TDEE en aanpassen calorieën aan of uit? — Dutch (Netherlands)

TDEE en aanpassen calorieën aan of uit?

Opties
Friedaxxxxx
Friedaxxxxx Berichten: 43 Member
Ik heb mijn TDEE berekend en inclusief de macro’s in mijn doel gezet. Moet ik de de calorieën die ik verbruik UIT zetten? Dus de calorieën per dag niet aanpassen? Of is het beter om de TDEE met zo laag mogelijke activiteit te berekenen en de calorieën die ik verbruik op AAN zetten. Ik wil namelijk graag cutten (afvallen/minder hoog vetpercentage)

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Voor het afvallen zal je in een tekort moeten zitten. Als je op basis van je TDEE eet, dan eet je niets bij omdat je die 'verbruikte' calorieën al mee hebt gerekend in die berekening (wat MFP ook aangeeft om bij te eten o.i.d.). Als het goed is ga je zo'n 200 kcal onder je TDEE zitten en pas je aan gedurende de weken vorderen.

    Maak het dus niet te ingewikkeld of moeilijk door bepaalde functies van MFP in of uit te schakelen, die je wel of niet vertellen je calorieën gaan aanpassen. Wanneer je niet meer afvalt voor een periode van 2 weken, dan dien je je inname weer aan te passen.
  • Friedaxxxxx
    Friedaxxxxx Berichten: 43 Member
    Opties
    Duidelijk! Ik had het zelf kunnen bedenken! Dankje voor je antwoord 😁🙏🏼

    > @itzhanne82 zei:
    > Voor het afvallen zal je in een tekort moeten zitten. Als je op basis van je TDEE eet, dan eet je niets bij omdat je die 'verbruikte' calorieën al mee hebt gerekend in die berekening (wat MFP ook aangeeft om bij te eten o.i.d.). Als het goed is ga je zo'n 200 kcal onder je TDEE zitten en pas je aan gedurende de weken vorderen.
    >
    > Maak het dus niet te ingewikkeld of moeilijk door bepaalde functies van MFP in of uit te schakelen, die je wel of niet vertellen je calorieën gaan aanpassen. Wanneer je niet meer afvalt voor een periode van 2 weken, dan dien je je inname weer aan te passen.