Hoi, ik kan ook wel wat steun gebruiken — Dutch (Netherlands)

Hoi, ik kan ook wel wat steun gebruiken

Opties
Ik ben lisette en heb geen overgewicht. Wel zit ik nog steeds niet lekker in mijn vel en na een burn-out en depressie afgelopen jaar ben ik van 62kg naar 69 kg aangekomen. Als je niet goed in je vel zit eet je sneller meer. Een hardloopblessure helpt ook niet mee. Ik vind vaak de motivatie niet om het logboek bij te houden maar denk dat het goed is wel te registreren en iig minder te snoepen. Doel zou zijn iig terug naar 65 kg te komen. Alle steun is welkom!

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,447 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Lisette, welkom en succes!
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Hoi ,
    Minder snoep en suikers, gaat al veel helpen.
    Vaak weten we wel wat niet goed is..

    Snoep en andere suikers, laten de bloedsuikerspiegel flink op en neer gaan...
    Daar gaat het mis...

    Teveel eet momenten met de verkeerde producten
  • sanderbrust
    sanderbrust Berichten: 10 Member
    Opties
    Hey lisette, ik zou je adviseren eerst uit te zoeken om waar de stress vandaan komt eventueel in gesprek te gaan met een therapeut. Sporten zal wel je mentale stemming positief beïnvloeden. Succes met werken aan jezelf.
  • hilbers8948
    hilbers8948 Berichten: 1 Member
    Opties
    Beste Lisette, bij een burn-out maak is je cortisolafgifte eerst verhoogd en moet daarna weer minder worden. Cortisol zorgt voor aankomen op oa je buik. Je helpt je lichaam door alle toegevoegde suikers te laten staan en 3x per dag te eten met een gezond tussendoortje. Succes!
  • Clairekerckhoff
    Clairekerckhoff Berichten: 9 Member
    Opties
    Hey Lisette! Herkenbaar zeg! Veel sterkte en wat goed dat je de weg naar boven probeert op te pakken! Hardloopblessures zijn echt shit! Misschien heb je wat aan de thuissportapps zoals 30daysfit of appdievrouwenhelptafvallen of zelfs de yogasessie op youtube. Dan kan je toch nog wat thuis sporten.... Het helpt mij ook omdat ik niet eet wanneer ik aan het sporten ben (en daarna vaak ook even niet). Die winst ben je kwijt als je nu niet kan hardlopen. En met die burn-out, vooral ook lief tegen jezelf zijn hoor, je kan jezelf niet weer 'beter' haten. Zet hem op!
  • ramonlousberg
    ramonlousberg Berichten: 4 Member
    Opties
    Succes 💪 al is het al een tijdje, hopelijk voel je al een stuk lekkerder
  • Royalization
    Royalization Berichten: 9 Member
    Opties
    Vorig jaar was ik meer sponsor van de sportschool dan dat ik er gebruik van maakte. Daarom abonnement opgezegd en een multifunctionele sporthorloge aangeschaft die meer gegevens verzamelt dan ik snappen kan. Dit horloge heb ik kunnen linken aan Myfitnesspal waardoor ik nu zowel de voedingsmacro's aan mijn beweging kan koppelen al ben ik nog wel steeds lerende hierin. Feit is wel dat sinds ik dit heb ik ook veel meer gemotiveerd ben. Binnen 6 weken 11 kilo verbrand. Helaas daarvan ook 3 kg spiermassa omdat ik nog niet de juiste voedingsmacro's volgde ten opzichte van het intensief sporten. Maar dat wordt nog aangepast. Succes verder Cindy