Een nieuwe start nu met ondersteuning — Dutch (Netherlands)

Een nieuwe start nu met ondersteuning

Opties
loesjuh1984
loesjuh1984 Berichten: 31 Member
Hallo allemaal, ik ben sinds gisteren weer actief op mfp. Voor een aantal jaren terug flink afgevallen met de hulp van deze app en de steun van leden. Helaas ben ik teruggevallen in mijn oude patroon en was op een paar kilo naar bijna weer op mijn oude gewicht 🙁
Nu ben ik begonnen sinds gisteren met fitness en personal training. Dit om er voor te zorgen dat ik de juist hulp er bij heb en op een verantwoorde manier ga afvallen. Ook zodat het op langere termijn ook vol te houden is en ik niet weer terugval.
De start begint alleen een beetje vervelend vanwege griepje (erge keelpijn, verkouden, koortsig). Dus ben deze dagen nog niet goed aan mijn calorieën gekomen jammer genoeg. Maar dat gaat straks wel weer goedkomen als ik me weer beter voel.
Ik hoop hier weer veel inspiratie te vinden 😊

Reacties

  • jennitje
    jennitje Berichten: 5 Member
    Opties
    Hoi suc6

    Als je leuk vind om elkaar te volgen lijkt me dat super leuk.

    Misschien kunnen we inspiratie op doen.

    Liefs jennifer
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hi Loesjuh, welkom en succes!
    Wat zijn precies je doelen? Als je ze SMART maakt, gaat het vaak beter.
  • loesjuh1984
    loesjuh1984 Berichten: 31 Member
    Opties
    Hoi jennetje, het lijkt me zeker leuk om elkaar te volgen en misschien wel een stukje extra steun daar uit kunnen halen. Ik ben hier een tijd niet meer geweest, dus weet zo niet meer waar je vrienden kunt toevoegen. Maar voeg me gerust toe hoor!
    Groetjes Marloes
  • loesjuh1984
    loesjuh1984 Berichten: 31 Member
    Opties
    Hoi Laurens, dank je wel! Mijn doel is om af te vallen en daardoor mij fitter te voelen. Ik ben nu begonnen met fitness en personal training. Zij gaf aan dat je je doelen niet te ruim moet stellen meteen. En dat ik bv beter 1/2x in de week kon sporten en dan bv combineren met wandelen, dan dat ik 4/5 keer per week naar de sportschool ga en het dan niet vol ga houden misschien om dat altijd te blijven doen. Dus nu zet ik in op minstens 1x per week krachttraining eerst en dan 1x per week cardio (eventueel met nog iets aan krachttraining erbij). Daarbij zou spieropbouw er juist voor zorgen dat je minder snel gaat aankomen. Voorgaande keren deed ik niks aan spieropbouw en viel veel af. Wat ook tenkoste gaat van je spieren en je daardoor juist een jojo effect zou creëren. Dan kom je weer sneller aan. Dus dat wil ik deze keer anders gaan doen. En met de hulp er nu omheen, hoop ik dat het een extra stok achter de deur is.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Goed bezig! Maar staar je niet blind op dat je zo eenvoudig spiermassa aanzet. Dat is een heel traag en langzaam proces wat vaak jaren kost.

    Succes!
  • loesjuh1984
    loesjuh1984 Berichten: 31 Member
    Opties
    itzhanne82
    Dank je! Daar ga ik ook zeker niet vanuit hoor dat dat zomaar makkelijk gaat. Het gaat er alleen om wat ik begreep is dat als je alleen maar veel afvalt en niks daar aan doet je juist spiermassa zou verliezen en daardoor eerder weer aankomt. En zo dus dat jojo effect zou creëren zoals ze het uitlegde. Dan was het beter om juist wel er voor te zorgen dat je niks verliest qua spieren maar juist opbouwt. Zo begreep ik het. En ik ben ook niet in een jaartje te zwaar geworden, dus ga er ook zeker niet vanuit dat ik binnen no time het zover zou hebben. Ben al lang blij als er eerst 10 kilo af zou zijn bv.
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    Genoeg eiwitten binnenkrijgen is naast beweging ook belangrijk voor het behoud van spierweefsel.
    0,8 gram per kg lichaamsgewicht.
  • loesjuh1984
    loesjuh1984 Berichten: 31 Member
    Opties
    Mariskakokstaps: Dank je, ik zal het eens even uitrekenen hoeveel dat voor mij is dan 👍😊