Extreme spierpijn na training, dit lijkt me niet zoals het hoort 😖 — Dutch (Netherlands)

Extreme spierpijn na training, dit lijkt me niet zoals het hoort 😖

Opties
Ps voeg even foto toe van het verhaal omdat ik het anders opnieuw moet typen hier.......

Reacties

  • loesjuh1984
    loesjuh1984 Berichten: 31 Member
    Opties
    Misschien is deze beter te lezen.....
  • loesjuh1984
    loesjuh1984 Berichten: 31 Member
    Opties
    Typ toch het verhaal even over hier, want volgens mij is de foto lastig te lezen zo......

    Pfffff al 2 dagen op rij extreme spierpijn. Na de personal training van woensdagochtend meteen al een naar gevoel in mijn benen. Net alsof ze zo dubbel kunnen knikken alle kanten op. Alsof er geen kracht meer in zit.
    Later die dag al pijn in mijn benen en telkens moeite met lopen.
    Gisteren was de spierpijn echt extreem, had momenten dat ik wel kon janken. Alles kost erg veel moeite en is te pijnlijk..... oa bij traplopen moest ik me mede omhoog trekken om boven te komen. En elke stap omlaag deed erg veel pijn. Opstaan van de wc of bank/stoel was bijna niet te doen. Met de hond uitlaten het gevoel of er geen kracht meer in mijn benen zit en of ze zo alle kanten op kunnen knikken. Geen stevigheid erin en knieën lijken af en toe daardoor naar achteren of juist naar voren te "schieten". Had naproxen genomen, omdat me dat altijd goed helpt bij erge rugpijn of hoofdpijn....maar ook dat hielp nu niks. Hoopte dat het vandaag een stuk beter weer zou gaan, maar merk krap aan wat verschil. Nog steeds erg veel moeite met opstaan en traplopen en in en uit de auto stappen. En nog steeds een naar gevoel met lopen/te weinig kracht/stevigheid. Dit lijkt me toch niet normaal na een training?!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,445 MFP Moderator
    Opties
    De eerste training is altijd veel spierpijn ja... Hoe lang heb je gesport? Heb je vroeger ooit wel gesport?
    Eerste twee dagen erna zijn het ergst, daarna is het altijd wel minder.
  • loesjuh1984
    loesjuh1984 Berichten: 31 Member
    Opties
    Dit was de 2e training, de eerste had ik wel last maar niet zo. Deze keer had ik een andere personal trainster en die heeft behoorlijk wat beenoefeningen gedaan. Waardoor nu vast ook meer last. Ik heb contact gehad net met de personal trainster van de 1e training en zij gaf aan dat dit vrij normaal zou zijn in het begin en ik me er niet druk om moest maken. De volgende keer (zonder trainster volgende week) dan mag ik de eerste training herhalen. Ik heb vroeger (lang lang geleden, toen ik 17-18 en 21 was) wel een tijdje gesport/fitness gedaan. Daarna niet weer. Dus spieren zullen vast ook denken wat doe je nu??!!😱 Maar ik heb nog nooit zo extreem last gehad van spierpijn na het sporten (vroeger niet, maar was ook jonger natuurlijk 😬🙈). Maar goed blijkbaar even goed doorbijten eerst dan haha 😜
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Is je programma wel goed afgesteld?

    Spierpijn is logisch als je nog nooit eerder aan krachttraining of fitness hebt gedaan. Na verloop van tijd ebt dat weg en zou je niet zodanige spierpijn meer moeten hebben, omdat je lichaam adapteert aan de stress die je het geeft. Ik hoop alleen niet dat je trainster om de 6-8 weken een ander schema geeft, want dat is verre van optimaal. Plus; je krijgt weer vanaf begin af aan spierpijn, omdat je ineens weer andere oefeningen gaat doen.

    Wat is je doel met krachttraining?
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    Heftig voor je. Spierspul en paracetamol en magnesium gebruik ik bij heftige spierpijn. Verder heb ik ook een Sunshower met infrarood. Hopelijk gaat de heftige pijn binnen enkele dagen weer weg. Sterkte ermee!
  • BarbaraMaria922
    BarbaraMaria922 Berichten: 3 Member
    Opties
    Genoeg water drinken en je rust pakken heel belangrijk het bevordert het herstel! Eventueel proteine inname tijdens beenoefeningen opschroeven helpt ook :) veel beterschap!
  • koozje
    koozje Berichten: 1 Member
    Opties
    Herkenbaar loesjuh. Dat had ik dus ook na mijn eerste keer crossfit na nooit oefeningen als sqauts en deathlifts etc te hebben gedaan(maar veel andere sporten). De spierpijn kan best tot 1.week aanhouden, zeker in je benen. Maar dat kan geen kwaad, alleen vervelend is het wel. Maar als troost, zo erg als nu gaat het nooit meer worden en zal waarschijnlijk de.volgende keer al stuk minder zijn. Gewoon volhouden dus, want vertrouw me als je straks terugkijkt was het elke seconde en pijntje waard!