Gewicht verlies — Dutch (Netherlands)

Gewicht verlies

Opties
inkierob
inkierob Berichten: 1 Member
Hallo, ik ben rob ben begin vijftig en ben sinds kort begonnen met MyFitnessPal en met een voedingscoach en zo hoop ik straks lekker gewicht te gaan verliezen.
Ik heb alleen in mijn hoofd moeite met de knop omzetten. Op de dag gaat het goed maar in de avond kan ik de verleiding van lekkere dingen niet weerstaan. Ik weet wat goed en niet goed is, ik weet wat ik allemaal moet doen maar toch zit het in mijn hoofd niet goed.
Wie kent dat probleem en wat moet ik ermee??

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik denk opnemen met je coach. Afvallen is meer dan alleen energietekort hanteren. Mindset en je levensstijl aanpassen en / of aandacht aan schenken is net zo belangrijk.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Rob, welkom en succes!
    Geen lekkere dingen in huis halen zou ik mee beginnen, dan kan je zo ook niet eten.
    Maar koop dan wel iets gezonds & voedzaams dat je wel kunt eten.
  • isauraaaaa7
    isauraaaaa7 Berichten: 4 Member
    Opties
    Hey Rob! Eerlijk gezegd ben ik het niet akkoord met de anderen hier. Je hebt in de avond vaak die verleiding omdat je je lichaam en geest te veel ontzegd. Het wil meer en gaat over in overlevingsmodus. Na tijdje zal je merken dat je ook overdag veel meer aan eten denkt, recepten opzoekt,...
    De oplossing is eigenlijk om te stoppen met jezelf alles te ontzeggen! Het lijkt misschien onlogisch maar om succesvol gewicht te verliezen moet je ook ''ongezonde'' dingen eten. Deze kan, mag en moet je in je dagelijks leven gewoon erbij nemen. En je hoeft en mag je hier dan ook niet schuldig over voelen of denken dat het '' oké is omdat je morgen terug gezond begint'' of zoiets, dit is namelijk mentale restrictie en lijdt tot meer verlangens. Dus neem wat je echt wil en geniet ervan!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dus neem wat je echt wil en geniet ervan!
    Ik snap je intentie en uiteindelijk gaat het allemaal om balans, maar als je eet wat je écht wil zal dat uiteindelijk niet altijd kunnen bijdragen aan gewichtsverlies. Daarom gaf ik ook aan dat het om een levensstijl aanpassing gaat; leer lekkernijen inplannen in je te besteden calorieën. Of men het nu leuk vindt of niet; afvallen dient te gebeuren in een energietekort.
  • isauraaaaa7
    isauraaaaa7 Berichten: 4 Member
    Opties
    Klopt!! Balans is inderdaad het belangrijkste. Ik wou vooral gewoon duidelijk maken dat je jezelf niet alles moet ontzeggen en de '' ongezonde'' dingen ook oke zijn. Maar inderdaad, als je wilt afvallen best niet te veel en kan je deze inplannen. Maar ook even mensen, staar je toch niet blind op de getallen, eet iets gezonder misschien ja maar moeten we echt alles tellen? Is gewicht echt zo belangrijk? Waarom ons leven en hoe we ons voelen laten afhangen van een getal? Laat die schaal toch staan en luister naar je lichaam, zie hoe je je beter zal voelen als je gewoon wat gezonder eet en beweging doet die je leuk vind. Maar oke sorry hiervoor haha ik heb soms gewoon echt medelijden met de mensen hier, dit is ook maar gewoon mijn mening natuurlijk.
    Lots of love, Isaura x
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Onderschat niet dat mensen hier met een reden komen he, Isaura. Overgewicht is ook ongezond en kan veel klachten meebregen, vandaar dus dat mensen willen afvallen. Dat kan meerdere oorzaken hebben, ook zelfvertrouwen, uitstraling, gezondheidsredenen, etc. Afvallen kan gewoon op een gezonde manier ook, zonder blind te staren naar de getallen.

    Een beetje luisteren naar je lichaam en opeens beter voelen werkt helaas niet voor dat soort dingen. Tuurlijk gaat alles met mate, vereist het discipline en doorzettingsvermogen. Elke dag een gezonde keuze maken of iets meer (dan niet) bewegen is al vooruitgang. Het is vergelijkbaar met een marathon in kleine stapjes, en niet een snelle sprint.

    myfitnespall is niet alleen voor afvallen, maar meer richting een gezonde levensstijl en van elkaar leren, helpen motiveren, en alles wat er omheen staat.
  • Pascalvaltaf
    Pascalvaltaf Berichten: 10 Member
    Opties
    > @inkierob zei:
    > Hallo, ik ben rob ben begin vijftig en ben sinds kort begonnen met MyFitnessPal en met een voedingscoach en zo hoop ik straks lekker gewicht te gaan verliezen.
    > Ik heb alleen in mijn hoofd moeite met de knop omzetten. Op de dag gaat het goed maar in de avond kan ik de verleiding van lekkere dingen niet weerstaan. Ik weet wat goed en niet goed is, ik weet wat ik allemaal moet doen maar toch zit het in mijn hoofd niet goed.
    > Wie kent dat probleem en wat moet ik ermee??

    Herkenbaar, en wat voor mij helpt, behalve het snaaien te ontwennen. Ook in de avond nog een melkunie proteïne toetje nemen. Die eiwitten helpen echt voor de verzadigdheid
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    In de avond neem ik na het trainen een bak magere kwark. Eventueel met wat fruit.
    De rest van de avond heb ik geen honger meer.
    Proteïne en vitamines.
    Lekker...
    En dus voor mij een makkelijke lyfestyle aanpassing
  • Anketrieshealthy
    Anketrieshealthy Berichten: 6 Member
    Opties
    Hi Rob!
    Ten eerste: heel veel succes gewenst met je nieuwe uitdaging!
    Die avonden zijn altijd lastig. Ik lees hierboven allerlei verschillende meningen, maar ik denk vooral dat het komt doordat je in de avond lekker de tijd neemt en niet meer van alles om handen hebt. Dan wil je toch graag wat te doen hebben...en dat is eten. Dat is het in ieder geval bij mij. En laten we eerlijk zijn: als ik nadenk over een heerlijke avond, dat denk ik aan een lekker wijntje of een whisky en een bakje chips/Japanse mix/stukje chocolade. En dat gaat er natuurlijk niet in een keer uit.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel ook wandel overdag zodat ik in de avond een lekker klein iets kan eten. Misschien is dat voor jou ook de oplossing. Niet verbieden, maar beperken. En dan gewoon een lekker wandelingetje ervoor maken zodat je het ook dubbel en dik verdiend. Als je dit liever niet wilt. Kun je misschien beter die wandeling alsnog maken om als afleiding en om een nieuwe gewoonte te creëren voor de avond.