cijfers achter de komma — Dutch (Netherlands)

cijfers achter de komma

Opties
bij het aanmaken van eigen voedingsmiddelen worden allen hoeveelheden steeds afgerond op hele getallen ook als ik decimalen invoer. Dus 9,1g koolhydraten wordt 9g etc. Dit afronden kan bij grootheden in grammen met lage drempelwaarden (bijv. vet) cumulatief leiden tot significante onnauwkeurigheden. Waarom rekent de app niet op 1 decimaal achter de komma nauwkeurig, zoals op de verpakkingen gebruikelijk is?

PS Ik gebruik de komma als decimaalteken bij het invullen van de voedingswaarden. Als je een punt gebruikt wordt die weggelaten dus dan wordt 9,1g 91g.
PS2 bij het invullen van het aantal porties per verpakking van een eigen voedingsmiddel moet je weer wel een punt gebruiken.

Dit is allemaal erg verwarrend. Gebruik van decimaalteken zou consistenter moeten en het ingeven van hoeveelheden zou nauwkeuriger moeten.

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Als het goed is kan je gewoon met decimalen invoeren. Kan je dat bij instellingen bekijken?
  • tomsuters
    tomsuters Berichten: 3 Member
    Opties
    ik kan wel de decimalen invoeren maar de app rond die vervolgens af op hele getallen. Ik wil nu juist graag dat de app rekent inclusief de cijfers achter de komma. Zie bij instellingen ook niets waar je dat kunt instellen.

    Ik gebruik trouwens de website niet de app. Denk ni et dat dat veel uitmaakt overigens.