Hallo allemaal! — Dutch (Netherlands)

Hallo allemaal!

Opties
1996melanie
1996melanie Berichten: 8 Member
Ik ben Melanie, 25 jaar en student over de laatste 2 jaar ben ik enorm aangekomen door een blessure aan beide achillespezen/ peesplaten waardoor ik moest stoppen met sporten (fitness) van 55kg naar inmiddels van bijna 72kg naar 69,3kg. Maar niets blijkt meer echt te helpen terwijl ik voor heen een paar extra kg zo kwijt was. Ik wil graag terug naar mijn oude gewicht van 55kg maar echt sporten kan ik niet meer. Heeft er iemand tips voor mij zodat het wel zal slagen? Ik heb inmiddels al zoveel geprobeerd en ik kom er niet uit. Ik eet per dag max 1300/1400 kcal, merendeels plantaardig en af en toe vlees of vis en veel groentes/ vega maaltijden. Ook heb ik nooit snoep ed. In huis en alcohol drink ik zelden tot nooit. Zijn er meer mensen die met dit probleem te maken hebben en toch een manier hebben gevonden om af te vallen?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Hi Melanie, in feite is de energiebalans leidend; minder binnen krijgen dan je verbruikt. Afvallen in de basis is dus niet zo ingewikkeld en moeilijk Als je nu al een tijdje stil staat dan neem je teveel energie tot je waardoor je niet afvalt. Ik weet niet precies wat je gegevens zijn, maar reken je energiebehoefte eens uit via een bmr/tdee calculator.

    Wanneer mensen niet afvallen, of beweren niet meer af te vallen dan is het bijna altijd (onbewuste) onder rapportage. Dus je krijgt toch meer energie binnen dan je denkt.

    Weeg je alles wel af? Reken je je bakboter of olijfolie mee? Je drinken?
  • 1996melanie
    1996melanie Berichten: 8 Member
    Opties