Vet verbranden daarna clean bulk — Dutch (Netherlands)

Vet verbranden daarna clean bulk

Opties
Jack_S88
Jack_S88 Berichten: 5 Member
januari 2023 aangepast in Stel jezelf voor
Ik ben 34 jaar oud. 1m87 en 97 kilo en heb een vet % van 23%. Ik wil met zo min mogelijk spierverlies naar een vet % van 12-15%. Dit ga ik doen door veel eiwitten te eten en weinig vet en khoolydraten. Ik doe 5 keer per week aan krachttraining en zo een 2-3 keer per week pak ik er cardio bij. Ik eet nu onder mijn onderhoud (3000kcal) wat neerkomt op 2600 kcal. Wanneer ik dit doel heb bereikt ga ik in een lange clean bulk (minimaal 6 maanden) om meer spiermassa op te bouwen. Tijdens de clean bulk zal ik zo een 3300 kcal naar binnen werken. Met een net iets andere verhouding in de macro’s. Ik gebruik deze app alleen om voeding bij te houden.

Reacties

  • der_Joseph
    der_Joseph Berichten: 6 Member
    Opties
    Hi Jack, interessant pad! Spierverlies voorkom je natuurlijk door goed en uitdagend te blijven trainen, en de cardio effectief in te zetten. B.v. korte high intensity intervallen i.p.v. een uur hardlopen of iets dergelijks.

    Mag ik vragen hoe jij je onderhoudscalorieën hebt bepaald? Ik vind dit erg lastig namelijk. Heb diverse berekeningen gezien, en op basis daarvan een soort gemiddelde voor mezelf gemaakt.

    Zelf weeg ik nu 73 kg met vet% van 11,5%. Ik ben 45 jaar. Krachttraining doe ik nu 3 keer per week, maar dat gaat naar 4 keer per week (push-pull schema). Cardio nu 3 keer per week maar dat wordt 2 keer. Ik val teveel af. Op eten heb ik nog niet echt heel erg veel gelet, maar de bedoeling is dat ik clean naar 80 kg ga. Dat mag best een langere tijd duren.

    Op dit moment heb ik mijn onderhoudscalorieën bepaald op 2950 per dag met een grove verdeling:

    vet 81 gram
    eiwit 150 gram
    koolhydraten 405 gram
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    De meeste berekeningen zijn een richtlijn.
    Per individu zal het wat verschillend uitpakken.
    Proberen, volgen , bijstellen.