Supplementen gebruik — Dutch (Netherlands)

Supplementen gebruik

Opties
pdetap
pdetap Berichten: 15 Member
Hoi! Sinds kort volg ik een koolhydraat laag / eiwitrijk dieet. Dit doe ik icm met internittent fasting 16:8 methode. Two meals a Day.

Ik neem whey perfection special series en micellar casein perfection special series van body en fit, rondom trainingsdagen. Ik doe twee full body workouts en een split upper en lower workout in de week en doe aan mountainbiken. Mijn doel is om fit te blijven en meer lean te worden.

Neem supplementen aanvulling omdat ik simpel weg financieel niet alles uit gezonde voeding kan halen.

Ik overweeg de overstap te maken naar een ander merk. Prefereer een blend waarin hoogwaardige Whey/Caseine en Soja eiwitten zitten zonder toegevoegde suikers.


Ik zou graag willen weten welke van onderstaande aanbieders ik het beste kan kiezen.
My Protein
XXL Nutrition
Body Lab

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik begrijp niet helemaal dat je het financieel niet red om al je eiwitten (?) uit voeding te halen? Mijns inziens zijn supplementen juist erg duur t.o.v. normale voeding, maar wellicht interpreteer ik je niet helemaal goed.

    Je vraagt welke aanbieder je het beste kan kiezen, maar wellicht kun je iets meer context geven; goed voor wat? Waar dient het voor? Wat vind je verder belangrijk bij het kiezen? Waarom deze aanbieders, er zijn er zoveel meer? Persoonlijk zou ik niet voor een blend gaan, maar eiwitten uit één bron.
  • pdetap
    pdetap Berichten: 15 Member
    Opties
    Ik ben niet al te voedingstechnisch maar hoop mbv hoogwaardige eiwitten in mijn voeding meer droge spiermassa te creëren.

    Een supplement met weinig suiker toevoeging en laag in koolhydraten. Smaak vanille.

    Mbt diverse aanbieders, ik ben alleen bekend met Body en Fit. Maar sta open voor andere aanbevelingen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Oké, als je hoogwaardige eiwitten wilt consumeren zijn eiwitpoeders niet the way to go. Waarom? Omdat ze a) bewerkt zijn en b) vaak toevoegingen in welke vorm dan ook hebben. Producten zoals eieren en kipfilets hebben hoogwaardige eiwitten. Je lichaam maakt geen onderscheid tussen voedingsmiddelen, maar neemt enkel gewoon de macro's & voedingsstoffen op. "Droge massa" creëer je door een energietekort i.c.m krachttraining, niet door suppletie. Ik weet daarnaast niet precies hoeveel eiwitten je consumeert per dag, maar meer dan 1,8gr per kilo lichaamsgewicht is meer dan voldoende.
  • pdetap
    pdetap Berichten: 15 Member
    Opties
    Prima helemaal duidelijk, en je bedoelt het allemaal goed maar dat is niet waar ik naartoe wil 😬

    Ik zou graag willen weten welk merk eiwit supplement ik zou 'moeten' kiezen..
    Welke had jij voor ogen?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik snap je, excuus. 😄

    Ik ben zelf niet zo thuis in de whey, omdat ik zelf een plantaardige gebruik; orangefit. Ik denk dat het verder vrij weinig uitmaakt welk merk; eiwitten zijn eiwitten. Het ene merk is misschien "puurder", maar voor je spieren maakt het niet veel uit. Ik zou zeggen; kijk naar het aantal ingrediënten en het aantal gram eiwit per 100gr en kies daar dan de beste uit.
  • pdetap
    pdetap Berichten: 15 Member
    Opties
    Hahaha touché 😂.

    Had er wel eens over gelezen. Orange fit Protein of Orange fit Blend plantaardige supplementen. Ik probeer meer plantbased voeding in mijn dieet op te nemen. Maar eet nog wel drie dagen in de week vis, vlees of gevogelte. Flexitarisch noemen ze dat geloof ik?

    Ik houd Orange Fit in gedachten..
    Wordt vervolgd.