Voorstellen — Dutch (Netherlands)

Voorstellen

Opties
lcdrost
lcdrost Berichten: 3 Member
Hallo
Ik ben Linda ben 53 jaar en ben een160 cm klein propje ja een behoorlijke dame. Ik heb sinds vandaag deze app en ga er proberen vanaf morgen 1 september iets van te maken. Mijn probleem is dat ik absoluut NIET van koken houd en erg gemakzuchtig ben waardoor ik nu dus een kleine prop ben. Ik woon alleen met mijn 2 katten en mijn teckeltje. Ik wil graag wat meer aandacht besteden aan mijn eetpatroon en misschien toch maar gaan koken. Ik hoop dat dat mij via hier gaat lukken.
Groetjes Linda 😉

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Linda, welkom en succes! Nu zijn we alweer 2 weken verder, hoe gaat het?
    Wat is precies je doel? Een precies getal werkt vaak beter. Als je het dan haalt, kan je het beter zien.
  • vanleeuwenmiriam1
    vanleeuwenmiriam1 Berichten: 19 Member
    Opties
    Ha Linda, mijn naam is Miriam en ik ben 55 jaar en 169, ook een propje. Zou je het leuk vinden elkaar te stimuleren en motiveren?Succes in ieder geval!
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    Wat ik makkelijk vind is een dubbele portie bereiden. Gisteren nasi gemaakt. 1 portie in de diepvries.
    heel weinig tijd en energie is courgette soep. Uitje fruiten in olie courgette in blokjes erbij, kippen bouillonblokjes evt wat oregano, peper. Staafmixer erop. Zo heb je een kom soep met veel groenten.
    de rest vries je in , in porties. Schaaltje kwark erbij en voilà , supersnelle gezonde maaltijd.


    Zo houd ik rekening met de dagen dat ik geen energie heb om te koken.

    of iemand anders voor je laten koken ...
  • vanleeuwenmiriam1
    vanleeuwenmiriam1 Berichten: 19 Member
    Opties
    Wat is een verstandig dagmenu als je ongesteld bent?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat is een verstandig dagmenu als je ongesteld bent?
    Euhm, :| ? Niet anders dan je normaal zou eten op een dag. Is er een bepaald idee achter je vraag?
  • vanleeuwenmiriam1
    vanleeuwenmiriam1 Berichten: 19 Member
    Opties
    Ja zeker, ik heb vanwege de ongesteldheid altijd al meer ijzerbehoefte...wat ik in ieder geval tijdens die dagen eet is broccoli en kip, maar ik dacht dat ,bijvoorbeeld jij, dan ook wellicht weet wat nog meer verstandige keuzes zijn tijdens die dagen...
  • vanleeuwenmiriam1
    vanleeuwenmiriam1 Berichten: 19 Member
    Opties
    Fijn dat je reageert trouwens...
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    Wat is een verstandig dagmenu als je ongesteld bent?

    Zorgen dat je gezond blijft eten.
    Je niet laten verleiden tot troostvoedsel.
    Als je je ziek voelt gewoon een dagje rustig aan . Hete kruik op je buik bij buikpijn.