Terug naar 22... — Dutch (Netherlands)

Terug naar 22...

Opties
Mikannika
Mikannika Berichten: 1 Member
Hallo, ik ben 56 jaar en wil terug naar het gewicht van toen ik 22 was. Er is sindsdien zeker een halve kilo per jaar bijgekomen en ik denk dat het nu echt ongezond begint te worden. Ik ben nu 2 weken bezig een elke dag bleef ik onder het aantal calorieën. Vaak bleef ik er zelfs fors onder en dat kost me nauwelijks moeite. Het gaat er eigenlijk alleen maar om, om de tussendoortjes te laten staan, want opgeteld is dat regelmatig mijn zwaarste "maaltijd" van de dag. Helaas wordt het allemaal nog niet beloond door de weegschaal. Ik ben er nog niet uit waarom. Iemand?

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,447 MFP Moderator
    Opties
    Welkom! Misschien is het realistischer om een beter doel te stellen? Jouw lichaam, metabolisme, tijdsbesteding en andere grote delen van je leven niet meer hetzelfde als toen je 22 was? Je kunt prima uitrekenen wat een goed gewicht is voor je op dit moment.

    Je moet echt alles meten wat je eet, ook als je bijvoorbeeld in olijfolie bakt.
    Wat heb je uitgerekend als je dagelijkse behoefte in kcal? De berekening van MFP is veel te flexibel en je kan het beter via een TDEE calculator uitrekenen.
    Ga dan 500kcal onder je normale TDEE zitten en dan zal je na verloop van tijd afvallen. Dit gaat niet in een rechte lijn trouwens.
  • aragog4532
    aragog4532 Berichten: 8 Member
    Opties
    Ik ben om medische reden nu bij een diëtiste, en dat is erg leerzaam! Ik moet bv erg veel eiwitten eten, zo'n 85 gram per dag. Mede omdat bij afvallen anders het van je spieren af kan gaan. Door veel eiwitten te nemen verlies je vet, geen spiermassa. Ik moet meer eten dan ik altijd deed, en toch in 3 weken al 1,6 kilo afgevallen! Diëtiste zit in het basispakket van de zorgverzekering, waarom niet een verwijsbriefje van je huisarts vragen? Al ga je er maar 2 of 3 keer heen, het kan je goede handvaten geven ;-) Ik neem bv nu elke dag een proteine toetje of drink (Jumbo of Lidl), moet kwa vlees vooral kip eten, ook op brood. Yoghurt en kwark 0% vet. Heb nu ook ontbijtkoek zero (geen vet en geen suiker) die niet van normaal te onderscheiden is. En geen maaltijden overslaan wat ik meestal deed: echt 4 a 5x per dag iets eten! Maar iedereen is weer anders kwa gewoonten enz, dus vraag gewoon eens een paar consulten aan voor een diëtiste, die kan je goed op weg helpen.
  • zakelijksylvia
    zakelijksylvia Berichten: 1 Member
    Opties
    Het mooie van deze app,is dat deze alle macronutriënten uitrekent.
    Je proteïnex1.8 je lichaamsgewicht.
    En iets qua caloriëen,in deficet gaan.
    Krachttraining 3x per week,per dag je min.10.000 stapjes en 3liter water drinken.
    Dus de basics,never is there a quick fix
  • sanderbrust
    sanderbrust Berichten: 10 Member
    Opties
    Zet je kcal op een getal zeg bijv 2000kcal per dag. Houd week vol, meet jezelf elke dag of elke week op de weegschaal. Je weet dan snel of je te veel eet. Begin is het aller zwaarst eet gedrag veranderen, na tijdje gaat het van zelf kleinere porties en meer snacken in de weekenden. + drank is killer voor je dieet. Succes
  • xzenithyx
    xzenithyx Berichten: 6 Member
    Opties
    Ik hoop dat dat niet echt je doel is om er uit te zien toen je 22 was? Het is niet realistisch en daarmee zal je jezelf teleurstellen. Wat eerder iemand aangaf is dat je metabolisme veranderd bij ouder worden. Ook je lichaamsbouw veranderd nu ook gewoon. Succes!
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Op mijn leeftijd van 55 jaar.. ben ik terug naar het gewicht van 20.
    80 kilo bij 187cm.
    Van 94 naar 80 kilo heb ik 2 jaar gedaan.
    Mijn leefstijl, lees voedingspatroon, heel geleidelijk aangepast.
    In het weekend best ook een biertje gedronken en ben een enorme BBQ fanaat.

    Dus niets tekort gekomen, maar anders en ik vind lekkerder gaan eten.