Hallo — Dutch (Netherlands)

Hallo

Opties
glibbertjes
glibbertjes Berichten: 5 Member
Ik ben een mama van 35j. Steeds een gezonde en sportieve levensstijl gehad. Al 20j zonder moeite op hetzelfde gewicht (op zwangerschappen na uiteraard). Wel altijd erg stressgevoelig geweest. Sinds een jaar (door)slaapproblemen, waardoor ik overdag steeds hunker, op zoek naar energie om de dag door te komen. Veel te veel koffie, sneukelen, en operatie waardoor ik 2 maand niet meer kon sporten => aankomen! Net omdat ik zo standvastig was qua gewicht ben ik hier heel erg op gaan focussen. Het diëten heeft geleid tot eetbuien en een compleet verstoord eetpatroon. Ik lijk de controle kwijt... Nu ik eindelijk terug mag sporten hoop ik ook qua voeding weer wat regelmaat te vinden.

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Welkom en succes! Koffie na het middag uur al afgezworen?
  • glibbertjes
    glibbertjes Berichten: 5 Member
    Opties
    Ja, ik drink er intussen ook veel minder. Inslapen is ook het probleem niet, maar ik word telkens tss 3u-4u wakker en vind dan geen rust meer…
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Geen rust is stress.
    Stress kan je verminderen door meditatie en of ademhalingsoefeningen klinkt wazig, maar is echt zo.
    Verminder scherm, beeld tijd . Een uur voor je gaat slapen, geen schermpje meer.

    Niet te zwaar tafelen in de avond.

    Als het kan de lunch warm.

    Succes!!