar de huisarts en die zei dat het niet slecht zou zijn om wat minder koolhydraten te eten. Maar hoe meer ik ermee bezig ben hoe meer ik denk dat ze mij gewoon wil doen vermageren 😄😁.0
-
Btw bedankt voor je reacties0
-
Bij thuiskomst gebeld naar de huisarts en die zei dat het niet slecht zou zijn om wat minder koolhydraten te eten. Maar hoe meer ik ermee bezig ben hoe meer ik denk dat ze mij gewoon wil doen vermageren 😄😁
Mijn advies: reken je TDEE uit en ga daar 200 calorieën onder zitten en houd dit een tijdje vast totdat je niet meer afvalt.
Voor je rug; ga naar een fysio of manueel therapeut.1 -
Ik heb door mijn MS vaak last van spierkrampen.
Wat ik doe is vooral veel water drinken.
Ik sport wel veel en gebruik magnesium en zink supplementen.
Dat helpt voor mij.
Iets minder koolhydraten kan geen kwaad...
Stress en verkeerde houding kan ook krampen veroorzaken. Het niet kunnen ontspannen... veel mensen trekken onbewust hun schouders omhoog..
Al eens meditatie overwogen???
Rust en echte ontspanning?0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten