Hulp bij kcals
Etenisnaft
Hey allen,
Even ter info; Sinds 4 dagen ben ik begonnen met dit appje en dus ook met afvallen van 90kg → 80kg.
Nu heb ik ong. 1800 calorieën ruimte aan eten zodat ik toch nog zou afvallen. Dagelijks zit ik tussen de 1500 en 1800 momenteel aan eten en dergelijke, ik heb bvb een wandeling gedaan van een uur en dat was ±250 kcal.
Ook heb ik ingesteld dat ik niet zo een heel actief leven heb, zijn die kcals er mee ingerekend op die ±1800 of moet ik bvb het mannelijk dagelijks verbruik + de wandeling nog van het totaal aftrekken (bijtellen) zodat ik weet of ik nog marge heb of dat ik er bvb. over ga als ik 1950 kcal heb?
Groetjes,
Eten is naft
Even ter info; Sinds 4 dagen ben ik begonnen met dit appje en dus ook met afvallen van 90kg → 80kg.
Nu heb ik ong. 1800 calorieën ruimte aan eten zodat ik toch nog zou afvallen. Dagelijks zit ik tussen de 1500 en 1800 momenteel aan eten en dergelijke, ik heb bvb een wandeling gedaan van een uur en dat was ±250 kcal.
Ook heb ik ingesteld dat ik niet zo een heel actief leven heb, zijn die kcals er mee ingerekend op die ±1800 of moet ik bvb het mannelijk dagelijks verbruik + de wandeling nog van het totaal aftrekken (bijtellen) zodat ik weet of ik nog marge heb of dat ik er bvb. over ga als ik 1950 kcal heb?
Groetjes,
Eten is naft
0
Reacties
-
Ie kan je tdee uitrekenen. Daar zit je beweging al in.
Als je invult dat je niet beweegt en je gaat bewegen, dan verbrand je extra calorieën.
Echter wat je meet met een wandeling is niet nauwkeurig.
In eerste instantie zou ik niets aanpassen en niet aan eten wat je extra gebruikt hebt , maar eerst 2 weken proberen wat je gewicht doet met deze cijfers1 -
> @corneaarts zei:
> Ie kan je tdee uitrekenen. Daar zit je beweging al in.
> Als je invult dat je niet beweegt en je gaat bewegen, dan verbrand je extra calorieën.
>
> Echter wat je meet met een wandeling is niet nauwkeurig.
> In eerste instantie zou ik niets aanpassen en niet aan eten wat je extra gebruikt hebt , maar eerst 2 weken proberen wat je gewicht doet met deze cijfers
Hey Corne,
Ik ben nu een weekje verder en ben van 90 kg naar 88.1 gezakt 🤩 ik blijf elke dag 150 - 250 onder mijn TDEE en voel enkel een hongerbui tussen middag en avond eten alsook een zin in snacks s'avonds.
Deze probeer ik te negeren denkende dat het een nasleep is van het te veel eten en mijn maag daaraan moet aanpassen.
Dankjewel alvast voor de uitleg, ik heb idd bij de wandeling gemerkt dat ik echt niet zoveel heb verbrand aangezien men fitbit zelf aangeeft dat ik geen vetverbradingszone heb gehaald dus dat heb ik dan ook snel gemeden als extra calorieën 😅.
Groetjes0 -
Goed te lezen dat het goed gaat.
Als je een honger gevoel hebt, zou je wat water thee of zwarte koffie kunnen drinken.
Ik eet als tussendoortje wat snoeptomaatjes, wortels en dat soort dingen. Vult en is gezond!0 -
> @corneaarts zei:
> Goed te lezen dat het goed gaat.
> Als je een honger gevoel hebt, zou je wat water thee of zwarte koffie kunnen drinken.
>
> Ik eet als tussendoortje wat snoeptomaatjes, wortels en dat soort dingen. Vult en is gezond!
Hey corne,
Ja dat doe ik ook, weinig calorieën en toch vullend. Momenteel nog geen enkele dag een stijging in gewicht, enkel bergafwaarts naar men streefdoel wat ook weer motiveerd 🤩!!!
Groetjes0 -
Als er een keer een stijging is, Dan is dat ook niet erg. Het fluctueert een beetje.
Als de trend op de langere duur maar naar beneden is.1 -
beste,
Ook ik ben 3 weken begonnen met koolhydratenvrij eten en 4x per week sporten waar ik elke keer toch wel 370kcal mee verbrandt. Ik eet zo ongeveer 1400 kcal per dag en daar moet dan nog mijn verbruik af(370kcal) van het sporten. Ik weeg 90 kg en zou graag 10 kg afvallen. en nu komt het,.....ik ben nog maar 400 gr afgevallen!!!!
Ik drink 2 liter water per dag en ben nog nooit zo intens bezig geweest ivm voeding dankzij de app van myfitnesspall!! Nu zeggen ze dat spieren meer wegen dan vet maar ik heb nog veel overgewicht als je weet dat ik dus momenteel 89,6kg weeg en 1.65m groot ben. ( ik neem niets van medicatie)
Wie heeft deze ervaring nog en wat doe ik verkeerd. Momenteel ben ik dan ook down maar ik hou vol!0 -
beste,
Ook ik ben 3 weken begonnen met koolhydratenvrij eten en 4x per week sporten waar ik elke keer toch wel 370kcal mee verbrandt. Ik eet zo ongeveer 1400 kcal per dag en daar moet dan nog mijn verbruik af(370kcal) van het sporten. Ik weeg 90 kg en zou graag 10 kg afvallen. en nu komt het,.....ik ben nog maar 400 gr afgevallen!!!!
Ik drink 2 liter water per dag en ben nog nooit zo intens bezig geweest ivm voeding dankzij de app van myfitnesspall!! Nu zeggen ze dat spieren meer wegen dan vet maar ik heb nog veel overgewicht als je weet dat ik dus momenteel 89,6kg weeg en 1.65m groot ben. ( ik neem niets van medicatie)
Wie heeft deze ervaring nog en wat doe ik verkeerd. Momenteel ben ik dan ook down maar ik hou vol!
Hi welkom!
Het verbruik is een grove schatting, zoiets kan de app niet meten en is heel lastig. Ga daar niet van uit en gebruik een TDEE die je week verbruik en behoefte uitrekent, daar 500kcal per dag onder zitten.
Als je niet afvalt meet je niet alles goed, en eet je nog te veel.0 -
En... eet je wel echt koolhydraten vrij?
Dus keto?
Voeg een beetje zeezout toe aan het water wat je drinkt?
Ongeacht welk voedingspatroon dat je volgt... calorieën tekort is nodig om af te vallen1 -
Soms moet je wat meer eten. 1400 calorien is echt wel weinig. Zoveel heeft je lijf nodig als je de hele dag slaapt. Als je te weinig eet gaat je lijf in spaarstand en val je minder snel af.0
-
Als je koolhydraten vrij eet, zal je wel vet toe moeten voegen. En eiwitten.
Anders zal je je spieren opeten en niet afvallen.
Met zo'n laag calorieën aantal, doe je dat niet.
Je lichaam moet ook zeker 2 weken wennen aan de nieuwe brandstof. Vet ipv koolhydraten.
Heb je je wel goed ingelezen in een keto dieet??0 -
> @corneaarts zei:
> Als je koolhydraten vrij eet, zal je wel vet toe moeten voegen. En eiwitten.
> Anders zal je je spieren opeten en niet afvallen.
>
> Met zo'n laag calorieën aantal, doe je dat niet.
>
> Je lichaam moet ook zeker 2 weken wennen aan de nieuwe brandstof. Vet ipv koolhydraten.
>
> Heb je je wel goed ingelezen in een keto dieet??
Hij of zij heeft zich hoogstwaarschijnlijk niet goed ingelezen over keto, als ze op het idee zijn gekomen om 1600 kcal per dag te eten…
Ook met 2g+ eiwit per kg lichaamsgewicht, ga je spier verliezen met zo’n groot calorie tekort. Ongeacht koolhydraat inname, of wat voor diet dan ook, zeker op het moment dat je je free test gecrasht heb door de stijging van je ghbg nadat je niet meer de koolhydraten en elektrolyten heb om efficiënte mitochondriale functie te behouden.0 -
Waarschijnlijk is zal het lichaam ook nog geen ketonen produceren.
Meten is weten.
In het begin hoeft ze geen calorieën te tellen, maar onder de 30 gram of max 30gram koolhydraten blijven.
Om volledig fat adapted te worden, kan soms 3 maanden duren.
Mensen zijn bang gemaakt van vet. Helaas. Waardoor te weinig goede vetten worden gegeten.
Resultaat afbraak van het lichaam..
Ik gebruik graag jip en janneke taal.2
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten