Zijn er nog mensen die actief bezig zijn ? — Dutch (Netherlands)

Zijn er nog mensen die actief bezig zijn ?

Opties
Jojanneke18
Jojanneke18 Berichten: 2 Member
Ikzelf zit al jaren op myfitnesspall al was het alleen maar om mijn gewicht bij te houden.
Maar ben nu toch wel nieuwsgierig hoe het nu met jullie gaat.
Heb je ondertussen je doel behaald , of nog een bewuste schop onder je ... nodig net als ik , of wat voor reden dan ook.
Want ik zie geen nieuwe verhalen , recepten en dergelijke meer staan , laatste was 2018.
Of vergis ik mij zo erg ?

Waarom ik dit schrijf ?
Ik ben 15 jaar geleden ook al zo`n 23 kilo in een jaar kwijtgeraakt met behulp met myfitnesspal , maar nu weer veel aangekomen door te stoppen met roken , ik dronk nog wel best veel wijn (1 fles per dag)
Nu drink ik alleen op de zaterdag wijn en de rest van de week niet en dat bevalt mij uitstekend.
Nu wil ik weer gaan afvallen en wil nu 20 kilo kwijt , als ik dat haal dan ben ik niet alleen slank maar ook van mijn appneu af.
Kortom een dubbele stok achter de deur.
Wie doet er mee of niet natuurlijk :smile:
Ik wens jullie alsnog veel succes bij het afvallen :smile:

Groet Jojanneke18

Reacties

  • nathalieforerunner220
    nathalieforerunner220 Berichten: 50 Member
    Opties
    Ben 2 weken geleden begonnen en nu vanavond zag ik dat er een community was alleen veel oudere berichten.
    Hoop dat er toch mensen reageren.
    Maar misschien komen ze later achter de community.
    Hoop veel te leren.
  • mcvanish
    mcvanish Berichten: 1 Member
    Opties
    Ha Nathalie en Jojanneke en iedereen eigenlijk :-)

    Ik gebruik MFP al een aantal jaar - het is bij mij begonnen toen ik van 85 (lengte 173) naar 75 kg wilde - Door alleen mijn calorieën bij te houden ben ik in 1 maand tijd 10 kg afgevallen. Een paar maand later was ik zelfs 72 kg :-P En dat voelde fantastisch! Maar inmiddels is het leven mij bijzonder vriendelijk gestemd en ben ik weer een kilo of 4 aangekomen. Ik wil eigenlijk goed onder de 75 blijven - maar ik merk dat ik nog niet de oude discipline heb. Dat geldt voor eten (en soms teveel eten) en sporten wat ik het liefst elke dag doe - maar aan het eind van de dag toch bedenk dat ik weinig heb gedaan omdat ik zo druk met werk en studie was.

    Overigens wist ik ook niet eens van de communitie af - wellicht dat dat ook gaat helpen. Samen met een goede vriend van mij hebben we afgesproken om per 1 juli weer een wasbord te hebben :-D Hahaha is wel een leuke uitdaging aangezien men zegt dat boven de 40 (ik ben 52) dit niet of nauwelijks nog mogelijk is.

    Wat ieders doel ook is, heel veel succes!

    Menno
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,446 MFP Moderator
    Opties
    Hi Menno, welkom en succes ook. Het gaat al erg goed lees ik!
  • nathalieforerunner220
    nathalieforerunner220 Berichten: 50 Member
    Opties
    > @mcvanish zei:
    > Ha Nathalie en Jojanneke en iedereen eigenlijk :-)
    >
    > Ik gebruik MFP al een aantal jaar - het is bij mij begonnen toen ik van 85 (lengte 173) naar 75 kg wilde - Door alleen mijn calorieën bij te houden ben ik in 1 maand tijd 10 kg afgevallen. Een paar maand later was ik zelfs 72 kg :-P En dat voelde fantastisch! Maar inmiddels is het leven mij bijzonder vriendelijk gestemd en ben ik weer een kilo of 4 aangekomen. Ik wil eigenlijk goed onder de 75 blijven - maar ik merk dat ik nog niet de oude discipline heb. Dat geldt voor eten (en soms teveel eten) en sporten wat ik het liefst elke dag doe - maar aan het eind van de dag toch bedenk dat ik weinig heb gedaan omdat ik zo druk met werk en studie was.
    >
    > Overigens wist ik ook niet eens van de communitie af - wellicht dat dat ook gaat helpen. Samen met een goede vriend van mij hebben we afgesproken om per 1 juli weer een wasbord te hebben :-D Hahaha is wel een leuke uitdaging aangezien men zegt dat boven de 40 (ik ben 52) dit niet of nauwelijks nog mogelijk is.
    >
    > Wat ieders doel ook is, heel veel succes!
    >
    > Menno

    Hoi hoi :-)
    Hou me op de hoogte welke veranderingen je aanbrengt.
    Zelf ben ik zoekende.
    Heb wel snoep tomaten, snoepkomkommers en snoepwortels maar pak het niet.
    Laatst weg moeten gooien.
    De intentie is er wel maar de actie niet.
    Vanmorgen dacht ik er weer aan.
    Kom niet aan maar val ook niet af.
    Dus dacht pak de snoepwortels met hummus.
    Maar is eigenlijk best lekker.

    Heb al dingen in huis voor bonenburger te maken.
    Bestel bij de Albert Heijn dus wordt iedere dinsdag thuis bezorgd.
    Dacht en dan ga ik het doen!
    Ga ze vandaag maken.
    Vind ze zelf lekker bevatten veel eiwitten.
    Maar de kinderen lusten ze niet.
    Maar dacht... Leuk en waarom doe ik het dan niet voor mijzelf!
    Want als iets voor mij is kost het me veel meer moeite. Best gek dat wil zeggen dat ik mezelf geen prioriteit gemaakt heb.
    Dus daarin echt veranderingen nodig.

    Dus hou me aub op de hoogte. En kan extra motivatie gebruiken.
  • tanja_beijleveld
    tanja_beijleveld Berichten: 77 Member
    Opties
    > @nathalieforerunner220 zei:
    > > @mcvanish zei:
    > > Ha Nathalie en Jojanneke en iedereen eigenlijk :-)
    > >
    > > Ik gebruik MFP al een aantal jaar - het is bij mij begonnen toen ik van 85 (lengte 173) naar 75 kg wilde - Door alleen mijn calorieën bij te houden ben ik in 1 maand tijd 10 kg afgevallen. Een paar maand later was ik zelfs 72 kg :-P En dat voelde fantastisch! Maar inmiddels is het leven mij bijzonder vriendelijk gestemd en ben ik weer een kilo of 4 aangekomen. Ik wil eigenlijk goed onder de 75 blijven - maar ik merk dat ik nog niet de oude discipline heb. Dat geldt voor eten (en soms teveel eten) en sporten wat ik het liefst elke dag doe - maar aan het eind van de dag toch bedenk dat ik weinig heb gedaan omdat ik zo druk met werk en studie was.
    > >
    > > Overigens wist ik ook niet eens van de communitie af - wellicht dat dat ook gaat helpen. Samen met een goede vriend van mij hebben we afgesproken om per 1 juli weer een wasbord te hebben :-D Hahaha is wel een leuke uitdaging aangezien men zegt dat boven de 40 (ik ben 52) dit niet of nauwelijks nog mogelijk is.
    > >
    > > Wat ieders doel ook is, heel veel succes!
    > >
    > > Menno
    >
    > Hoi hoi :-)
    > Hou me op de hoogte welke veranderingen je aanbrengt.
    > Zelf ben ik zoekende.
    > Heb wel snoep tomaten, snoepkomkommers en snoepwortels maar pak het niet.
    > Laatst weg moeten gooien.
    > De intentie is er wel maar de actie niet.
    > Vanmorgen dacht ik er weer aan.
    > Kom niet aan maar val ook niet af.
    > Dus dacht pak de snoepwortels met hummus.
    > Maar is eigenlijk best lekker.
    >
    > Heb al dingen in huis voor bonenburger te maken.
    > Bestel bij de Albert Heijn dus wordt iedere dinsdag thuis bezorgd.
    > Dacht en dan ga ik het doen!
    > Ga ze vandaag maken.
    > Vind ze zelf lekker bevatten veel eiwitten.
    > Maar de kinderen lusten ze niet.
    > Maar dacht... Leuk en waarom doe ik het dan niet voor mijzelf!
    > Want als iets voor mij is kost het me veel meer moeite. Best gek dat wil zeggen dat ik mezelf geen prioriteit gemaakt heb.
    > Dus daarin echt veranderingen nodig.
    >
    > Dus hou me aub op de hoogte. En kan extra motivatie gebruiken.

    Goed dat je voor jezelf kiest. Bij ons thuis doe ik dat ook. Neemt de rest een slavinken of een worstje oid dan neem ik een stukje magertjes of ei oid.

    Ik heb het geluk dat ik de snoeotomaatjes en komkommer zo lekker vind maar snap dat dit niet hetzelfde is als andere snacks. Voor mij werkt het om door de week heel streng te zijn en dan in het weekend iets te kiezen wat ik echt super lekker vind en dan voor een goede kwaliteit te gaan ipv kwantiteit.

    Maarja is soms makkelijker gezegd als gedaan en niet iedereen is hetzelfde natuurlijk
  • c_oldenburger
    c_oldenburger Berichten: 4 Member
    Opties
    Hallo allemaal,

    Ik ben eigenlijk nét begonnen! Ik ben niet onbekend met deze app, al duurde het eventjes voordat ik de stap had genomen om een abonnement te nemen.
    Ik ben 173 cm lang en weeg nu 104 kg. Vroeger woog ik altijd net iets onder de 60 kg, maar nu 6 kinderen later heb ik me door de jaren heen nogal laten gaan in verkeerde/ongezonde voeding 😬

    Leuk om te zien dat er ook een forum is!
    Zijn er ook recepten te vinden op de app of alleen op de website?
  • alicevletter
    alicevletter Berichten: 6 Member
    Opties
    Ik ben sinds 5 maanden bezig zit nu ondertussen op mijn streefgewicht maar nu zo blijven dus ik hou nog netjes bij wat ik eet. Maar doe graag met je mee je mag me toevoegen
  • evelienvervat8131
    evelienvervat8131 Berichten: 1 Member
    Opties
    Wat leuk om hier dingen te kunnen delen en lezen! Jullie zijn mijn inspiratie 🥰 ik ga voor -20 (als dat lukt met de medicijnen 😉)
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,446 MFP Moderator
    Opties
    Wat leuk om hier dingen te kunnen delen en lezen! Jullie zijn mijn inspiratie 🥰 ik ga voor -20 (als dat lukt met de medicijnen 😉)
    Welkom Evelien, succes!
  • Petradefevere
    Petradefevere Berichten: 6 Member
    Opties
    Ik ben sinds februari 33 kg afgevallen. Er mag nog 20 af. Koolhydraatarm en eiwitrijk dieet van max 1670 calorieën per dag.
  • hophop2014
    hophop2014 Berichten: 1 Member
    Opties
    Hallo iedereen
    ik wil een kilo of 5-6 kwijt raken.
    Wist niet dat er bij mfp een communiteit bestond. Leuk heb ik mss toch een stok achter de deur.
  • typegeit
    typegeit Berichten: 6 Member
    Opties
    Hi Jojanneke,

    Zelf heb ik deze so opgestart in 2017 geloof ik. Puur om bij te houden wat ik eet (LCHF).
    Ik val moeilijk af. Door kanker, de immunotherapie, corona en stoppen met roken sinds 2019 totaal 16 kg aangekomen.

    Op dit moment houd ik bij wat ik eet en binnenkort schakel ik weer om naar LCHF.

    Ik hoop dan ook wat recepten te kunnen delen
  • chboogaarts
    chboogaarts Berichten: 1 Member
    Opties
    Hallo allemaal!
    Ik ben sinds een paar dagen bezig- voorheen al kha geprobeerd mbv een andere (alleen engelstalige) app maar deze is echt veel gedetailleerder en kent al veel meer voedingsmiddelen, ik vind het tot nog toe top! Mijn eerste dagen zijn goed gegaan- ik ben al 3,5 kg kwijt. Nu proberen om de nieuwe eetgewoontes normaal te laten worden en te zorgen dat als de werkstress weer begint, om het dan vol te houden.
    Mijn eerste doel bereik ik over 1,5 kg…. Daarna nog 6 kg hoop ik!
    Ik hou t meestal niet zo lang vol (met diëten veel gejojood, tot ruim 20 kg kwijtgeraakt maar ook weer aangekomen). Deze gewijzigde eetstijl voelt goed… nu nog de afwisseling er in houden. Dus als je tips voor goed maakbare en goed eetbare recepten hebt hou ik me aanbevolen.