10kg eraf voor de zomer — Dutch (Netherlands)

10kg eraf voor de zomer

Opties
sanderbrust
sanderbrust Berichten: 10 Member
Hallo,

Mijn doel is voor de zomer van 90kg naar 80kg te gaan, door minder calorie te gaan eten. En vooral meer te gaan sporten. Hopelijk lukt, zou leuk als je me vriendschap verzoek stuurt om samen het proces te volgen. Post hieronder ook wat jou doel is, en hoe het momenteel gaat. Lage calorie gerechten zijn altijd welkom. Of Hoog in eiwitten recepten.

Mvg

Sander

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,448 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Sander, welkom en succes! Heb je al uitgerekend wat je dagelijkse inname mag zijn met hulp van een TDEE calculator?
  • sanderbrust
    sanderbrust Berichten: 10 Member
    Opties
    Jazeker ik probeer me er ook aan te houden om te kijken of het effect heeft, ik zit nu rond 1600 kcal. Ik wandel elke dag dus gaat wel vaak nog wat omhoog naar 1700/1800. Het is wennen maar lukt vaak wel
  • Zwavel
    Zwavel Berichten: 4 Member
    Opties
    Ik zou van 80 naar 70 willen gaan. 😊
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Bereken je de tdee.
    Meet wat je eet. Tel dus de calorieën.
    Dat is in het begin even veel werk, maar het is echt nodig. Als je niet weet hoeveel je consumeert, waar moet je dan minderen en vaak minder je teveel waardoor je het niet volhoudt.

    Maak een plan voor het weekend.
    Door de week lukt een dieet meestal wel, maar in het weekend gaan aak de remmen wat los, waardoor je niet afvalt
  • sanderbrust
    sanderbrust Berichten: 10 Member
    Opties
    80 naar 70 is een mooi doel. Ja tel nu elke dag mijn kcal meestal lukt t wel. Ook in de weekenden moet ik streng voor mezelf zijn. Gelukkig sport ik nu meer
  • sacha2411
    sacha2411 Berichten: 1 Member
    Opties
    Hi Sander! Het is even geleden dat je hier postte. Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat?
    Heb je het vol weten te houden? Ik wil gaan starten. 10kg eraf. Als je het tot nu toe aan het volhouden bent, ben ik benieuwd naar je advies! Hoe hou jij vol?
  • Sfieetjj90
    Sfieetjj90 Berichten: 7 Member
    Opties
    Ik ben hier vrij nieuw en zoek ook wat vrienden, ik stuur jou een verzoekje :)
  • sanderbrust
    sanderbrust Berichten: 10 Member
    Opties
    > @Sfieetjj90 zei:
    > Ik ben hier vrij nieuw en zoek ook wat vrienden, ik stuur jou een verzoekje :)
    Leuk! Hier meer vrienden des te meer motivatie om progressie te maken.
  • sanderbrust
    sanderbrust Berichten: 10 Member
    Opties
    > @sacha2411 zei:
    > Hi Sander! Het is even geleden dat je hier postte. Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat?
    > Heb je het vol weten te houden? Ik wil gaan starten. 10kg eraf. Als je het tot nu toe aan het volhouden bent, ben ik benieuwd naar je advies! Hoe hou jij vol?

    Beste Sacha, excuus voor de late reactie. Afgelopen tijd heb ik minder app gebruikt omdat drukke week achter de rug heb, voornamelijk bij komen van festival… met mij gaat het goed! Dankzij de app ben ik zeer bewust van hoeveel kcal ik per dag eet. Heb ook pro versie let ook op mijn eiwitten maar dat is niet perse nodig. Wat ik heb ontdekt vooral snacken en hoeveelheid bij een enorm verschil maakt. Ik zet alles in de app waarde 2x overna denk. Ik ben nu van 90+kg in paar 2/3 maanden naar bijna 80kg gegaan. Dat is goed te doen. Ik sport er naast ook wat meer vooral je portie zijn belangrijk. Voeg me toe als vriend zou je wel wat tips geven. Bijv eet veel sla je raakt er vol van en je valt nog steeds veel af
  • sanderbrust
    sanderbrust Berichten: 10 Member
    Opties
    Ik merk ook dat nu bijna mijn begin doel heb bereikt dat ik doel bij stel verder ga afvallen. Ik zit nu midden van mijn bmi eerst zat ik aan de bovenkant van de schaal. Wil nu naar de onderkant als keer uit eten ga niet over na hoef te denken als wat aankom. Ik dacht 10kg eraf helemaal droog zou zijn maar kan zeker nog 10kg af qua vet. Dit zou ik er niet af kunnen trainen dit moet via mijn dieet. Het is 10 jaar geleden dat ik dit woog toen was ik 18 jaar oud. Voel me stukken beter en gezonder. Drink zelden alcohol en houdt rekening van te horen als ik ergens hapje ga eten kcal overhoud begin deed ik dit niet.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Goed bezig hoor!!!