Verschil in verschillende formules kcal behoefte — Dutch (Netherlands)

Verschil in verschillende formules kcal behoefte

JadeJasmijn
JadeJasmijn Berichten: 1 Member
Dag allen,

Ik ben al een tijdje aan het worstelen om 5-10 zwangerschapskilo 's kwijt te raken. Helaas zonder succes. Wat ik ook bijzonder lastig vind, is het verschil wat ik zie in de diverse calculators online en in deze app. Ik ben sinds september naar een diëtist gegaan en zij gaf aan dat ik meer moest eten. Ik zat altijd rond de 1800-2000 denk ik, zelfs een tijdje rond de 1300-1500. Ik kwam nooit echt aan, maar viel ook niet af. Zij berekent volgens de Harris-Benedict formule en zegt dat ze eigenlijk wel over de 2200 kcal uitkomt. Ik ben 1.62 cm, weeg inmiddels 62 en sport het liefst 2-4x per week. Maar als ik deze dingen invoer in deze app, kom ik uit op iets boven de 1200 kcal. Weer een andere online gaf me rond de 1800kcal. Ik begrijp er helemaal niks meer van. En afvallen lukt nog steeds niet. Iemand tips of uitleg waarom die calculators zo verschillen en welke ik aan moet houden?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes Lieke

Reacties

• corneaarts
    corneaarts Berichten: 722 Member
    Hoi ,
    Ik gebruik de online tdee calculator.
    Hier zit dan ook meteen je activiteit in.

Je zegt .. ik denk dat ik rond de 1800 kcal zit.

Denken en aannames is niet exact en je kan er zomaar 100 of 200 boven zitten.

Noteer dus nauwkeurig. Ook olie etc.
    Als je niet afvalt, eet je simpelweg teveel.
    Ongeacht welke calorieën berekening.

Succes!!!!
  • BartBVanBockstaele
    BartBVanBockstaele Berichten: 2 Member
    Die calculators geven een ruwe schatting, meer niet. Wij zijn biologische machines en verschillen drastisch van elkaar. Een calculator kun je gebruiken als startpunt. Als je dan verdikt of niet vermagert, reduceer je gewoon je energie-inname met (bijvoorbeeld) tweehonderd kcal, en als je na 2 weken vermagert, dan zit je goed. Vermager je niet, trek er dan nog eens tweehonderd af, en zie wat het resultaat is. Vergeet ook niet dat je, naarmate je vermagert, ook minder energie nodig hebt om op temperatuur te blijven, en je dus je energie-inname verder zult moeten verlagen. Vermageren is mogelijk, je moet het gewoon "titreren" en niet te snel gaan omdat drastische veranderingen bijna nooit vol te houden zijn.
    Iedereen, zonder een enkele uitzondering, kan gewicht verliezen. Je moet gewoon wat geduld hebben om het juiste energie-innameniveau te vinden. Hou er naast de opmerking van corneaarts ook rekening mee dat veel voedingslabels totaal fantaisistische gegevens bevatten. Ze zijn vaak/meestal opgesteld door marketers, niet door wetenschappers. De gegevens controleren, is dus echt een noodzaak.

• BartBVanBockstaele
    BartBVanBockstaele Berichten: 2 Member
    corneaarts schreef: »
    Hoi ,
    Als je niet afvalt, eet je simpelweg teveel.
    Ongeacht welke calorieën berekening.
    Wijze woorden. Als iemand iets anders beweert, is die ofwel onwetend, ofwel van slechte wil. Iedereen kan afvallen. Er zijn geen uitzonderingen.

• LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,479 MFP Moderator
    Alles wat je eet moet je meten, nauwkeurig door te wegen en ook bv olie waarin je bakt. Het is lastig maar zeker te doen! Oefening baart kunst.
    Verder eens met de reacties hierboven, erg goede informatie.
  • Mieke778600
    Mieke778600 Berichten: 1 Member
    Ben het hiermee volledig eens maar wat met het calorieverbruik? Ik ben invalide en verbruik sowieso minder calorieën dan een gezond persoon. De trainingen die ik kan doen geef ik netjes aan in MFP. Ik heb de app gekoppeld aan m'n Firbit tracker, die ook stappen telt en actieve minuten bijhoudt. Maar ik snap nog steeds niet waarom er "negatieve " calorieën worden afgetrokken van mijn totaal verbruikte calorieën. Ik heb de oefeningen toch gedaan? Kan iemand mij dit op een verstaanbare manier uitleggen? Lieve groetjes, Mieke 🙂🙂🙂
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 722 Member
    Hoi Mieke,
    Calorie verbruik is heel moeilijk te bepalen.
    Begin er daarom ook niet aan.

In je tdee zit je verbruik al in.
    Het aantal calorieën dat je aan de hand daarvan mag eten, is je dagelijks doel.

Niets meer daarvan aftrekken of bij eten als je meer hebt gedaan.
    Dat zit er nl al in.

Als je niet afvalt... is je Calorie inname te hoog.
    Als je veel meer zou gaan bewegen moet je iets afvallen. 1 kilo is 7000 calorieën...

Succes!